Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#301 Post autor: MieHor »

gonzo1422, Twój mechanior planuje z Ciebie zedrzeć skórę, EGR do Twojej fury rzeczywiście nie jest tani, ale koszt można znacząco obniżyć dając go do regeneracji, np. firma z Brzegu robi to za 385,0 zł + koszt przesyłki, nowy EGR oryginał Wahler można kupić za ok. 1100,0 zł. Wymianę z powodzeniem można zrobić we własnym zakresie.
I jeszcze jedno Twój problem nie jest odosobniony - na forum jest już bardzo dużo na ten temat.

gonzo1422

#302 Post autor: gonzo1422 »

tak wiem że to jest na forum ale wszystkie posty nie utwierdziły mnie w 100% co dokładnie mam zrobić .

słyszałem że ten zawór to ' tylko i wyłącznie trzeba nowy kupić ' nie używka czy regeneracja a nowy . Co wy na to ??

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#303 Post autor: MieHor »

oczywiście - wymiana na nowy to gwarancja że pojeździsz na nim, ale jest dość kosztowna.
Można dać do regeneracji - z usług firmy, którą wymieniłem już kilku naszych userów korzystało - opinie tylko pozytywne. Używki osobiście nie polecam - możesz trafić na taką jak już masz.

gonzo1422

#304 Post autor: gonzo1422 »

ok ok , dziękuje
Jutro będę dzwonił a po ewentualnej naprawie/wymianie/regeneracji podzielę się z wami wynikami .

Sajmon28

#305 Post autor: Sajmon28 »

Witam
Nastały temperatury minusowe i mam pewien dylemat związany z Zosią. W związku z tym, że to mój pierwszy diesel i mam nadzieję, że nie ostatni nie mam zabardzo pojęcia czy to normalne, że po nocy czy dłuższym kilkugodzinnym postoju na dworze przy temperaturze minusowej po odpaleniu brakuje mu mocy. Poprostu nie może się zebrać. Jest strasznie "mułowaty" dopóki "nie przeczołga się" kilkuset metrów. Później już jedzie normalnie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#306 Post autor: Dziadek13 »

Też tak mam to tylko jak na tą mase 82 kucyki.Jak kontrolka z samochodzikiem sie nie świeci to jest ok.

Anony Mous

#307 Post autor: Anony Mous »

Może gęsty olej ?? Ja jak narazie nie zauważyłem tego ale jak ja go wyprowadzam to jest na plusie.

beata

#308 Post autor: beata »

Mój czołg też ciężko rozbujać przy każdej temperaturze (101 k) i trochę mnie to martwi.

gwizdenson

#309 Post autor: gwizdenson »

Niech was to nie martwi to jest normalne.A jak chcecie dawać od startu w rurę to turbinka,pompa ,silniczek etc.,w najbliższej przyszłości do naprawy.I właśnie do chwili kiedy się rozgrzeje jest mułowata (tak jest zbudowany układ elektroniczny i wtrysku) aby nie było możliwości zakatowania pojazdu.

Sajmon28

#310 Post autor: Sajmon28 »

Dzięki za pocieszenie :)

kicaj

#311 Post autor: kicaj »

Brak mocy po nocy
w dzien caly wiecej pary ;)
sorki za rymowanki ;)

ja mam podobne odczucia jezdzac dieslem... poki auto ni eprzejedzie pierwszy km to troche jakby ciezkawo, a moze to zmarznieta stopa? ;)

dzideek14

#312 Post autor: dzideek14 »

xblancos i jak zakonczyła się sprawa z szarpaniem u mnie wystepowały podobne prblemy,ale w moim przypadku skończyło się na wymianie sondy i przeczyszczeniu styków połączeń elektrycznych (gniazda)na przepływomierzu.

cebu

#313 Post autor: cebu »

Witam,
co to może być , silnik po przekroczeniu 1500 obrotów traci moc i szarpie jakbym puszczał i dodawał gazu dodatkowym efektem jes wyrazny zapach spalin jakbym palił naftę,

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#314 Post autor: Dziadek13 »

Należało by podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy oby nie było błędu pompy.
No i dosprawdzenia
Pociśnienie na elektrozaworze turbo
Podciśnienie na elektrozaworze EGR
Zawór EGR
Turbo może sie zacinać
Przepływka.

cebu

#315 Post autor: cebu »

sprawdziłem comem kompa i żadnych błędów , gdy obroty osiagaja wartosc 1500 obr/min wartosc Mass Air Flow Sensor skaka w zakresie 300-400 po czym po kilku sekundach stabilizuje się przy okazji smród jakbym palił benzyne ekstrakcyjną , co to może być ,

[ Dodano: Pią Gru 17, 2010 18:31 ]
dodatkowo do wyżej opisanego mojego problemu pojawiły się błędy na kompie po przekroczeniu prędkości 120 km/h kody błędów to p0105 i p1100 co one oznaczają

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”