Hej witam wszystkich serdecznie .
Od niedawna jestem posiadaczem Zafiry 2.2 ecotec. Wczoraj zauwazylem ze po przejechaniu 500km ubylo 1.5 litra oleju. Podejrzenie padlo na odme.
Przeszukalem Internet i nie moge znalezc jak ja zregenerowac lub zastapic.
Pomocy
Z gory dziekuje.
Z22SE Problem z Odma
Moderator: Sebu$
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
W instrukcji norma to 0,6 L na 1000 km GM ładnie się tu zabezpieczyło, zresztą inne firmy mają nawet 0,9L.
co można doradzić hmy....... :
1.Jeżeli wlałeś syntetyk a był wcześniej semisytetyk-to mogło narobić tych problemów
2.Możliwe, że uszczelniacze zaworów są zniszczone-najczęściej jak ktoś leje tani olej lub oszczędza na wymianach w dodatku zużyty silnik
3.Możesz zmienić olej na semisyntetyk np.Mobil 1 bo nie jest taki drogi-pojeździć i porównać branie oleju z tym co teraz
(jeden z forumowiczów zmienił 5W30 na 10W40 i branie oleju mu zmniejszyło się o 60-70% w silniku 1,8 z przebiegiem ok 150kkm...)
4.Możesz sprawdzić kompresje w cylindrach -jak będzie niska lub nie równa to silnik przeżył swoje
5.Możesz poczytać o ceramizerze na allegro-może to uratować cię od remontu silnika gdyby kompresja była kiepska (50zł to nie majątek)
6.Podjedź na Opel Techa i sprawdź faktyczny przebieg.
Sprawdź ciśnienie, ale było w TIS'ie że dokładnie w tym silniku -Z22SE, mogły być przypadki nadmiernego zużycia oleju i wtedy zalecają zmianę pierścieni, to jakiś feler był z pierścieniem olejowym . Czyli jak olejowy do bani a górne jeszcze w miarę to ciśnienie będzie ok a olej i tak będzie ubywał.
Tu sugestia użytkownika
Cytat,,Jeżeli są zapieczone pierścienie olejowe to można spróbować je "odpiec" preparatem Antykoks (Anticarbon) - pierwszy link w google. U mnie po zakupie zalałem GM 5W-30 (+ płukanka silnika), raczej w celu płukania niż docelowo. Okazało się, że trochę bierze - jakieś 100 ml/1000km (raczej trochę mniej, ale nie dało rady ustalić dokładnie). Pojeździłem 5 kkm i zastosowałem ten Antykoks zgodnie z instrukcją, a potem zmieniłem olej na Liqui Moly Synthoil Hightech 5W-40 (IMO dla naszego klimatu lepszy, a dla silnika o niebo lepszy niż ten półsyntetyczny GM) + kolejna płukanka silnika. Zrobione już 2.5kkm i... Nie znikło nic. Styl jazdy ten sam (nawet bardziej męczący silnik bo sporo autostrady), a do tego ostatnie temperatury nie rozpieszczają układu chłodzenia i smarowania. Ten Antykoks kosztuje jakieś 30 zł, aplikacja trywialna (aerozol z rurką) i sądzę, że warto spróbować, jeżeli mamy mocne przekonanie, że to pierścienie. Lejąc gęstsze oleje można sobie u nas załatwić rozrząd."
Piszesz Odma co masz na myśli ?
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej
Kłopoty z nią zwłaszcza zimą są krótkie odcinki i niedogrzany silnik (robi się masło i zatyka odmę)
Odwieczny problem miały VW tam był separator który trzeba było czyścić.
Rozwiązaniem było tzw. pakiet na Skandynawię gdzie na odmie była grzałka.
co można doradzić hmy....... :
1.Jeżeli wlałeś syntetyk a był wcześniej semisytetyk-to mogło narobić tych problemów
2.Możliwe, że uszczelniacze zaworów są zniszczone-najczęściej jak ktoś leje tani olej lub oszczędza na wymianach w dodatku zużyty silnik
3.Możesz zmienić olej na semisyntetyk np.Mobil 1 bo nie jest taki drogi-pojeździć i porównać branie oleju z tym co teraz
(jeden z forumowiczów zmienił 5W30 na 10W40 i branie oleju mu zmniejszyło się o 60-70% w silniku 1,8 z przebiegiem ok 150kkm...)
4.Możesz sprawdzić kompresje w cylindrach -jak będzie niska lub nie równa to silnik przeżył swoje
5.Możesz poczytać o ceramizerze na allegro-może to uratować cię od remontu silnika gdyby kompresja była kiepska (50zł to nie majątek)
6.Podjedź na Opel Techa i sprawdź faktyczny przebieg.
Sprawdź ciśnienie, ale było w TIS'ie że dokładnie w tym silniku -Z22SE, mogły być przypadki nadmiernego zużycia oleju i wtedy zalecają zmianę pierścieni, to jakiś feler był z pierścieniem olejowym . Czyli jak olejowy do bani a górne jeszcze w miarę to ciśnienie będzie ok a olej i tak będzie ubywał.
Tu sugestia użytkownika
Cytat,,Jeżeli są zapieczone pierścienie olejowe to można spróbować je "odpiec" preparatem Antykoks (Anticarbon) - pierwszy link w google. U mnie po zakupie zalałem GM 5W-30 (+ płukanka silnika), raczej w celu płukania niż docelowo. Okazało się, że trochę bierze - jakieś 100 ml/1000km (raczej trochę mniej, ale nie dało rady ustalić dokładnie). Pojeździłem 5 kkm i zastosowałem ten Antykoks zgodnie z instrukcją, a potem zmieniłem olej na Liqui Moly Synthoil Hightech 5W-40 (IMO dla naszego klimatu lepszy, a dla silnika o niebo lepszy niż ten półsyntetyczny GM) + kolejna płukanka silnika. Zrobione już 2.5kkm i... Nie znikło nic. Styl jazdy ten sam (nawet bardziej męczący silnik bo sporo autostrady), a do tego ostatnie temperatury nie rozpieszczają układu chłodzenia i smarowania. Ten Antykoks kosztuje jakieś 30 zł, aplikacja trywialna (aerozol z rurką) i sądzę, że warto spróbować, jeżeli mamy mocne przekonanie, że to pierścienie. Lejąc gęstsze oleje można sobie u nas załatwić rozrząd."
Piszesz Odma co masz na myśli ?
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej
Kłopoty z nią zwłaszcza zimą są krótkie odcinki i niedogrzany silnik (robi się masło i zatyka odmę)
Odwieczny problem miały VW tam był separator który trzeba było czyścić.
Rozwiązaniem było tzw. pakiet na Skandynawię gdzie na odmie była grzałka.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 gru 2023, 17:50
- Imię: Przemyslaw
- Lokalizacja: Bad wildbad
- Auto: Obel zafira A 2.2 ecotec
- Model: 2000
- Oznaczenie silnika: Z2se
- Gender:
Hej pozdrawiam kolegę.
Auto ma rzeczywisty przebieg 250k.
Auto stało ponad rok zanim zostało przeze mnie kupione wykonałem wymianę termostatu, płynu chłodniczego i oleju wraz z płukanka silnika wlany jest LIQUID MOLY 5w-40 ACEA A3/B3, A3/B4 syntetyczny. Co było wcześniej nie wiem.
Silnik nie bierze oleju przy jeździe po mieście. ubytek pojawił się po trasie na której obroty dochodziły do 4k obrotów.
Mam namyśli połączenie pokrywa zaworów-dolot to jest chyba odpowietrzenie i separator oleju.
Tak jak napisałeś podejrzewam ze jest zapchana i nie bardzo wiem jak ja wyczyścić.
Czy zastosowanie Oil Catch Tank było by jakimś rozwiązaniem.?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
Auto ma rzeczywisty przebieg 250k.
Auto stało ponad rok zanim zostało przeze mnie kupione wykonałem wymianę termostatu, płynu chłodniczego i oleju wraz z płukanka silnika wlany jest LIQUID MOLY 5w-40 ACEA A3/B3, A3/B4 syntetyczny. Co było wcześniej nie wiem.
Silnik nie bierze oleju przy jeździe po mieście. ubytek pojawił się po trasie na której obroty dochodziły do 4k obrotów.
Mam namyśli połączenie pokrywa zaworów-dolot to jest chyba odpowietrzenie i separator oleju.
Tak jak napisałeś podejrzewam ze jest zapchana i nie bardzo wiem jak ja wyczyścić.
Czy zastosowanie Oil Catch Tank było by jakimś rozwiązaniem.?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
W Golfie sprawdzał się spiralny filterek - łapacz par oleju rodem z Fiata 126p lecz nie w zimie.
Drugie to zakładano 2-3 razy większą średnicę przewodu by cząsteczki oleju się nie unosiły.
W twym przypadku mogą występować przedmuchy ,w głowicy jest jeszcze jedna "odma" która łączy się z kol. ssącym.
Te siniki SE słyną z żłopania oleju (zrobisz uszczelniacze ) a po roku powtórka .
Drugie to zakładano 2-3 razy większą średnicę przewodu by cząsteczki oleju się nie unosiły.
W twym przypadku mogą występować przedmuchy ,w głowicy jest jeszcze jedna "odma" która łączy się z kol. ssącym.
Te siniki SE słyną z żłopania oleju (zrobisz uszczelniacze ) a po roku powtórka .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 gru 2023, 17:50
- Imię: Przemyslaw
- Lokalizacja: Bad wildbad
- Auto: Obel zafira A 2.2 ecotec
- Model: 2000
- Oznaczenie silnika: Z2se
- Gender:
Właśnie rozebrane miałem cześć dolotu, tzn. wyjętą rurę łączącą filtr i dolot. była zatkana 60% otworu łączącego pokrywę z ta rura było zaklejone.
wyczyściłem o założyłem Oil Catch Tank, będę obserwował czy się zbiera i ile się zbiera. będzie wiadomo w czym rzecz.
Jakim cudem w takim wypadku auto zrobiło 250k, dodam jestem drugim właścicielem.
Gdzie znajduje się druga odma? Po miedzy pokrywa i kolektorem zamontowałem właśnie Oil Catch Tank. A jeśli chodzi o druga gdzie jej szukać?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Na zdjęciu widać te gumy
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253