Regeneracja turbiny

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

Regeneracja turbiny

#1 Post autor: diabolog »

Przymierzam się do regeneracji turbiny, gwizd i rzucanie oleju, da się z tym jeszcze trochę pojeździć ale lubię jak wszystko jest OK. Pytanie dotyczy : na co zwrócić uwage przy demontażu-montażu oraz wyborze firmy regenerującej (może jakieś polecane). :mysli:
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

dejna

#2 Post autor: dejna »

na co zwrócić uwagę.... ciężko określić... jedynie można popatrzeć jak wygląda zimna i ciepła część turbo... czy zachlapana mocny czy coś innego...

ja znam jedną firmę, którą mógłbym polecić ale mieści się ona w Ożarowie mazowieckim... wiec trochę daleko od Twojej lokalizacji... może popytaj po warsztatach w okolicy... byłoby najszybciej i chyba jakaś firma na pewno by się wyklarowała z takich poszukiwań...

ewentualnie firmy, które zajmują się tuningiem lub sportem samochodowym...

Hector

#3 Post autor: Hector »

przede wszystkim zanim oddasz do regeneracji to poczytaj w necie nt firmy, która się będzie tym zajmować. Muszą być również wymienione uszczelniacze, dokładnie wyregulowana "żaluzja" w turbawce- ale to już każdy spec powinien wiedzieć.
No i gwarancja :>

leeoon

#4 Post autor: leeoon »

W Wawie najlepszy jest Marek Sadowski.Solidna firma z rajdowymi korzeniami.Oczywiście daje gwarancje na zregenerowaną turbinkę. Regenerowałem tam turbo poprzedniej zofii... Polecam!

j

#5 Post autor: j »

leeoon pisze:W Wawie najlepszy jest Marek Sadowski
tylko on już nie żyje od lipca tego roku.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2010, 21:26 przez j, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#6 Post autor: diabolog »

Może jakieś sugestie co do serwisów turbo w oklicach Warmi i Mazur
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

dejna

#7 Post autor: dejna »

kolego... jedyne co mi sie narazie rzuciło w oczy to maxturbo w olsztynie... ale jak sam poszukasz to może sie czegoś innego - lepszego / gorszego doszukasz...

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#8 Post autor: MieHor »

Kolega rzadki pewnie poleci kogoś z tamtych rewirów

rafalle

#9 Post autor: rafalle »

jak ja szukałem ( w okolicach Gdańska ) znalazłem dobre opinie o warsztatach :

- www.turbo.cdi.pl Markusy k/Elbląga (tu możesz pojechać autkiem i robią sprawę na miejscu)
- Turbopama k/Stegny (tu musisz dostarczyć turbinę)

oba warsztaty dają gwarancję

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#10 Post autor: rzadki »

MieHor pisze:Kolega rzadki pewnie poleci kogoś z tamtych rewirów
ano poleci ;)

jedyny rozsądny serwis jaki znam to http://www.diesel-serwis.com.pl/index.html w Olsztynie - niedaleko WORDu - gdzie się zdaje na prawko. robiłem tam co prawda pompę paliwa, ale jak po naprawie stwierdziłem że jest coś nie do końca dobrze - to z gwarancją nie było problemów. ode mnie z Biskupca wszyscy wożą pompy i sprężarki do nich :)

wiem że jak sami nie dają rady, to wysyłają do Poznania do jakiejś firmy, ale jakiej to nie wiem. proponuję jeszcze kogoś spytać o opinię tego serwisu, ale myślę że jest wart polecenia.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Woytas

#11 Post autor: Woytas »

no to ja mogę polecić : http://www.moto-market.pl/turbo-service/ ...tyle, że też w Wawce...ale załatwiają sprawę również za pośrednictwem poczty ;)

Robiłem u nich 2 turbiny, dają gwarancję i jeszcze mnie nie zawiedli

pozdr

Protas

#12 Post autor: Protas »

Przy jakich przebiegach robiliście turbiny ? Słyszałem , że jest to słaby punkt opli i sam się o tym niedawno przekonałem ale interesuje mnie czy tylko moja tak szybko padła , czy ten typ tak ma .

dejna

#13 Post autor: dejna »

Protas, wszystko zależy od eksploatacji samochodu... jeżeli masz ciężką nogę i zaraz po zatrzymaniu pojazdu wyłączasz silnik to turbo zdechnie szybciutko...

ja w swojej poprzedniej ZA turbine wymieniałem przy 170kkm i ti tylko dlatego, że pewna naprawa była zrobiona mało profesjonalnie i jakieś opiłki zrobiły kuku łopatkom turbinki....

i to był klekot...

znam ludzi, którzy "robią" 3-4 turbiny w roku.... ale ich stać... :)

fysio1978

#14 Post autor: fysio1978 »

ja mam przykre doświadczenie z regeneracją turbiny 6.10 dałem do renowacji w łodzi i niestety po 2000km turbina padła na dodatek auto jest w serwisie we północnych włoszech i firma która naprawiała za bardzo nie wie co ma zrobić koszta tutaj to 1600 eur ja na pewno takiej kwoty nie wydam gdyż zapłaciłem fachmanom z łodzi 1500zł.Gwarancje dali na rok to teraz niech kombinują

Protas

#15 Post autor: Protas »

Zafirkę kupiłem z przebiegiem 76500 km , a turbinę robiłem teraz przy 124000 km . Ciężkiej nogi nie mam i generalnie latam po mieście , jak jestem w trasie to przed zgaszeniem zawsze dam jej popykać na wolnych . Przez pierwsze dwa lata jak ją kupiłem to generalnie jeździła żonsia , ja tylko w wekendy . Tyle , że ona preferuje wolny styl jazdy i szybkie redukcje w górę . No i wchodziła na kolejne biegi z prędkościami przy 1100-1300 obrotów . ALE TAK JĄ NAUCZYLI I JUŻ . Zastanawiam się czy to mogło doprowadzić do "padnięcia" turbinki . Było nie było to silnik trochę się męczył przy rozpędzaniu .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”