[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
witam, moja sprawa z termostatem załatwiona i winowajcą był jednak termostat a mianowicie. Gdy oddałem autko do mojego mechanika, gość do mnie zadz. i powiedział że ledwo dotkną termostatu i została mu w ręce ta plastikowa rurka co od niego wychodzi wymienił cały kompletny termostat (obudowa,wkład,czujka) i po problemie po przejechaniu 2-4km wskazówka prawie na baczność
Witam czy ktoś może mi podpowiedzieć w sprawie wkładu do mojego silnika, Problem tkwi w jednej literce w numerze silnika .
http://allegro.pl/nowy-termostat-opel-a ... 06682.html
zapytałem sprzedawce odnośnie wkładu i otrzymalem taką odpowiedz,
katalog podaje (Y20DTH Motor Nr.< 17B49754) u Pana jest litera L wiec raczej nie bedzie pasowalo.
Mój nr silnika to 17L08562
nadw W0L0TGF7552139823 .
Wydaje mi się że nie ma raczej różnicy w wkładach do 2,0 DTI YDTh
I jeszcze znaczek < oznacza ,myślę że od numeru ,czyli wszystkie następne litery i cyfry???.
http://allegro.pl/nowy-termostat-opel-a ... 06682.html
zapytałem sprzedawce odnośnie wkładu i otrzymalem taką odpowiedz,
katalog podaje (Y20DTH Motor Nr.< 17B49754) u Pana jest litera L wiec raczej nie bedzie pasowalo.
Mój nr silnika to 17L08562
nadw W0L0TGF7552139823 .
Wydaje mi się że nie ma raczej różnicy w wkładach do 2,0 DTI YDTh
I jeszcze znaczek < oznacza ,myślę że od numeru ,czyli wszystkie następne litery i cyfry???.
wydaje mi się, że kupiłem taki sam, ale nie jestem pewny. Mój silnik to y20dth. Z tego co widzę masz ten sam lub dtl. Jak będziesz jednak zamawiać, radzę się zapytać jaka jest temp. otwarcia. W moim była 87*C i zimą wskaźnik pokazuje po nagrzaniu gdzieś 85. No i przy włączonym nadmuchu i niskich obrotach temperatura szybko spada, więc lepiej mieć z wyższą temp. pełnego otwarcia.
Cześć wszystkim, własnie jestem po wymianie termostatu, jednak problem jak przed wymianą pozostał, mianowicie: jak jadę trasą na której idzie lecieć min.100/h to wskaźnik temperatury wskazuje mi 90 st. i jest spoko, jednak jak wjade do miasta , gdzie trzeba jechać 50-60 wtedy temperatura mi spada nawet do 70 st. nie włącza sie wentylator ani nic.!!! wiem, ze kiedyś już był ten temat jednak nie umie go znaleźć, proszę o pomoc. ps. stary termostat podgrzałem i sie okazało że nie otwiera, ten otwiera przy ok 90 st, wymieniłem cały z obudową wahler...proszę o pomoc
moim zdaniem spokojnie ten 92 można włożyć bo przy tym 87 to mi się jeszcze ani razu wentylator nie włączył i nigdy wskazówka nie przekroczyła 90. Raz w korku przy temp około 30*C na zewnątrz pokazała 89. Była ciut przed kreską. W razie czego możesz zawsze włączyć nagrzewnicę na 4 bieg i ciepło... lukaszek_0583 może jeździsz na niskich obrotach i ogrzewaniem na maxa?
wczoraj sprawdzałem to przy wymianie, dopiero jak temperatura pokazywała ok90 st. otwierał się termostat i chłodnica grzała, prędzej chłodnica zimna.sobit pisze:możesz jeszcze sprawdzić czy ten termostat jest na pewno dobry. Odpal zimne auto i sprawdzaj chłodnicę, czy się nie grzeje. Niektórzy piszą, że ten gumowy gruby wąż od termostatu, ale mi się wydaje, że on się grzeje również od silnika, więc lepiej chłodnicę