wał korbowy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
buli

wał korbowy

#1 Post autor: buli »

Witam! Koledzy mam duży problem w mojej zafirce przy przebiegu 17 000 z niewiadomych przyczyn urwał sie wał korbowy! Z tego co wstepnie zobaczyłem po za wałem korbowym raczej nic sie nie uszkodziło. O ile to mozliwe chciał bym zmienić wał korbowy kupić używke ewentualnie go szlifnać i złożyć na nowych panewkach. Tylko nie wiem czym sie sugerować szukajac używanego czy w modelach 2.0 DTI to wszystko to samo czy były jakies zmiany po miedzy rocznikami? I jeszcze jedno pytanko demontował ktoś już silnik? Bo nie wiem czy dam rade go wyciagnać do góry czy trzeba go sciagać na dół? Jeżeli ktos możę pomóc to był bym wdzieczny za pomoc! Pozdrawiam.

marian07

#2 Post autor: marian07 »

Przerabialiśmy temat w vectrze 2.0 dti kolegi
Jedynym sensownym ekonomicznie wyjściem z sytuacji okazał się zakup używanego silnika. Po przełożeniu osprzętu i jakimś tam kombinacją z komputerem coby to zgrać jeździ do tej pory, już dwa lata.

buli

#3 Post autor: buli »

Koledzy a orientuje sie ktoś jak wyglada sprawa jak bym kupił cały kompletny uzbrojony silnik? Bedzie cos z tego czy trzeba tez komputer zmieniac czy nie?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#4 Post autor: Dziadek13 »

buli pisze: jak bym kupił cały kompletny uzbrojony silnik? Bedzie cos z tego czy trzeba tez komputer zmieniac czy nie?
Przypuszczam że imo nie zaskoczy kupuj silnik z kluczykami,albo przekładka pompy lub przekładka sterownika pompy na taki sam.Stan swojej pompy znasz więc wybieraj.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2010, 15:43 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#5 Post autor: MieHor »

Nigdy wcześniej nie miałem z tym do czynienia, ale myślę, że jeśli cały osprzęt byłby ze swojego samochodu a wymieniony był tylko silnik, to powinno wszystko pasować

Mihó

#6 Post autor: Mihó »

Silnik jak silnik będzie wymienny. Ale nie wiem, czy przypadkiem pompa nie musi lecieć w komplecie z ECU

buli

#7 Post autor: buli »

Czyli bez sensu kupowac silnik z osprzetem lepiej kupic goły a osprzet swój przekrecic? I powinno wszystko grać? A ma ktoś kontak jakiś gdzie mozna kupic w miare pewny motor do Zafiry?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#8 Post autor: Dziadek13 »

Polecam http://www.silniki.com.pl/
Do opli takie mają ale ceny to musisz sie dowiedzieć
Obrazek

DAREK 78

#9 Post autor: DAREK 78 »

nie oplaca sie remontowac silnika lepiej kupic caly z jakiegos anglika

konsul

#10 Post autor: konsul »

Witam kolegów,

Mnie też dotknął problem pękającego wału i obecnie stoję przed dylematem jaki silnik wybrać, spośród tych oferowanych na allegro. Chyba że ktoś z kolegów może mi wskazać jakieś inne, wiarygodne źródło? Sprawdzałem na silniki.com.pl, nie mają Y20DTH (na marginesie: według strony ostatnia aktualizacja była w 12.2009 roku).

Pozdrawiam,
k.

buli

#11 Post autor: buli »

http://www.autohata.pl/ Kolego kupiłem u nich bardzo dobry silnik polecam!!! A tak na marginesie co było przyczyna??? Sprawdz dwumas!!! Jesli go wogóle masz!

[ Dodano: Wto Lut 08, 2011 18:44 ]
Jak masz zamiar sam zmieniac i potrzebujesz jakis wskazówek daj znac ja zmieniałem miesiac temu!!!

konsul

#12 Post autor: konsul »

Dzięki, buli, zapytam u nich.
Co było przyczyną pęknięcia - nie wiem. I (wstyd przyznać) nie wiem też czy mam w ogóle koło dwumasowe. Ale jeśli będę w potrzebie, na pewno się do Ciebie zwrócę, dziękuję.

Pozdrawiam,
k.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#13 Post autor: MieHor »

Jeśli jak piszesz w profilu masz rp. 2003, to masz dwumasę

konsul

#14 Post autor: konsul »

Dzięki za wyjaśnienie, kolego MieHor. Zgadza się rp to 2003, listopad.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#15 Post autor: Jaymzarf »

Witam kolegów.

Tak przeglądam ten temat i mnie natchnęło.
Powodem uszkodzeń wału może być...dwumasa...
W poniedziałek byłem w ASO i rozmawiałem z mechanikami Opla odnośnie dwumasy (na szczęście w mojej zosi chyba tego nie ma) i powiedzieli, że bardzo często uszkodzona dwumasa nadwyręża wał. Szczególnie te dwumasy które przeszły nieudolne regeneracje.

Wczoraj na innym forum (jak wrócę do domu wkleję linki) czytałem dosyć dużo na ten temat i się potwierdziło.

Więc może jako OT, lecz w dobrej intencji - zastanówcie się nad regeneracją czegoś, co jest w zasadzie nieregenerowalne bo nierozbieralne, niewyważalne itd itp... Często się czyta, że dwumasa wymieniona na regenerowane a wibracje dalej czuć, daje to do myślenia i niestety daje popalić silnikowi...

Oto zapowiedziany link do forum z bardzo ciekawym opisem dwumas: Dwumasy
Ostatnio zmieniony 09 lut 2011, 21:52 przez Jaymzarf, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”