[B]Ile palą wam CDTi?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
misiakrp

#121 Post autor: misiakrp »

miałem dzisiaj 2 tankowanie (pierwsze pod korek 52 litry) zatankowałem pod korek 50 l
przejechałem na nim 716 km według komputera pozostało 14 km
srednia prędkosć 33 km/h
srednie spalanie 6.9 l/km (według komputera)
na tym paliwie miałem przymusowe wypalanie dpf-a op-comem na postoju
i mimo że juz upałów nie ma w większości mam włączoną klimę nie lubie zaduchu w aucie a przy klimie lepiej mi sie oddycha :lol:

DD

#122 Post autor: DD »

Przyszedł czas na sprawozdanie z analizy spalania po usunięciu DPF-a.
DANE WYJŚCIOWE
ZB Cosmo na Belgię z marca 2006r. Kupiona przeze mnie od handlarza we wrześniu 2009r. 1.9CDTI fabryczne 120KM z DPF. 3700km temu usunięty filtr i podkręcenie chipem ekonomicznym na 148KM (pozdrowienia dla Grześka G-CStuning) :piwo: . Skrzynia manualna 6-biegowa. Opony 205/55R16. Przebieg na liczniku 82 000 km ;) , ale w rzeczywistości sądzę że raczej 182 000 km :( . Centrala GM potwierdza naprawę gwarancyjną w grudniu 2007r. przy przebiegu ponad 120 000 km. Wskazania komputera drogą empiryczną doprowadzone do bliskich prawdy (wprowadzony współczynnik korekty zużycia paliwa +12,6%). Tankowania wyłącznie na jednym Carrefourze (czyli paliwo Orlenu), 4 na 5 tankowań z tego samego dystrybutora, zawsze minimum 40 litrów i max pod korek, zgodność ze wskazaniami komputera do +/- 1,0 l raz w jedną raz w drugą zależnie od stylu jazdy. Cena ON obecnie 4,17zł minus rabacik 1,5% daje 4,11 zł/litr.
WYNIKI
1. Przeciętny styl jazdy: 30% (przebiegu) miasto odcinki 1-2 km, 40% dojazd do pracy 9km za miasto, 30% trasa co najmniej 40km za miasto – średnie spalanie 7,5 l/100km. Przed usunięciem DPF-a i chiptuningiem miałem 7,7 l/100km.
2. Skrajnie paliwożerny styl jazdy: zimny silnik, płynny przejazd 2km, godzina postoju, powrót do domu 2km (czyli niedzielny wyjazd do kościoła) – średnie spalanie 12,5 l/100km.
3. Maksymalnie oszczędny styl (hmmm..., przemieszczania się, bo to nie jest jazda): odcinek 25km, wieczorem mały ruch na gierkówce, teren poziomy, cały czas tempomat 100km/h (wg GPS bo budzik zawyża i wskazywał 104km/h), włączone światła i radio z CID, tylko kierowca 83kg i bagaż 20kg, silnik rozgrzany (temp. płynu chłodzącego 78 st.C), 6-tka i 1900-2000 obrotów – średnie spalanie 4,6 l/100km :) . Następnie odcinek 20km, warunki jak wyżej tylko 120km/h i obroty około 2100 – średnie spalanie 5,6 l/100km :| . Następnie dojazd i płynny przejazd przez miasto bez świateł, na czwórce, 60km/h – średnie spalanie 3,8 l/100km :shock: .
4. Przed usunięciem DPF-a średnia z wyjazdu do Włoch (2900km) to 6,5 l/100km, a na autobahnach 130km/h 4 osoby + full bagaż (lub zamiennie 6 osób) średnia 5,5 l/100km.
WNIOSKI
Nic odkrywczego. Decydującym czynnikiem jest prędkość (opory powietrza), styl jazdy (płynność i niskie obroty) oraz rozgrzanie diesla.
Co do spalania po usunięciu DPF-a i chiptuningu: zużycie paliwa nie powalająco ale trochę mniejsze, natomiast dodatkowym atutem jest rezerwa pod butem, jakieś szybkie wyprzedzanko to bez problemu. Ale jest też minusik. Trzeba się pilnować bo kusi żeby depnąć, a wtedy... lepiej przełączyć wyświetlacz ze zużycia chwilowego na radio.
Sorrki za przydługi post.

kubik_CDTi

#123 Post autor: kubik_CDTi »

Ja po chiptuningu utrzymując średnią jak zwykle (ok.100km/h) mam spalanie mniejsze o 0,5l,bo po pierwsze nie muszę tak często redukować i dawać w ziemię,bo jak teraz muszę tak zrobić,to znaczy,że kiedyś nawet bym o wyprzedzaniu nie pomyślał.
Jedno małe ale ,ja mam nadal DPF i mam moc pod przyciskiem ;) przed większością wyprzedzeń odpalam,po osiągnięciu przelotowej wyłączam(twarde zawieszenie i lipa na naszych drogach na dłuższą metę ;) )

Przemcio

#124 Post autor: Przemcio »

Hejas
DD napisz czy przybyło ci kucyków po zdjęciu DPFa ? Oczywiście jeśli go zhamowałeś z DPEem. :?: W mojej Zośce nie mam problemu z wyprzedzaniem na 6 biegu :>

DD

#125 Post autor: DD »

Przemcio
Pomiar pierwszy był po fizycznym wywaleniu DPF-a a przed grzebaniem w sofcie. Musiałem przejechać między warsztatami 20km i odniosłem wrażenie lekkiego przyrostu mocy po tylko fizycznym usunięciu filtra - ale to może być subiektywne odczucie. Pomiar na hamowni i ... zaskoczenie. 137KM ??? Czyżby ktoś już wcześniej (w Belgii) grzebał? Doszliśmy do wniosku że mogła tak wyjść z fabryki plus zysk z wywalenia DPF-a. Lekki ekochiptunning i jest 148,4 KM.

kubik_CDTi

#126 Post autor: kubik_CDTi »

Przemcio pisze:Hejas
DD napisz czy przybyło ci kucyków po zdjęciu DPFa ? Oczywiście jeśli go zhamowałeś z DPEem. :?: W mojej Zośce nie mam problemu z wyprzedzaniem na 6 biegu :>
Uwierz,że po to trochę inaczej jedzie. ;)
Moja z DPFem zamiast 120KM/280Nm,miała 135KM/315Nm więc zdrowa seria.

Anony Mous

#127 Post autor: Anony Mous »

DD pisze:... odniosłem wrażenie lekkiego przyrostu mocy po tylko fizycznym usunięciu filtra
....dokładnie tak samo było u mnie.

Przemcio

#128 Post autor: Przemcio »

;) Optymistycznie...
A z innej beczki czy albo co dolewaliście w zimie do baku zapobiegającego wytrącaniu się parafiny i czy DPF to znosił. To jest moje pierwsze autko na ropę stąd pytanie może infantylne :P.

ronin

#129 Post autor: ronin »

DD pisze:Przemcio
Pomiar pierwszy był po fizycznym wywaleniu DPF-a a przed grzebaniem w sofcie. Musiałem przejechać między warsztatami 20km i odniosłem wrażenie lekkiego przyrostu mocy po tylko fizycznym usunięciu filtra - ale to może być subiektywne odczucie. Pomiar na hamowni i ... zaskoczenie. 137KM ??? Czyżby ktoś już wcześniej (w Belgii) grzebał? Doszliśmy do wniosku że mogła tak wyjść z fabryki plus zysk z wywalenia DPF-a. Lekki ekochiptunning i jest 148,4 KM.
U mnie dokladnie ten sam przypadek - auto na rynek belgijski i na hamowni wyszlo 137KM/328Nm

bart1234

#130 Post autor: bart1234 »

Przemcio pisze:;) Optymistycznie...
A z innej beczki czy albo co dolewaliście w zimie do baku zapobiegającego wytrącaniu się parafiny i czy DPF to znosił. To jest moje pierwsze autko na ropę stąd pytanie może infantylne :P.
Tak dolewałem w zimie dodatki antyparafinowe i nic z DPF się nie działo.

Anony Mous

#131 Post autor: Anony Mous »

Ja dolewałem dodatek z shella , bo tam tankowałem . Z DPF wszystko w porządeczku.

Anony Mous

#132 Post autor: Anony Mous »

Wynik jaki udało mi się osiągnąć w czasie wypadu na wakacje...z czego 3/4 po autostradach.Spalanie w mieście oscyluje w granicach 10l/100km.

Obrazek

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#133 Post autor: stapaw »

Witam.Wcześniej podawałem spalanie opierając się na wskazaniach komputera,natomiast wczoraj przeżyłem miłe zaskoczenie na stacji paliw.Paliwo wyjeżdżone do rezerwy,komputer pokazuje średnie spalanie 9 l/100km.Tankuje do pełna,przeliczam-średnia 7,3 l/100km.Co może być przyczyną tak dużego zakłamania komputera?Może to że jeżdżę dużo krótkich odcinków (2km) na zimnym silniku.Pozdrowionka

tico0

#134 Post autor: tico0 »

stapaw pisze:Co może być przyczyną tak dużego zakłamania komputera?
odpowiedz: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... a+spalania

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#135 Post autor: stapaw »

Oczywiście czytałem już wcześniej o korekcie spalania,lecz niestety nie posiadam jeszcze OP-COMa żeby to posprawdzać.Choć w trasie wydaje mi się że pokazuje dobrze spalanie,ale muszę to jeszcze sprawdzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”