Witam
Potrzebuje pomocy
Moja Zafira pokazuje kod P2463 i nie chce podjąć próby aktywnego wypalania filtra.
W grudniu ukazał mi się check oraz tryb awaryjny - (moc silnika ograniczona) po raz pierwszy, pojechałem do ASO wypalili mi filtr na miejscu.
Następnie Check pojawiał się dwukrotnie po 4 dniach sam gasł.
Po ostatniej wizycie w Aso stwierdzili uszkodzony czujnik temperatury spalin.
po dwóch dniach znów tryb awaryjny i check engine.
proszę o pomoc jaki może być problem.
Zafira C 1.6 benzyna kod P2463
Moderator: Sebu$
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2288
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P2463
Arkusz danych DTC OBD-II
Czytaj biuletyn https://pl.avtotachki.com/p2463-ogranic ... nie-sazhi/
W skrócie:
Uszkodzony czujnik ciśnienia DPF.
Otwarty lub zwarty obwód w obwodzie czujnika ciśnienia DPF.
Przewody lub węże czujnika ciśnienia DPF są zatkane.
Stosowanie paliwa o wysokiej zawartości siarki.
Uszkodzenie filtra cząstek stałych w silniku wysokoprężnym.
Uszkodzony zawór recyrkulacji spalin (EGR).
Nieprawidłowa strategia PCM uniemożliwia prawidłową regenerację.
Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM.
-------------------------
Podłącz skaner OBD-II odczytaj wszystkie zapisane dane i kody błędów, zamrożone ramki.
Wyczyść kody błędów z pamięci komputera.
Jeśli kod pojawi się ponownie, sprawdź wizualnie przewody elektryczne i złącza.
Sprawdź filtr cząstek stałych, jak również czujnik ciśnienia filtra cząstek stałych.
Sprawdzić przewody i węże czujnika ciśnienia DPF pod kątem zablokowania.
Naprawić lub wymienić wszystkie uszkodzone lub wadliwe elementy.
Sprawdzić i w razie potrzeby wymienić moduł sterujący silnika (ECM), czujnik spalin, czujnik DPF itp.
Arkusz danych DTC OBD-II
Czytaj biuletyn https://pl.avtotachki.com/p2463-ogranic ... nie-sazhi/
W skrócie:
Uszkodzony czujnik ciśnienia DPF.
Otwarty lub zwarty obwód w obwodzie czujnika ciśnienia DPF.
Przewody lub węże czujnika ciśnienia DPF są zatkane.
Stosowanie paliwa o wysokiej zawartości siarki.
Uszkodzenie filtra cząstek stałych w silniku wysokoprężnym.
Uszkodzony zawór recyrkulacji spalin (EGR).
Nieprawidłowa strategia PCM uniemożliwia prawidłową regenerację.
Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM.
-------------------------
Podłącz skaner OBD-II odczytaj wszystkie zapisane dane i kody błędów, zamrożone ramki.
Wyczyść kody błędów z pamięci komputera.
Jeśli kod pojawi się ponownie, sprawdź wizualnie przewody elektryczne i złącza.
Sprawdź filtr cząstek stałych, jak również czujnik ciśnienia filtra cząstek stałych.
Sprawdzić przewody i węże czujnika ciśnienia DPF pod kątem zablokowania.
Naprawić lub wymienić wszystkie uszkodzone lub wadliwe elementy.
Sprawdzić i w razie potrzeby wymienić moduł sterujący silnika (ECM), czujnik spalin, czujnik DPF itp.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253