Światła Dzienne - wersja skandynawska
Moderator: Sebu$
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Jak by ktoś chciał samemu zrobć taki moduł to mam jeszcze sporą ilość płytek drukowanych.
Płytki przycięte pod konkretny typ obudowy do złącza 8 pin, owiercone z naniesionym sitodrukiem.
Płytka skonstrułowana tak ze mozna montować dwa rodzaje przekaźników 16A i 35A do xenonów.
Cena za płytkę 5PLN
A propo braku złączy, to można taki moduł wcinać bezpośrednio pod wtyczkę od włącznika świateł, większym problemem jest wyciągnięcie sygnału kontrolki oleju.
Ale fakt jest faktem wygodna sprawa, w felicji też mam to podłączone i do ZA też idzie modulik juz mam przygotowany.
Płytki przycięte pod konkretny typ obudowy do złącza 8 pin, owiercone z naniesionym sitodrukiem.
Płytka skonstrułowana tak ze mozna montować dwa rodzaje przekaźników 16A i 35A do xenonów.
Cena za płytkę 5PLN
A propo braku złączy, to można taki moduł wcinać bezpośrednio pod wtyczkę od włącznika świateł, większym problemem jest wyciągnięcie sygnału kontrolki oleju.
Ale fakt jest faktem wygodna sprawa, w felicji też mam to podłączone i do ZA też idzie modulik juz mam przygotowany.
Skrzynkę bezpieczników wyciąga się bez problemów. Żadnej tapicerki nie trzeba ściągać. Po odkręceniu dwóch górnych śrub i odbezpieczeniu zaczepu dolnego trzeba ciągnąć za dolną cześć tej skrzynki i wysunąć pod skosem.tomekuza pisze:To nie takie proste, z tego co wiem to trza pół tapicerki rozkręcić żeby ją całkiem wyjąć. Lepiej poszukać po omacku złącza (powinno być papierową taśmą przyklejone do skrzynki), a przekaźnik upchnąć z boku lub pod spodem.
Ja swoje światełka dzienne podłączyłem pod instalację przednich świateł przeciwmgielnych. Efekt jak na zdjęciu z lewej strony.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
krzypol, skoro rozwiązałeś swój problem, to może opisz trochę bardziej szczegółowo jak to zrobiłeś, w szczególności chodzi mi o to, że światła p/mgielnie nie da się włączyć jak wcześniej nie włączysz przynajmniej świateł mijania, a na zdjęciu widać, że świecą chyba tylko Ledy zamiast p/mgielnych, moim zdaniem musiałeś coś pokombinować, żeby tylko one świeciły, a nie łącznie z nimi np. światła mijania
Dla tych, co nie posiadają świateł przednich przeciwmgielnych, a chcą zamontować ledowe lampy dzienne.
Lampy dzienne, które zakupiłem posiadają trzy przewody: żółty(wpinam się do przewodu żarówki postojowej -szaro-czarny), czerwony(do czarnego przewodu przed kostką wiązki świateł przeciwmgłowych przy zderzaku) i czarny (do brązowego przewodu tejże wiązki).
Patrząc na skrzynkę bezpieczników - w miejsce czwartego przekaźnika od prawej górnej strony należy zmostkować górne złącze konektorowe z tym poniżej. Po wyjęciu skrzynki bezpieczników w jej tylnej części odnajduję przewody wychodzące z gniazda tego przekaźnika (te, które mostkowałem): czerwony przewód łączę z przewodem, który odchodzi od bezpiecznika klimatyzacji nr 2 (ten duży zielony bezpiecznik), natomiast z dwóch czarnych przewodów, które razem odchodzą od gniazda przekaźnika - odcinam ten cieńszy. Ten cienki przewód prowadzi do kontrolki świateł przeciwmgłowych dlatego w czasie jazdy mógłby denerwować kierowcę . Po zamontowaniu skrzynki bezpieczników wkładamy bezpiecznik 5A w gniazdo nr 12.
Jak to działa. W momencie przekręcenia zapłonu zapalają się lampy dzienne. W momencie rozruchu światła gasną. Po uruchomieniu silnika znowu świecą. Kiedy włączam światła pozycyjne -światła dzienne gasną, także gasną po przełączeniu na światła mijania.
Zwracam uwagę, że światła dzienne muszą mieć na kloszu oznakowanie homologacyjne wraz z literkami RL (http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo)
Lampy dzienne, które zakupiłem posiadają trzy przewody: żółty(wpinam się do przewodu żarówki postojowej -szaro-czarny), czerwony(do czarnego przewodu przed kostką wiązki świateł przeciwmgłowych przy zderzaku) i czarny (do brązowego przewodu tejże wiązki).
Patrząc na skrzynkę bezpieczników - w miejsce czwartego przekaźnika od prawej górnej strony należy zmostkować górne złącze konektorowe z tym poniżej. Po wyjęciu skrzynki bezpieczników w jej tylnej części odnajduję przewody wychodzące z gniazda tego przekaźnika (te, które mostkowałem): czerwony przewód łączę z przewodem, który odchodzi od bezpiecznika klimatyzacji nr 2 (ten duży zielony bezpiecznik), natomiast z dwóch czarnych przewodów, które razem odchodzą od gniazda przekaźnika - odcinam ten cieńszy. Ten cienki przewód prowadzi do kontrolki świateł przeciwmgłowych dlatego w czasie jazdy mógłby denerwować kierowcę . Po zamontowaniu skrzynki bezpieczników wkładamy bezpiecznik 5A w gniazdo nr 12.
Jak to działa. W momencie przekręcenia zapłonu zapalają się lampy dzienne. W momencie rozruchu światła gasną. Po uruchomieniu silnika znowu świecą. Kiedy włączam światła pozycyjne -światła dzienne gasną, także gasną po przełączeniu na światła mijania.
Zwracam uwagę, że światła dzienne muszą mieć na kloszu oznakowanie homologacyjne wraz z literkami RL (http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo)
Założyłem przekaźnik i działa.
Jednak jedna rzecz mi trochę przeszkadza.
Światła zapalają się momentalnie po uruchomieniu silnika. Jak czekam na żonkę to często auto chodzi i 30 minut. Wychodzi na to, ze teraz muszę stać na światłach .
Lepszym wyjściem było by gdyby światła zapalały się po ruszeniu (sygnał z czujnika drogi)i gasły po wyłączeniu silnika.
Może grymaszę, ale trochę to rozwiązanie kłopotliwe.
Jednak jedna rzecz mi trochę przeszkadza.
Światła zapalają się momentalnie po uruchomieniu silnika. Jak czekam na żonkę to często auto chodzi i 30 minut. Wychodzi na to, ze teraz muszę stać na światłach .
Lepszym wyjściem było by gdyby światła zapalały się po ruszeniu (sygnał z czujnika drogi)i gasły po wyłączeniu silnika.
Może grymaszę, ale trochę to rozwiązanie kłopotliwe.