Sprzęgło - koło dwumasowe

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
DUKS4

#61 Post autor: DUKS4 »

Witam!Nie wiem jaka to skrzynia ale wsteczyny ma do tyłu a natomiast poduszki pod skrzynia wymieniałem dwa razy i zawsze to samo czyli kilometr dwa jest dobrze a potem zaś to samo.Nie mam jak zajrzeć pod spód auta bo nie mam garazu nie ma to jak sam zajrzysz pod auto a nie zdajesz się na mechaniorów.

Naza4

#62 Post autor: Naza4 »

Chłopaki możecie mi dokładnie opisać gdzie się te koło dwu masowe. Bo dziś wyczyściłem klapy zawirowań i już nie szarpie jak gaszę , ale jeszcze się odzywa dwu masa i chcę je wymienić. Czekam na szybką odpowiedz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#63 Post autor: Dziadek13 »

Naza4 pisze:Chłopaki możecie mi dokładnie opisać gdzie się te koło dwu masowe. Czekam na szybką odpowiedz.
To jest sprzęgło tu masz taki opis dwumasy co prawda do innego samochodu ale to to samo zasada działania taka sama.
Dwumasa
No i przede wszystkim trza być pewnym czy masz dwumase zależy od roku i rodzaju silnika.Z tego co czytałem to silniki 2.0 DTL z roku 1999 82km nie miały dwumasy.

darekharuk

#64 Post autor: darekharuk »

najlepiej zmienic dwumasę na zwykłe

ryszard

#65 Post autor: ryszard »

Czy ktoś wymienił dwu masę na zwykłe i na tym jeździ?- ja dzwoniłem do jednej firmy to odpowiedzieli mi, że Valeo ma dopiero zacząć produkcję do zafir i ma cały zestaw kosztować ok 1400zł- to warto by było-mnie całość wyniosła 3000zł .Pozdrawiam.

DUKS4

#66 Post autor: DUKS4 »

WITAM!Ja też byłem u mechanika dowiedzieć się o przybliżony koszt wymiany sprzęgła i dwumasy ,całkowity koszt materiał plus robocizna 1300zł. więc te 3000 to troche dużo za całość ponieważ chciałem też wymienić półosie.

gwizdenson

#67 Post autor: gwizdenson »

To chyba mechanik nie wie co mówi,same sprzęgło plus wysprzęglik to minimum 1300 części a dwumasa to inna bajka,inne pieniądze. Chyba ,że chce "przeoliwić" :lol: sprzęgło i jazda.

zymek

#68 Post autor: zymek »

Witam
Mam przejechane 235 tyś. Ostnio strasznie ślizga sprzegło dzisiaj myślałem że coś go trafi. Czyli do wymiany sprzęgło , a koło dwumasy też jeśli go posiadam, jak sprawdzić ??

pozdr

Paweł_Morąg

#69 Post autor: Paweł_Morąg »

djrafix, a dlaczego wymieniasz? Pytam, bo mam taki sam samochód...

ronal

#70 Post autor: ronal »

Lorry pisze:
Pawwło pisze:aha i jeszcze jedno gdzie sie wlewa ten płyn czy tam olej do tego hydraulicznego sprzegła "czy jakoś tak" ???? :mrgreen:
W moim przypadku jest to po prostu płyn hamulcowy(wspólny dla układu hamulcowego i sprzęgła), podejrzewam ze w ZA też ;)

Miejsce wlewu zapewne to samo ale gwarancji nie daje ;)
Potwierdzam opinię wlew tam gdzie płyn hamulcowy.

[ Dodano: Nie Lis 14, 2010 03:44 ]
Pawwło pisze:Ale co jest wytrzymalsze ?? ;) to dwu masówka ?? ;P czy zwykłe?? a jak jest dwu masowe to mozna załozyć normalne?? :>
Tu masz link do poczytania,alternatywa dla dwumasy Valeo ://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=256658

zymek

#71 Post autor: zymek »

Witam
Koledzy to jak to jest ślizga mi sprzęgło czyli do wymiany a ta dwumasówka też ??

pozdr

Deggial

#72 Post autor: Deggial »

Witam, mam problem. Wczoraj temp spadła do -16 w nocy nad ranem było ok. -10. Odpaliłem autko jak co rano, sprzęgło chodziło z lekkim oporem ale przy tej temp to wg mnie norma. Po zagrzaniu autka kiedy chciałem wrzucić bieg przy wciskaniu sprzegła noga wpadła mi w podłogę. Sprzęgło jest w pozycji wysprzęglonej, biegi moge sobie wrzucać jak chcę, pedał bez oporu. Mechanik powiedział mi, że to może być urwany docisk lub tarcza. Trochę nie chce mi się wierzyć w to że może to się stać tak nagle i bez objawowo, tym bardziej że dzień wcześniej jeździłem wcale nie mało i nic się nie działo.
Aha, jeszcze jeden objaw przy próbie odpowietrzenia sprzęgła stwierdziłem że układ hydrauliczny jest pusty, a nie widać nigdzie wycieku i poziom płynu też nie spadł.
Mam cichą nadzieję że coś przymarzło i jak mróz odpuści to będzie OK.

Może jakieś idee ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#73 Post autor: Dziadek13 »

Do tego typu wysprzęgania czyli hydrauliczne należy częściej wymieniać hydrol niż na zwykłym linkowym wysprzęglaniu.Ja w mercedesie jak nie wymieniałem hydrolu to albo nie mogłem wrzucić biegu lub tak jak u ciebie prawdopodobnie wytrąciła sie woda która przymarzła i nie może wrócić do swojej pozycji.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#74 Post autor: Dek »

Jeśli mnie pamięć nie myli układ hydrauliczny sprzęgła w oplach jest zasilany ze zbiorniczka płynu hamulcowego. Więc nie hydrol do wymiany tylko co najwyżej płyn hamulcowy.

A takie pytanie:
Kiedy ostatnio był zmieniany płyn hamulcowy w całym układzie ?

Bardzo możliwe ze zrobił się czop wodny (zamarzła woda w układzie hydraulicznym sprzęgła ) i stąd efekt pustego układu przy próbie odpowietrzania.

Suszarka i ogrzać cały obwód hydrauliczny sprzęgła od skrzyni aż do pedału sprzęgła.
(Zacznij od ogrzania tego elementu gdzie jest rurka do odpowietrzania)

pozdrawiam

darkp1

#75 Post autor: darkp1 »

Dek, masz rację, sprzęgło i hamulce to jeden płyn ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”