Jakie napięcie ładowania pokazuje Wam w Test Mode ?

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

Jakie napięcie ładowania pokazuje Wam w Test Mode ?

#1 Post autor: franki »

Bo mi pokazuje w przedziale 13,5 - 13,9. Zastanawiam się czy nie za niskie jest? Porównywałem miernikiem odczyt z Test Mode i się zgadza..
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

rafalle

#2 Post autor: rafalle »

13,3 do 13,9 w zależności od tego ile jest włączonych urządzeń

Raf

#3 Post autor: Raf »

13,7-14,1

Szymon78

#4 Post autor: Szymon78 »

13,6-14,1 :P -zalezy co odpalę

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#5 Post autor: rhaaziel »

U mnie od 12,9 (odpalone prawie wszystko co się da, klima na LOW, światła, radio, awaryjne, na postoju) do 14,1 (w czasie jazdy, tylko światła włączone) generalnie średnio w czasie jazdy mam 13,8V.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#6 Post autor: franki »

Czyli widzę, że generalnie jest w normie. Sprawdziłem sobie też napięcie w Astrze II którą mam i napięcie ładowania mam podobne...
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Anony Mous

#7 Post autor: Anony Mous »

Franki....wpędzasz ludzi w depresję tym avatarem :)

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#8 Post autor: franki »

Czemu? Bo zima na zdjęciu?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

daniel120zafira

#9 Post autor: daniel120zafira »

Ja mam 14,1 do 14,5 i to jest właściwe
Jeżeli macie 13,5 13,8 to albo macie niesprawny alternator albo nie naładowany akumulator lub też uszkodzony
Miałem 13,5 13,9 5 dni postoju na wczasach padł akumulator
Odwiedziłem serwis wymienili alternator napięcie wzrosło do14,2 kiedy naładowałem akumulator zewnętrzny prostownikiem to teraz w test mode mam 14,3 do 14,6

Anony Mous

#10 Post autor: Anony Mous »

franki pisze:Czemu? Bo zima na zdjęciu?
ano tak.... :)
daniel120zafira pisze:Ja mam 14,1 do 14,5 i to jest właściwe
Jeżeli macie 13,5 13,8 to albo macie niesprawny alternator albo nie naładowany akumulator lub też uszkodzony
Miałem 13,5 13,9 5 dni postoju na wczasach padł akumulator
Odwiedziłem serwis wymienili alternator napięcie wzrosło do14,2 kiedy naładowałem akumulator zewnętrzny prostownikiem to teraz w test mode mam 14,3 do 14,6
myślę że nie masz racji. Wszyscy na forum mamy ładowanie między 13.5 a 14.2...a czasami nawet 12.9 przy klimie na maxa w ogromne upały. Teraz zimno i mam ładowanie 14.1-14.2 ale w upały było dużo niżej

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#11 Post autor: franki »

daniel120zafira pisze: mam 14,3 do 14,6
14,6 to za dużo. Przy dłuższej trasie może zagotować Ci akumulator. MAx moze być 14,4-14,5. W mojej poprzedniej Astrze H napięcie utrzymywało się na poziomie 14,4.
Pad akku po 5 dniach oznacza że albo akku był kiepski, albo miałeś upłynności prądu ( mi w Astrze G alarm potrafił rozładować akku w przeciągu tygodnia - dwóch nieużywania auta.
Za 2kkm mam wymianę oleju to wtedy powiem, żeby mi sprawdzili czy czasem połączenia altka z kablami nie zaśniedziało...
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#12 Post autor: MieHor »

Jak wejdzie się w zakładkę BC z parametrami, to w jednej z nich oprócz rzeczywistego napięcia ładowania zależnego od obrotów silnika, a właściwie alternatora, poniżej podana jest wartość napięcia preferowana - 13,5 V, rzeczywiste napięcie winno oscylować +-0,6V

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#13 Post autor: franki »

Na tak, tam jest napięcie Reference
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

W instrukcji/gwarancji do zakupionego jeszcze do Mondka akumulatora Centry Futura wyczytałem, że napięcie na klemach aku powinno mieścić się w granicach 14,1-14,4 V przy właczonych światłach mijania. Później była wskazówka dla serwisantów i sprzedawców, aby przed podbiciem karty gwarancyjnej sprawdzili prąd ładowania.

Tu jeszcze link do instrukcji użytkowania Centry, choć nie ma słowa o parametrach prądu ładowania w aucie. Mówi się tylko o ładowaniu przy wykorzystaniu ładowarki - max. 14,4 V.

Jak to się ma do wartości referencyjnych z test mode - 13,5 V - nie mam pojęcia.

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#15 Post autor: franki »

Ładując akku prostownikiem ustawia się prąd ładowania na poziomie 1/10 pojemności. Natomiast w aucie ważne jest napięcie ładowania.
W Zafirze B (tak przypuszczam) to sterownik na szynie CAN ustawia odpowiednie parametry min ładowania.
A Tobie ile wskazuje w Test Mode?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”