Jakie napięcie ładowania pokazuje Wam w Test Mode ?
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Jakie napięcie ładowania pokazuje Wam w Test Mode ?
Bo mi pokazuje w przedziale 13,5 - 13,9. Zastanawiam się czy nie za niskie jest? Porównywałem miernikiem odczyt z Test Mode i się zgadza..
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
U mnie od 12,9 (odpalone prawie wszystko co się da, klima na LOW, światła, radio, awaryjne, na postoju) do 14,1 (w czasie jazdy, tylko światła włączone) generalnie średnio w czasie jazdy mam 13,8V.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Ja mam 14,1 do 14,5 i to jest właściwe
Jeżeli macie 13,5 13,8 to albo macie niesprawny alternator albo nie naładowany akumulator lub też uszkodzony
Miałem 13,5 13,9 5 dni postoju na wczasach padł akumulator
Odwiedziłem serwis wymienili alternator napięcie wzrosło do14,2 kiedy naładowałem akumulator zewnętrzny prostownikiem to teraz w test mode mam 14,3 do 14,6
Jeżeli macie 13,5 13,8 to albo macie niesprawny alternator albo nie naładowany akumulator lub też uszkodzony
Miałem 13,5 13,9 5 dni postoju na wczasach padł akumulator
Odwiedziłem serwis wymienili alternator napięcie wzrosło do14,2 kiedy naładowałem akumulator zewnętrzny prostownikiem to teraz w test mode mam 14,3 do 14,6
ano tak....franki pisze:Czemu? Bo zima na zdjęciu?
myślę że nie masz racji. Wszyscy na forum mamy ładowanie między 13.5 a 14.2...a czasami nawet 12.9 przy klimie na maxa w ogromne upały. Teraz zimno i mam ładowanie 14.1-14.2 ale w upały było dużo niżejdaniel120zafira pisze:Ja mam 14,1 do 14,5 i to jest właściwe
Jeżeli macie 13,5 13,8 to albo macie niesprawny alternator albo nie naładowany akumulator lub też uszkodzony
Miałem 13,5 13,9 5 dni postoju na wczasach padł akumulator
Odwiedziłem serwis wymienili alternator napięcie wzrosło do14,2 kiedy naładowałem akumulator zewnętrzny prostownikiem to teraz w test mode mam 14,3 do 14,6
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
14,6 to za dużo. Przy dłuższej trasie może zagotować Ci akumulator. MAx moze być 14,4-14,5. W mojej poprzedniej Astrze H napięcie utrzymywało się na poziomie 14,4.daniel120zafira pisze: mam 14,3 do 14,6
Pad akku po 5 dniach oznacza że albo akku był kiepski, albo miałeś upłynności prądu ( mi w Astrze G alarm potrafił rozładować akku w przeciągu tygodnia - dwóch nieużywania auta.
Za 2kkm mam wymianę oleju to wtedy powiem, żeby mi sprawdzili czy czasem połączenia altka z kablami nie zaśniedziało...
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
W instrukcji/gwarancji do zakupionego jeszcze do Mondka akumulatora Centry Futura wyczytałem, że napięcie na klemach aku powinno mieścić się w granicach 14,1-14,4 V przy właczonych światłach mijania. Później była wskazówka dla serwisantów i sprzedawców, aby przed podbiciem karty gwarancyjnej sprawdzili prąd ładowania.
Tu jeszcze link do instrukcji użytkowania Centry, choć nie ma słowa o parametrach prądu ładowania w aucie. Mówi się tylko o ładowaniu przy wykorzystaniu ładowarki - max. 14,4 V.
Jak to się ma do wartości referencyjnych z test mode - 13,5 V - nie mam pojęcia.
Tu jeszcze link do instrukcji użytkowania Centry, choć nie ma słowa o parametrach prądu ładowania w aucie. Mówi się tylko o ładowaniu przy wykorzystaniu ładowarki - max. 14,4 V.
Jak to się ma do wartości referencyjnych z test mode - 13,5 V - nie mam pojęcia.
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Ładując akku prostownikiem ustawia się prąd ładowania na poziomie 1/10 pojemności. Natomiast w aucie ważne jest napięcie ładowania.
W Zafirze B (tak przypuszczam) to sterownik na szynie CAN ustawia odpowiednie parametry min ładowania.
A Tobie ile wskazuje w Test Mode?
W Zafirze B (tak przypuszczam) to sterownik na szynie CAN ustawia odpowiednie parametry min ładowania.
A Tobie ile wskazuje w Test Mode?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport