Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
MieHor pisze:Jeśli hamujesz "normalnie" to nie powinna się zaświecić, jeśli natomiast hamując wymusisz działanie ABS-u poprzez hamowanie gwałtowne, to może kontrolka zasygnalizować jego zadziałanie
Z całym szacunkiem ale pierwszy raz słyszę aby kontrolka ABS się paliła podczas działania tego systemu.
Nie widziałem jak narazie żadnego samochodu w którym zapalałaby się ta kontrolka.
celius, rzeczywiście w użytkowanych oplach tego nie zaobserwowałem, ale w służbowym Clio, którym jeździłem ponad 2 lata ta lampka nawet dość często się zaświecała, niezależnie od specyficznego dla zadziałania ABS-u chrobotania pedału hamulca, nawet na przeglądzie zgłaszałem ten problem w ASO i dostałem odpowiedź, że w Renault to normalka. Od pierwszych dni eksploatacji francuzów miałem problem z hamulcami, a właściwie ich czułością, stąd ta obserwacja
MieHor pisze:celius, rzeczywiście w użytkowanych oplach tego nie zaobserwowałem, ale w służbowym Clio, którym jeździłem ponad 2 lata ta lampka nawet dość często się zaświecała, niezależnie od specyficznego dla zadziałania ABS-u chrobotania pedału hamulca, nawet na przeglądzie zgłaszałem ten problem w ASO i dostałem odpowiedź, że w Renault to normalka
No akurat Reanult może ma , nie wiem nie jeździłem. W oplu, peugeocie, nissanie nie zapala się
przy chamowaniu sie nie zapala tylko po zapaleniu nie gasla
[ Dodano: Czw Gru 16, 2010 18:36 ]
mam jeszcze pytanie zauwazylem ze zrobil mi sie sztywnieiszy chamulec i bieze bardzo wysoko czym to moze byc abs dziala
[ Dodano: Pią Gru 17, 2010 19:09 ]
narazie jezdze blendy nie wyskakujom piasta lezy w garazu
Witam Panowie, odnośnie tego tematu tak jak pisałem przymierzałem się do wymiany klocków bo słyszałem tarcie z lewej strony i świeciły się kontrolki ABS i TC, wskazówka od prędkości dziwnie skakała, Po zdjęciu koła zauważyłem bardzo ciekawe zdarzenie, które bardzo mnie zaniepokoiło. Nie wiem jakim cudem miałem wyszarpane 2 przewody które idą do czujnika ok 10 cm od wtyczki, wczoraj wracając z Wa-wy juz mi nawet prędkości nie pokazywało. Kabelki polutowane zabezpieczone i kontrolka od ABS, TC się już nie świeci a licznik pokazuje już prędkość, swoją drogą klocki wymienione. TC i ABS działają prawidłowo. Jakim cudem te kable się wyszarpały wyglądały jakby były poprzegryzane, czy to mogła opona je powycierać ??
Wczoraj pojechałem na pusty parking, żeby trochę powariować . W pewnym momencie sterownik zwariował. Po zatrzymaniu auta, falowały obroty 700 -3500 rpm. Stało się to po kilku minutach jazdy z ciągle migająca kontrolką TC. Zośka wymiękła
Po czym poznać, że Zafira B ma zamontowany system ESP? W zasadzie każdy sprzedawca pisze, że jego auto to ma, ale nie każdy przecież napisze prawdę. Poza tym zauważyłem, że ludzie sprzedają auta (handlarze) i nawet nie wiedzą jakie systemy tam są... Czy w Zafirze B jest jakiś wyłącznik lub coś podobnego? Oczywiście można sprawdzić zapewne po nr VIN, ale czy bez tego można się obejść?
norbert_p, jedynie na jakimś parkingu wejść w poślizg i zobaczyć czy jakaś kontrolka miga i czy auto się stabilizuje. Z tego co pamiętam to chyba nie zawsze jest wyłącznik...
norbert_p pisze:Po czym poznać, że Zafira B ma zamontowany system ESP? W zasadzie każdy sprzedawca pisze, że jego auto to ma, ale nie każdy przecież napisze prawdę. Poza tym zauważyłem, że ludzie sprzedają auta (handlarze) i nawet nie wiedzą jakie systemy tam są... Czy w Zafirze B jest jakiś wyłącznik lub coś podobnego? Oczywiście można sprawdzić zapewne po nr VIN, ale czy bez tego można się obejść?
W ZB niestety nie da się sprawdzić czy auto ma esp, poza weryfikacją vin'u. Naocznie też tego nie sprawdzisz gdyż odpowiedzialny za to jest układ abs'u, który wszystkie ZB mają. Jest możliwość dezaktywacji esp w ZB które mają przycisk 'sport' ale ktoś ostatnio pisał, że w najnowszym sofcie już wyłączyli tę możliwość. Oddzielnego przycisku jak to jest we wszystkich innych markach nie ma. Tak więc pozostaję albo dezaktywacjia op-com'em lub wyciągniecie bezpiecznika....choć jeszcze nie sprawdziłem którego, a to chyba najwygodniejsza forma szybkiej dezaktywacji podczas zabawy na śniegu.
Czy system ASR jest powiązany z ESP w Zafirach B (w Lagunie II tak jest)? Jeśli tak to czy przy zerwaniu przyczepności kół przednich zapali się kontrolka informując, że system zadziałał? Bo jeśli tak to znaczyłoby to, że i ESP jest...
Jest dokładnie tak jak napisał kolega Mihó, można sprawdzić po przewodach,
jednocześnie najbardziej widocznym objawem obecności ESP jest kontrolka na tarczy licznika, żółty trójkąt ze ślizgającym autkiem, zapala się na chwilę po włączeniu zapłonu,
działanie ESP można sprawdzić ostro ruszając na śliskiej nawierzchni, wtedy błyska owa kontrolka i jednocześnie słychać działanie ABS.
Dodam jeszcze że w ZB system ESP pomaga przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni i przy zachowaniu trakcji na łukach, ABS/ESP ściśle współpracują ze sobą w działaniu.
Zdenek2007 pisze:Jest dokładnie tak jak napisał kolega Mihó, można sprawdzić po przewodach,
ok, tylko jakby ktoś pokazał co i jak, jakieś fotki. Gdzie są te przewody? Są widoczne bez rozbierania połowy auta? Co to znaczy cieńsze bez esp, grubsze z esp? Bez zgłębienia tematu to info nic nam nie daje.