[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#331 Post autor: Anony Mous »

Kicaj luzik.Teraz jak edytowałeś posta to zmienia zupełnie sens wypowiedzi.Pozdrawiam ;)

Edit:/Sorki nie edytowałeś posta.

Chodzi mi o ten cytat: "Jeśli wymagane jest czyszczenie filtra ale funkcja automatycznego czyszczenia nie zadziała,będzie migać lampka świec żarowych.Należy wtedy kontynuować jazdę."

I mój opis do tego cytatu.

Nie mam na myśli informacji kontrolką o wypalaniu DPFa za każdym razem ,tylko w krytycznym momencie zapełnienia filtra,do którego doprowadził kierowca.

kicaj

#332 Post autor: kicaj »

Marki, loozik ;)
ja tylko przekazuje slowa ktore zaslyszalem w przynajmniej 3 roznych ASO (2 w krakowie 1 w hamburgu) odnosnie tej ikony.

Anony Mous

#333 Post autor: Anony Mous »

A ja opisuję to co ja doświadczyłem w moim aucie mając DPF i to co opisują inni użytkownicy wynalazku DPF.Niejednokrotnie opisywali,że kontrolka świec żarowych zapaliła się.W ,którym momencie czy przy pierwszej próbie wypalenia czy przy którejś następnej tego nie wiadomo.

I ten cytat z książki serwisowej :..."Jeśli wymagane jest czyszczenie filtra ale funkcja automatycznego czyszczenia nie zadziała,będzie migać lampka świec żarowych.Należy wtedy kontynuować jazdę." ... rozumiem w ten sposób,że...

jeśli wymagane jest czyszczenie filtra ale funkcja automatycznego czyszczenia nie zadziała tzn filtr osiągnął odpowiedni stopień nasycenia do wypalenia ale kierowca nie dopuści swoją jazdą do jego regeneracji z powodu np wyłączenia silnika,czy też krótkich dystansów jakie pokonuje.Komputer kilkakrotnie zainicjuje wypalanie bądź nawet nie raz,bo nie będą spełnione podstawowe warunki do zainicjowania tego procesu,a filtr osiągnie krytyczny stopień nasycenia to cytując dalej książkę obsługi i rozpoczęty wątek będzie migać lampka świec żarowych.Należy wtedy kontynuować jazdę - dopiero wtedy kierowca dostanie info o sytuacji krytycznej i bezwzględnie należy kontynuować jazdę i zrobić wszystko aby spełnić warunki do regeneracji filtra.

Tak rozumiem ten zapis w książce.Interpretację pozostawiam każdemu z osobna.

ronin

#334 Post autor: ronin »

Ja radzę nie przywiązywać się zbytnio do tego co pisze manual. W moim poprzednim aucie w instrukcji był błąd w procedurze wymiany żarówki mijania. Gdybym nie doczytał na forum to złamałbym sprężynkę i cała lampa do wymiany (800 PLN). Potwierdzam co pisze kolega kicaj - miałem przez krótki czas DPF'a i ani razu przy dopalaniu nie zapalała się lampka ;)

kicaj

#335 Post autor: kicaj »

ronin pisze:Ja radzę nie przywiązywać się zbytnio do tego co pisze manual.
to wlasnie jest sens mojej wypowiedzi. i potwierdza to rowniez samo ASO!!

ale klocic sie nie bede...

hiras

#336 Post autor: hiras »

witam.dzisiaj robiłem kilka krórtkich tras po mieście i zaniepokoiła mnie dziwna praca silnika (silnik chodzil trche jak by nie pali dobrze na wszystkie gary i były wyczówalne drgania na wolnych obrotach.wracając do domu przed samym końcem jazdy zapaliła się kontrolka od swiec i wtedy ruszyłem w trase .po przejechaniu 13 km i trzymaniu silnika na 3 tys obrotów migająca kntrola świec zgasła.mam nadzieje ze to własnie było wypalanie i nastepnym razem już zorientuje się po pracy silnika.pozdrawiam hiras

rejzer

#337 Post autor: rejzer »

a ja byłem dziś na OP-COMie..nasycenie DPFu 76% o 15.00... potem z 50 km zrobiłem, miasto i trasa, wpatrzony w chwilowe spalanie...ale nic się nie zaczęło dziać...nie znam dnia, ani godziny, kiedy zaskoczy mnie mój chwaścik i zacznie się wypalać. może jutro? :lol:

kubik_CDTi

#338 Post autor: kubik_CDTi »

Panowie,ale Wy się jaracie tym wypalaniem,chyba bardziej od tej wypalanej sadzy :lol:
Jak źle się dzieje,wyskakuje kontrolka świec i wtedy już wypadałoby nie przerywać,a tak to normalnie żyć,bo samochód zacznie nad Wami panować.

rejzer

#339 Post autor: rejzer »

kubik_CDTi pisze:Panowie,ale Wy się jaracie tym wypalaniem,chyba bardziej od tej wypalanej sadzy
a ciekawe kubik, jak Ty podchodziłeś do tego na początku i jak się zachowywałeś podczas dziewiczego wypalania? :P
ja się przyznaję...przeżywam to , bo mam walnięty czujnik ciśnienia i przed wycinką nie chcę już inwestować dodatkowo w DPF
no i co będzie jak żona pojedzie gdzieś...a tu wypadnie wypalanko!

Jankil

#340 Post autor: Jankil »

W moim przypadku doprowadzenie do zapalenia sie kontrolki zawsze kończyło sie wymianą oleju... wiec juz to troche za poźno.

lapm

#341 Post autor: lapm »

rejzer pisze:a ja byłem dziś na OP-COMie..nasycenie DPFu 76% o 15.00... potem z 50 km zrobiłem, miasto i trasa, wpatrzony w chwilowe spalanie...ale nic się nie zaczęło dziać...nie znam dnia, ani godziny, kiedy zaskoczy mnie mój chwaścik i zacznie się wypalać. może jutro? :lol:
Ja na trasie przy predkosci powyzej 120km/h nie zauwazalem wypalania, w ogole przez pierwsze 9tys nie wiedzialem co to wypalanie DPF'a :), az przyszla zima i mniej wycieczek tylko miasto i w korku juz latwo zauwazyc wypalanie :)

Anony Mous

#342 Post autor: Anony Mous »

Jankil pisze:W moim przypadku doprowadzenie do zapalenia sie kontrolki zawsze kończyło sie wymianą oleju... wiec juz to troche za poźno.
co masz na myśli?, o której kontrolce mówisz? miałeś serwisowe wypalanie wymuszone techem? Dlaczego? Ja jak miałem kontrolkę świec żarowych to też dzwoniłem do ASO i powiedzieli że nie ma potrzeby przyjeżdżać do nich, (chyba że auto już nie jedzie, tryb serwisowy,), żeby bezwzględnie rozgrzać auto na maxa....wycieczka za miasto i proces pewnie ruszy.....tak zrobiłem i tak było...


Migająca kontrolka gość mi powiedział jest tylko ostrzeżeniem a nie wezwaniem do serwisu. Jeżeli Ci się nie wypalił tzn, że prawdopodobnie zignorowałeś już wcześniej migającą kontrolkę albo masz uszkodzony jakiś czujnik. Chyba że mówisz o kontrolce 'check' i trybie serwisowym?

Anony Mous

#343 Post autor: Anony Mous »

rejzer pisze:...przeżywam to , bo mam walnięty czujnik ciśnienia i przed wycinką nie chcę już inwestować dodatkowo w DPF
no i co będzie jak żona pojedzie gdzieś...a tu wypadnie wypalanko!
Gdy czujnik ciśnienia jest uszkodzony to komputer nie zainicjuje wypalania filtra ponieważ jest błąd w układzie.Na jakiej podstawie ma to zrobić kiedy brak danych?Jeśli nie wymienisz czujnika szybko lub nie wytniesz filtra to doprowadzisz do jego całkowitego zapchania i w najlepszym wypadku tylko do unieruchomienia auta.

gosia

#344 Post autor: gosia »

Marki pisze:Gdy czujnik ciśnienia jest uszkodzony to komputer nie zainicjuje wypalania filtra ponieważ jest błąd w układzie.
A może być też tak ...jak to miało miejsce...w moim przypadku...iż po płukaniu filtra...mechanik nie podpiął...mi czujnika...i też wywalało...błąd... ;) ...może się jakoś wypiął...i dlatego Tobie...rejzer...wywala ...że uszkodzony... :/

Jankil

#345 Post autor: Jankil »

kaliope pisze:Jankil napisał/a:
W moim przypadku doprowadzenie do zapalenia sie kontrolki zawsze kończyło sie wymianą oleju... wiec juz to troche za poźno.


co masz na myśli?, o której kontrolce mówisz? miałeś serwisowe wypalanie wymuszone techem? Dlaczego? Ja jak miałem kontrolkę świec żarowych to też dzwoniłem do ASO i powiedzieli że nie ma potrzeby przyjeżdżać do nich, (chyba że auto już nie jedzie, tryb serwisowy,), żeby bezwzględnie rozgrzać auto na maxa....wycieczka za miasto i proces pewnie ruszy.....tak zrobiłem i tak było...
Kontrolka swiec zarowych. Zazwyczaj jak nie udało sie wypalic filtra za pierwszym razem to juz było posprzątane za chwile zapalał sie insp0 podniesiony poziom oleju ect... Filtr w koncu sie wypalal np po jezdzie do szarowa i z powrotem do Balic (jazda specjalna) ale olej do wymiany.

Raz mialem wypalanie techem po kupnie, olej też wtedy wymienialem, kontrolak check engine mi sie nie zapalila nigdy.

A jeszcze co do kontrolki swiec, to jak mowisz, jak sie zapalila posylałem auto na wybieg, filtr sie wypalał ale poziom oleju zawsze po tym sie podnosił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”