[B]Ile palą wam CDTi?
miałem dzisiaj 2 tankowanie (pierwsze pod korek 52 litry) zatankowałem pod korek 50 l
przejechałem na nim 716 km według komputera pozostało 14 km
srednia prędkosć 33 km/h
srednie spalanie 6.9 l/km (według komputera)
na tym paliwie miałem przymusowe wypalanie dpf-a op-comem na postoju
i mimo że juz upałów nie ma w większości mam włączoną klimę nie lubie zaduchu w aucie a przy klimie lepiej mi sie oddycha
przejechałem na nim 716 km według komputera pozostało 14 km
srednia prędkosć 33 km/h
srednie spalanie 6.9 l/km (według komputera)
na tym paliwie miałem przymusowe wypalanie dpf-a op-comem na postoju
i mimo że juz upałów nie ma w większości mam włączoną klimę nie lubie zaduchu w aucie a przy klimie lepiej mi sie oddycha
Przyszedł czas na sprawozdanie z analizy spalania po usunięciu DPF-a.
DANE WYJŚCIOWE
ZB Cosmo na Belgię z marca 2006r. Kupiona przeze mnie od handlarza we wrześniu 2009r. 1.9CDTI fabryczne 120KM z DPF. 3700km temu usunięty filtr i podkręcenie chipem ekonomicznym na 148KM (pozdrowienia dla Grześka G-CStuning) . Skrzynia manualna 6-biegowa. Opony 205/55R16. Przebieg na liczniku 82 000 km , ale w rzeczywistości sądzę że raczej 182 000 km . Centrala GM potwierdza naprawę gwarancyjną w grudniu 2007r. przy przebiegu ponad 120 000 km. Wskazania komputera drogą empiryczną doprowadzone do bliskich prawdy (wprowadzony współczynnik korekty zużycia paliwa +12,6%). Tankowania wyłącznie na jednym Carrefourze (czyli paliwo Orlenu), 4 na 5 tankowań z tego samego dystrybutora, zawsze minimum 40 litrów i max pod korek, zgodność ze wskazaniami komputera do +/- 1,0 l raz w jedną raz w drugą zależnie od stylu jazdy. Cena ON obecnie 4,17zł minus rabacik 1,5% daje 4,11 zł/litr.
WYNIKI
1. Przeciętny styl jazdy: 30% (przebiegu) miasto odcinki 1-2 km, 40% dojazd do pracy 9km za miasto, 30% trasa co najmniej 40km za miasto – średnie spalanie 7,5 l/100km. Przed usunięciem DPF-a i chiptuningiem miałem 7,7 l/100km.
2. Skrajnie paliwożerny styl jazdy: zimny silnik, płynny przejazd 2km, godzina postoju, powrót do domu 2km (czyli niedzielny wyjazd do kościoła) – średnie spalanie 12,5 l/100km.
3. Maksymalnie oszczędny styl (hmmm..., przemieszczania się, bo to nie jest jazda): odcinek 25km, wieczorem mały ruch na gierkówce, teren poziomy, cały czas tempomat 100km/h (wg GPS bo budzik zawyża i wskazywał 104km/h), włączone światła i radio z CID, tylko kierowca 83kg i bagaż 20kg, silnik rozgrzany (temp. płynu chłodzącego 78 st.C), 6-tka i 1900-2000 obrotów – średnie spalanie 4,6 l/100km . Następnie odcinek 20km, warunki jak wyżej tylko 120km/h i obroty około 2100 – średnie spalanie 5,6 l/100km . Następnie dojazd i płynny przejazd przez miasto bez świateł, na czwórce, 60km/h – średnie spalanie 3,8 l/100km .
4. Przed usunięciem DPF-a średnia z wyjazdu do Włoch (2900km) to 6,5 l/100km, a na autobahnach 130km/h 4 osoby + full bagaż (lub zamiennie 6 osób) średnia 5,5 l/100km.
WNIOSKI
Nic odkrywczego. Decydującym czynnikiem jest prędkość (opory powietrza), styl jazdy (płynność i niskie obroty) oraz rozgrzanie diesla.
Co do spalania po usunięciu DPF-a i chiptuningu: zużycie paliwa nie powalająco ale trochę mniejsze, natomiast dodatkowym atutem jest rezerwa pod butem, jakieś szybkie wyprzedzanko to bez problemu. Ale jest też minusik. Trzeba się pilnować bo kusi żeby depnąć, a wtedy... lepiej przełączyć wyświetlacz ze zużycia chwilowego na radio.
Sorrki za przydługi post.
DANE WYJŚCIOWE
ZB Cosmo na Belgię z marca 2006r. Kupiona przeze mnie od handlarza we wrześniu 2009r. 1.9CDTI fabryczne 120KM z DPF. 3700km temu usunięty filtr i podkręcenie chipem ekonomicznym na 148KM (pozdrowienia dla Grześka G-CStuning) . Skrzynia manualna 6-biegowa. Opony 205/55R16. Przebieg na liczniku 82 000 km , ale w rzeczywistości sądzę że raczej 182 000 km . Centrala GM potwierdza naprawę gwarancyjną w grudniu 2007r. przy przebiegu ponad 120 000 km. Wskazania komputera drogą empiryczną doprowadzone do bliskich prawdy (wprowadzony współczynnik korekty zużycia paliwa +12,6%). Tankowania wyłącznie na jednym Carrefourze (czyli paliwo Orlenu), 4 na 5 tankowań z tego samego dystrybutora, zawsze minimum 40 litrów i max pod korek, zgodność ze wskazaniami komputera do +/- 1,0 l raz w jedną raz w drugą zależnie od stylu jazdy. Cena ON obecnie 4,17zł minus rabacik 1,5% daje 4,11 zł/litr.
WYNIKI
1. Przeciętny styl jazdy: 30% (przebiegu) miasto odcinki 1-2 km, 40% dojazd do pracy 9km za miasto, 30% trasa co najmniej 40km za miasto – średnie spalanie 7,5 l/100km. Przed usunięciem DPF-a i chiptuningiem miałem 7,7 l/100km.
2. Skrajnie paliwożerny styl jazdy: zimny silnik, płynny przejazd 2km, godzina postoju, powrót do domu 2km (czyli niedzielny wyjazd do kościoła) – średnie spalanie 12,5 l/100km.
3. Maksymalnie oszczędny styl (hmmm..., przemieszczania się, bo to nie jest jazda): odcinek 25km, wieczorem mały ruch na gierkówce, teren poziomy, cały czas tempomat 100km/h (wg GPS bo budzik zawyża i wskazywał 104km/h), włączone światła i radio z CID, tylko kierowca 83kg i bagaż 20kg, silnik rozgrzany (temp. płynu chłodzącego 78 st.C), 6-tka i 1900-2000 obrotów – średnie spalanie 4,6 l/100km . Następnie odcinek 20km, warunki jak wyżej tylko 120km/h i obroty około 2100 – średnie spalanie 5,6 l/100km . Następnie dojazd i płynny przejazd przez miasto bez świateł, na czwórce, 60km/h – średnie spalanie 3,8 l/100km .
4. Przed usunięciem DPF-a średnia z wyjazdu do Włoch (2900km) to 6,5 l/100km, a na autobahnach 130km/h 4 osoby + full bagaż (lub zamiennie 6 osób) średnia 5,5 l/100km.
WNIOSKI
Nic odkrywczego. Decydującym czynnikiem jest prędkość (opory powietrza), styl jazdy (płynność i niskie obroty) oraz rozgrzanie diesla.
Co do spalania po usunięciu DPF-a i chiptuningu: zużycie paliwa nie powalająco ale trochę mniejsze, natomiast dodatkowym atutem jest rezerwa pod butem, jakieś szybkie wyprzedzanko to bez problemu. Ale jest też minusik. Trzeba się pilnować bo kusi żeby depnąć, a wtedy... lepiej przełączyć wyświetlacz ze zużycia chwilowego na radio.
Sorrki za przydługi post.
Ja po chiptuningu utrzymując średnią jak zwykle (ok.100km/h) mam spalanie mniejsze o 0,5l,bo po pierwsze nie muszę tak często redukować i dawać w ziemię,bo jak teraz muszę tak zrobić,to znaczy,że kiedyś nawet bym o wyprzedzaniu nie pomyślał.
Jedno małe ale ,ja mam nadal DPF i mam moc pod przyciskiem przed większością wyprzedzeń odpalam,po osiągnięciu przelotowej wyłączam(twarde zawieszenie i lipa na naszych drogach na dłuższą metę )
Jedno małe ale ,ja mam nadal DPF i mam moc pod przyciskiem przed większością wyprzedzeń odpalam,po osiągnięciu przelotowej wyłączam(twarde zawieszenie i lipa na naszych drogach na dłuższą metę )
Przemcio
Pomiar pierwszy był po fizycznym wywaleniu DPF-a a przed grzebaniem w sofcie. Musiałem przejechać między warsztatami 20km i odniosłem wrażenie lekkiego przyrostu mocy po tylko fizycznym usunięciu filtra - ale to może być subiektywne odczucie. Pomiar na hamowni i ... zaskoczenie. 137KM ??? Czyżby ktoś już wcześniej (w Belgii) grzebał? Doszliśmy do wniosku że mogła tak wyjść z fabryki plus zysk z wywalenia DPF-a. Lekki ekochiptunning i jest 148,4 KM.
Pomiar pierwszy był po fizycznym wywaleniu DPF-a a przed grzebaniem w sofcie. Musiałem przejechać między warsztatami 20km i odniosłem wrażenie lekkiego przyrostu mocy po tylko fizycznym usunięciu filtra - ale to może być subiektywne odczucie. Pomiar na hamowni i ... zaskoczenie. 137KM ??? Czyżby ktoś już wcześniej (w Belgii) grzebał? Doszliśmy do wniosku że mogła tak wyjść z fabryki plus zysk z wywalenia DPF-a. Lekki ekochiptunning i jest 148,4 KM.
U mnie dokladnie ten sam przypadek - auto na rynek belgijski i na hamowni wyszlo 137KM/328NmDD pisze:Przemcio
Pomiar pierwszy był po fizycznym wywaleniu DPF-a a przed grzebaniem w sofcie. Musiałem przejechać między warsztatami 20km i odniosłem wrażenie lekkiego przyrostu mocy po tylko fizycznym usunięciu filtra - ale to może być subiektywne odczucie. Pomiar na hamowni i ... zaskoczenie. 137KM ??? Czyżby ktoś już wcześniej (w Belgii) grzebał? Doszliśmy do wniosku że mogła tak wyjść z fabryki plus zysk z wywalenia DPF-a. Lekki ekochiptunning i jest 148,4 KM.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: podbeskidzie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Witam.Wcześniej podawałem spalanie opierając się na wskazaniach komputera,natomiast wczoraj przeżyłem miłe zaskoczenie na stacji paliw.Paliwo wyjeżdżone do rezerwy,komputer pokazuje średnie spalanie 9 l/100km.Tankuje do pełna,przeliczam-średnia 7,3 l/100km.Co może być przyczyną tak dużego zakłamania komputera?Może to że jeżdżę dużo krótkich odcinków (2km) na zimnym silniku.Pozdrowionka
odpowiedz: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... a+spalaniastapaw pisze:Co może być przyczyną tak dużego zakłamania komputera?