Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
jozek
Mieszkaniec
Posty: 414
Rejestracja: 18 paź 2010, 10:51
Lokalizacja: OPOCZNO(woj.łódzkie)
Model:
Kontakt:

#226 Post autor: jozek »

wiem co czujesz mam to samo
u mnie też niestety

komura85

#227 Post autor: komura85 »

Miałem podobny problem ale jeszcze przed mrozami nie moglem odpalić auta co się okazało awarii uległ przekaźnik świec żarowych, został założony nowy i rano nie mam już żadnego problemu z odpaleniem.

marcinzx1

#228 Post autor: marcinzx1 »

czy przekaźnik świec żarowych można jakoś sprawdzić samemu (jestem laikiem) :oops:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#229 Post autor: Dziadek13 »

Można pomierzyć napięcie czy z niego wychodzi na świece jak przekręcisz w zapłon i zapali sie kontrolka działania świec żarowych powinno być napięcie.Pomierzyć opór świec żarowych powinno być 0.9 ohm mierzymy po odkręceniu przewodu elektrycznego od świecy żarowej.

marcinzx1

#230 Post autor: marcinzx1 »

dzięki Dziadek13 jutro postaram się sprawdzić napisze co i jak z tymi pomiarami.

[ Dodano: Nie Gru 05, 2010 22:32 ]
jest ktoś z okolic słupska lub ustki z kim można pogadać na ten i inne tematy czy jestem tu sam ?

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#231 Post autor: radziko »

Tak tak koledzy, to są nasze diesle. Też mam z tym problem u mnie 2.0 DTL , jesienią zrobiłem porządek z filtrem paliwa , wymieniłem świece na nowe ( 2 mi urwali i głowica była ściągana) koszty jakie poniosłem to 140 za wykręcenie urwanych świec , uszczelka pod głowicę 150 i robocizna 200 zł. Przyszły mrozy i Zośka nadal nie pali od pierwszego. Odpala za 6-7 razem. Jak odpali to walnie dymem a później jest ok i pali od pierwszego strzała. W sobotę zobaczyłem że fachowiec który składał Zosię listwą plastikową przycisnął do obudowy jeden z przewodów odpływu paliwa a do tego nie przykręcił czujnika który jest z prawej strony EGR. Sam już nie wiem co mam dalej robić. Zmienię mechanika i zobaczymy co następny powie. I tu mam jeszcze jedno pytanie może ktoś z Was mi powie co to za czujnik z prawej strony EGR pod plastikową listwą , silnik 2.0 DTL.

biały79

#232 Post autor: biały79 »

panowie - to każdy mechanik jak widze na forum i z własnego już tej zimy doświadczenia :| mówi cos innego....no i nie ma mechaniorów od wszystkiego - złote rączki były dobre do fiacików i poldków. Mój jak temp spadnie poniżej zera odpala za 3-5 razem, pzy minus 15 to nawet gorzej, do tego szwankuje mi jakiś czujnik od temp w układzie klimatyzacji i chłodzenia, który to powoduje włączanie się wentylatorów i silnika i klimy... i tak już zainwestowałem ponad 300 zł w wymianę przewodów, czyszczenie styków, wymianę filtrów, "regenerację" rozrusznika + wymiana aku bo tez było podejrzenie że daje za mały prąd na rozruch i teraz mechanior postawił diagnoze klęka pompa wtryskowa.ja kłade nacisk teraz na szukanie u siebie dobrego elektryka, a potem kogos kto zna sie nie na grupie vagen - bo takich jest najwiecej, ale tez na dtl-ach i chyba tym tropem bedzie najrozsądniej......

skarbona

#233 Post autor: skarbona »

Nawiązując do mojego posta z poprzedniej strony mam dalsze pytania.
Czy jeśli dziś przy temperaturze -1C auto odpaliło na dotyk po jednorazowym podgrzaniu świec, a przy -10C i niżej strasznie się męczy nawet po wielokrotnym grzaniu, czasem nawet rozładowując akumulator, to czy w tym wypadku mogę wykluczyć zapowietrzanie układu paliwowego? Czy warto spróbować wymiany przewodów doprowadzających napięcie do świec? Czy ich zużycie może mieć duże znaczenie przy grzaniu świec w niskich temperaturach?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#234 Post autor: Dziadek13 »

Proponuje pomierzyć aku w jakimś srewisie od aku mają specjalny przyrząd,stawiam na dogorywający aku nie trzymie prądu przy dużym minusie,diesel musi mieć kopa w mroźne dni prąd rozruchu 670Am - 720Am.

skarbona

#235 Post autor: skarbona »

Rzecz w tym, że aku ma niespełna miesiąc i był mierzony. Wszystkie parametry są w normie. Mam nawet wydruk z tego testu.

ZAKROPIOLO

#236 Post autor: ZAKROPIOLO »

...Ja myślę, że nie wszystkie świece grzeją.....

skarbona

#237 Post autor: skarbona »

świece były wymieniane w tym samym czasie co aku, nie są to jakieś iskry ale BERU zalecane przez Opla, więc to na pewno nie świece. inne sugestie?

ZAKROPIOLO

#238 Post autor: ZAKROPIOLO »

Ja bym przy mrozie podał bezpośrednio napięcie na listwę od świec z aku i zobaczył co będzie.

skarbona

#239 Post autor: skarbona »

ZAKROPIOLO czy mógłbyś tak łopatologicznie wytłumaczyć jak to zrobić. Nie jestem aż tak oblatany w mechanice/elektryce samochodowej. Z góry dzięki za wyjaśnienia.

TUX

#240 Post autor: TUX »

a ja po raz kolejny napiszę:
- jak są sprawne świece, akumulator dobry to
- montujcie takie cudo i bedzie w 99% po problemie :)
http://moto.allegro.pl/chip-ulatwiajacy ... 89024.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”