Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#256 Post autor: 12Marek »

dzięki :piwo:

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#257 Post autor: 12Marek »

Zamówiłem :D
Tylko pytanie - gdzie jest zamontowany ten czujnik :shock:
Od dołu, góry? Od strony koła zamachowego czy rozrządu? Wiem jak to wygląda a nie mogę znaleźć. :evil: Tam g... widać :!:
przy okazji znalazłem słynny EGR - mam starego typu - to podobno dobrze :roll:

David

#258 Post autor: David »

u mnie w benzynie jak zdejmę koło przednie od pasażera to ten czujnik jest na wierzchu bardzo dobrze widoczny.

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#259 Post autor: 12Marek »

Dziś znowu fisiowało dwukrotnie ...
u mnie w benzynie jak zdejmę koło przednie od pasażera to ten czujnik jest na wierzchu bardzo dobrze widoczny.
Zacząłem szukać:
Przy kole nie ma :cry:
Przy kole zamachowym nie ma :evil2:
Po zdjęciu osłony pod silnikiem dokopałem się do czegoś takiego:

Obrazek

wygląda jakby to było to :?
Znajduje się w ok. połowie silnika nad dwoma czujnikami wychodzącymi z miski olejowej, na prawo od poduszki (patrząc od dołu w kierunku przodu auta) a kabelek idzie w górę pomiędzy silnikiem a chłodnicą cieczy ( tuz obok chłodnicy oleju) i ma złącze tu:

Obrazek

czy to to :mysli:

Przy okazji znalazłem jakąś nakrętkę oraz spojrzałem na poduszkę silnika :evil: :evil:

Obrazek

Ktoś pomoże?

David

#260 Post autor: David »

poduszki to ja tu prawie nie widzę :> tom do czujnika musisz dołożych kolejną stówke, to chyba to http://allegro.pl/item1187788412_podusz ... _lodz.html

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#261 Post autor: 12Marek »

To nie ta poducha. Moja jest taka:

Obrazek


ale niewiele mniej kosztuje :evil:
To mój typ:
http://allegro.pl/item1179563414_podusz ... niona.html

ten czujnik to dobrze zlokalizowałem?

boogoo

#262 Post autor: boogoo »

Koledzy nie musicie wymieniać tych poduszek.One są sprawne,ponieważ są one tzw. asekuracyjne odbojowe.Kupicie nową i ona połączona jest ze środkiem taką błonką gumową,która po założeniu powinna się rozlecieć.....a potem wygląda j.w.

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#263 Post autor: 12Marek »

Koledzy nie musicie wymieniać tych poduszek
Jesteś tego pewien :roll:
Ta w podanym przeze mnie linku wygląda inaczej...
Już dawno temu podejrzewałem poduszkę o uderzenia podczas rozruchu i odstawiania silnika....
Ale wracając do tematu - co z umiejscowieniem czujnika?

boogoo

#264 Post autor: boogoo »

12Marek, jak stuka podczas rozruchu i gaszenia to masz uwaloną poduchę tzw. tylnią od skrzyni-ona jest pod twoimi nogami.
A co do czujnika to on jest po stronie koła zamachowego z przodu silnika,na bloku.Przykręcony jednym torxem,taka fajka.Jego kabelek idzie do góry,gdzie jest gniazdo umocowane na metalowej podporze.Na zdjęciach widoczne.

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#265 Post autor: 12Marek »

boogoo pisze:12Marek, jak stuka podczas rozruchu i gaszenia to masz uwaloną poduchę tzw. tylnią od skrzyni-ona jest pod twoimi nogami.
A co do czujnika to on jest po stronie koła zamachowego z przodu silnika,na bloku.Przykręcony jednym torxem,taka fajka.Jego kabelek idzie do góry,gdzie jest gniazdo umocowane na metalowej podporze.Na zdjęciach widoczne.
O.k.
Czyli ta poducha jest Twoim zdaniem dobra?
Miejsce umieszczenia czujnika w takim razie dobrze odgadłem :)
Dzięki :piwo:


----------scalone

Stan pacjenta dość szybko sie pogarszał i zaczynało być to męczące ale wczoraj doszedł czujnik obrotów wału i dziś już Zośka jest po zabiegu.
Wszystko wróciło do normy :mrgreen:
To było to :D
Dzięki koledzy - szkoda, że tylko wirtualnie ale z całego serca :piwo:

P.S. Aż strach pomyśleć co może się jeszcze s... lić. Skarbonka!

proszę o edytowanie postów a nie pisanie jednego pod drugim / dejna
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2010, 21:03 przez 12Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Katarzyna32

#266 Post autor: Katarzyna32 »

David pisze:to chyba to :

http://allegro.pl/item1164678539_opel_a ... _korb.html

http://allegro.pl/item1185692235_czujni ... 2_0_d.html
dzisiaj jak zdejmowałem z przodu od strony pasażera koło to w benzynie bardzo ładnie go widać, jest praktycznie na wierzchu. mam nadzieję , że to Ci pomoże.




//scalone// - proszę edytować posty, a nie pisać jeden pod drugim


po przejechaniu kilku kilometrów wyłacza sie obrotomierzi traci moc oraz zaplaja sie kontrolki co to może być??
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2010, 13:27 przez Katarzyna32, łącznie zmieniany 1 raz.

Jarlub1

#267 Post autor: Jarlub1 »

Witam. No jakos dojechalem. W odleglosci ok 80 km od celu auto wrocilo do normy.
I tydzien jezdzilo. I znow to samo z ta kontrolka z kluczykiem, z tym ze przy wlaczeniu zaplonu pojawia sie, ale po probie drugiej uruchomienia silnika nie swieci sie i wszystko pracuje w normie, z tym ze nie na dlugo. Nie jestem fachowcem, ale wyglada na to ze cos sie zawiesza... Tylko nie mam pojecia co.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#268 Post autor: MieHor »

Bez odczytania błędów nie dowiesz się co Zafi dolega

Jarlub1

#269 Post autor: Jarlub1 »

No wlasnie, tylko jest problem z podlaczeniem do kompa. Nic nie wykazuje.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#270 Post autor: MieHor »

Jarlub1 pisze:No wlasnie, tylko jest problem z podlaczeniem do kompa. Nic nie wykazuje.
Nie rozumiem - piszesz, że jest problem z podłączeniem do kompa, a dalej, że nic nie wykazuje.

Pytanie zasadnicze - podłączałeś do komputera serwisowego Tech2 lub jakieś fejsa czy nie? Bo tylko tak możesz odczytać błędy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”