Światła Dzienne - wersja skandynawska

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kamyk77

#61 Post autor: kamyk77 »

tylne też są włączone. nie podświetlona jest tablica, wyświetlacz komputera jest przez to bardziej czytelny. u mnie świecą się wszystkie światła zewnętrzne, pożytek z modułu jest taki,że nie musisz pamiętać o włączaniu świateł

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#62 Post autor: oki »

Jak by ktoś chciał samemu zrobć taki moduł to mam jeszcze sporą ilość płytek drukowanych.
Płytki przycięte pod konkretny typ obudowy do złącza 8 pin, owiercone z naniesionym sitodrukiem.
Płytka skonstrułowana tak ze mozna montować dwa rodzaje przekaźników 16A i 35A do xenonów.
Cena za płytkę 5PLN

A propo braku złączy, to można taki moduł wcinać bezpośrednio pod wtyczkę od włącznika świateł, większym problemem jest wyciągnięcie sygnału kontrolki oleju.
Ale fakt jest faktem wygodna sprawa, w felicji też mam to podłączone i do ZA też idzie modulik juz mam przygotowany.

TomikaK

#63 Post autor: TomikaK »

mam pytanie kupiłem niedawno zafire 2.0 tdi i z tymi światłami mam tak że raz zapalają się same a innym razem muszę je włączyć sam niewiem dlaczego tak się dzieje (rocznik 2002)

el_guapo

#64 Post autor: el_guapo »

KOPERNIK pisze:
p.s pochwal się jeszcze gdzie nabyłeś taki ładny gril?
Światła będą na dole, ale na razie utknąłem przy przepychaniu przewodu do kabiny, a potem był urlop...
Grill kupiłem na allegro, za całe 49zł :D

zieluch82

#65 Post autor: zieluch82 »

El guapo wrzuć fotki jak zamonujesz światła bo też chyba sobie je kupie

ilu diodowe kupiłeś i jakiej firmy?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#66 Post autor: MieHor »

Najpierw trzeba wykręcić chyba 2 wkrętu, później zwolnić zaczepy i wyjąć skrzynkę odpowiednio ją przesuwając w tej przestrzeni

tomekuza

#67 Post autor: tomekuza »

To nie takie proste, z tego co wiem to trza pół tapicerki rozkręcić żeby ją całkiem wyjąć. Lepiej poszukać po omacku złącza (powinno być papierową taśmą przyklejone do skrzynki), a przekaznik upchnąć z boku lub pod spodem.

krzypol

#68 Post autor: krzypol »

tomekuza pisze:To nie takie proste, z tego co wiem to trza pół tapicerki rozkręcić żeby ją całkiem wyjąć. Lepiej poszukać po omacku złącza (powinno być papierową taśmą przyklejone do skrzynki), a przekaźnik upchnąć z boku lub pod spodem.
Skrzynkę bezpieczników wyciąga się bez problemów. Żadnej tapicerki nie trzeba ściągać. Po odkręceniu dwóch górnych śrub i odbezpieczeniu zaczepu dolnego trzeba ciągnąć za dolną cześć tej skrzynki i wysunąć pod skosem.
Ja swoje światełka dzienne podłączyłem pod instalację przednich świateł przeciwmgielnych. Efekt jak na zdjęciu z lewej strony.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#69 Post autor: MieHor »

krzypol, skoro rozwiązałeś swój problem, to może opisz trochę bardziej szczegółowo jak to zrobiłeś, w szczególności chodzi mi o to, że światła p/mgielnie nie da się włączyć jak wcześniej nie włączysz przynajmniej świateł mijania, a na zdjęciu widać, że świecą chyba tylko Ledy zamiast p/mgielnych, moim zdaniem musiałeś coś pokombinować, żeby tylko one świeciły, a nie łącznie z nimi np. światła mijania

krzypol

#70 Post autor: krzypol »

Dla tych, co nie posiadają świateł przednich przeciwmgielnych, a chcą zamontować ledowe lampy dzienne.
Lampy dzienne, które zakupiłem posiadają trzy przewody: żółty(wpinam się do przewodu żarówki postojowej -szaro-czarny), czerwony(do czarnego przewodu przed kostką wiązki świateł przeciwmgłowych przy zderzaku) i czarny (do brązowego przewodu tejże wiązki).
Patrząc na skrzynkę bezpieczników - w miejsce czwartego przekaźnika od prawej górnej strony należy zmostkować górne złącze konektorowe z tym poniżej. Po wyjęciu skrzynki bezpieczników w jej tylnej części odnajduję przewody wychodzące z gniazda tego przekaźnika (te, które mostkowałem): czerwony przewód łączę z przewodem, który odchodzi od bezpiecznika klimatyzacji nr 2 (ten duży zielony bezpiecznik), natomiast z dwóch czarnych przewodów, które razem odchodzą od gniazda przekaźnika - odcinam ten cieńszy. Ten cienki przewód prowadzi do kontrolki świateł przeciwmgłowych dlatego w czasie jazdy mógłby denerwować kierowcę :). Po zamontowaniu skrzynki bezpieczników wkładamy bezpiecznik 5A w gniazdo nr 12.
Jak to działa. W momencie przekręcenia zapłonu zapalają się lampy dzienne. W momencie rozruchu światła gasną. Po uruchomieniu silnika znowu świecą. Kiedy włączam światła pozycyjne -światła dzienne gasną, także gasną po przełączeniu na światła mijania.
Zwracam uwagę, że światła dzienne muszą mieć na kloszu oznakowanie homologacyjne wraz z literkami RL (http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo)

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#71 Post autor: marwisn »

Witam.

Dzisiaj wydłubałem tę wtyczkę od K59. U mnie jeden pin jest pusty. Też tak macie ?

tomekuza

#72 Post autor: tomekuza »

Też tak mamy :D
i działa.

kebul

#73 Post autor: kebul »

Również założyłem przekaźnik i działa super.

Polecam wszystkim.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#74 Post autor: marwisn »

Założyłem przekaźnik i działa.

Jednak jedna rzecz mi trochę przeszkadza.

Światła zapalają się momentalnie po uruchomieniu silnika. Jak czekam na żonkę to często auto chodzi i 30 minut. Wychodzi na to, ze teraz muszę stać na światłach :/ .

Lepszym wyjściem było by gdyby światła zapalały się po ruszeniu (sygnał z czujnika drogi)i gasły po wyłączeniu silnika.

Może grymaszę, ale trochę to rozwiązanie kłopotliwe.

TUX

#75 Post autor: TUX »

marwisn pisze:czekam na żonkę to często auto chodzi i 30 minut.
należy żonkę nauczyć, że nie Zośka nie może czekać 30 a tylko 5 minut i będzie po problemie :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”