Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Zdzich

#166 Post autor: Zdzich »

Przede wszystkim jeśli to EGR to zapaliła by Ci się kontrolka z kluczykiem . Na kompie miałbyś błąd P-0400 . I tak a,propos przejdż do działu Technika Zafira A i poczytaj o EGR

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#167 Post autor: Harry200 »

Czy zapaliła Ci sie kontrolka ''auto z kluczykiem'',nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twój rysunek,krzywka przesuwa się w lewo i wypada z rolki. :?:

Macieek
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 04 sty 2011, 20:59
Lokalizacja: Włodawa
Model:

#168 Post autor: Macieek »

Właśnie zapaliła się kontrolka z kluczykiem. No cóż dzięki za odpowiedź.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#169 Post autor: Harry200 »

Ale jak odpalisz samochód i dodajesz gazu to ta dzwigienka rusza się czy nie??

Macieek
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 04 sty 2011, 20:59
Lokalizacja: Włodawa
Model:

#170 Post autor: Macieek »

Tak dobrze zrozumiałeś wypada z rolki i przez to traci moc. Zakładam ją śrubokrętem i jedzie dobrze.

[ Dodano: Wto Sty 04, 2011 22:35 ]
tak, rusza się

[ Dodano: Wto Sty 04, 2011 22:43 ]
A jakbym zablokował to ucho to by coś dało i czy w ogóle da się to zrobić?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#171 Post autor: Harry200 »

Musi być w środku jakaś częśc która blokuje pozycję krańcową dzwigienki,nie rozbierałem tego jeszcze to ciężko mi coś powiedzieć na temat jego budowy..Mój znajomy kiedyś tam kupował regenerowany ,coś ok 380 zł
Naprawa Zaworów EGR
Inż. Konrad Szymański
ul. Kasztanowa 25, 49-304 Brzeg
Tel.: 0609 203 731, 0609 203 730, 077 411 22

grzegorz240507

#172 Post autor: grzegorz240507 »

witam.lamka z kluczykiem ot i cały problem.mam zapytanie czy przy awarii alternatora też powinna się zapalić nasza sławna czy nie,od ładowania nie zapalała się.kiedy slawna zapalała się to na kompie wyskakiwał błąd związany z powietrzem dolotowym,czy jakoś tak,mech stwierdził że to kolektor ssący-przepustnice,aha...jeszcze przestał chodzić obrotomierz no i ZA przechodziła w tryb awaryjny,a co do tego obrotomierza to błąd wskazał na czujnik obr wału.kupiłem kolektor ssący i nowy czujnik a tu surrprais-obrotomierz chodzi a zośka śmiga jak laleczka ale za to nie ładuje i kiszka.co to może znaczyć,proszę o pomoc wielkie głowy,pliiiisssss. pozdrowionka

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#173 Post autor: sobit »

czy ktoś się orientuje gdzie można dostać plastikową obudowę EGR-u, ten element który zasłania ten półksiężyc z rolką??? Kiedyś ją ściągnąłem i chyba źle założyłem, bo gdzieś mi spadła. Teraz muszę, co jakiś czas używać WD, bo EGR jest w takim miejscu, że ciągle pada na niego strumień powietrza i się przycina.

lelo

#174 Post autor: lelo »

Ja odpiąłem przewód idący do zaworu na kolektorze ssącym ( przewody na elektrozaworze zostają) i dmuchałem i zaciągałem powietrze przez wężyk ;) Zero błędu i elektrozaworek śmiga ;) musiał być zapchany chyba ;)
Może Tobie też pomoże taka opcja ;)
Zabieg nie jest smaczny ;) ale kosztuje tylko 5-10 minut ;) Bo to slychać jak ten elektrozawór tam chodzi ;)

lelo

#175 Post autor: lelo »

Panowie a ja wywaliłem EGR z kolektora ssącego, wcześniej wyczyściłem oryginał, przedmuchałem wszystkie wężyki od elektrozaworów i teraz mam na kolektorze blasze z przyspawanym trzpieniem na kol. ssącym na stałe ;) ale trzeba było jeszcze oszukać komputer, bo ten trzpień sie ruszać góra - dól, więc znalazłem mu miejsce za zbiornikiem cieczy chłodzącej ;) podłączyłem do elektrozaworu i od miecha nie widziałem "autka z kluczykiem" :) Tak to wygląda
http://lh6.ggpht.com/_pEIqFZVIspw/TTCl1 ... G_0210.jpg
Pooozdro ;) :piwo:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#176 Post autor: Dziadek13 »

A co zrobiłeś z czujnikiem doładowania w kolektorze ssącym który współpracuje z czujnikiem barometrycznym i daje impulsy do otwarcia i zamknięcia EGR co by upuszczał ciśniemie w dolocie.

lelo

#177 Post autor: lelo »

Nic nie zrobiłem, bo on podnosi trzpień gdy czujnik daje cynk że w tym momencie trzeba otworzyć dolot, ale w kolektorze trzpień się nie podnosi ;) tylko za zbiorniczkiem płynu chłodzącego, jak się przyjrzycie to zobaczycie że egr leży tam na gąbce ;)

boogoo

#178 Post autor: boogoo »

Dziadek13 pisze:A co zrobiłeś z czujnikiem doładowania w kolektorze ssącym który współpracuje z czujnikiem barometrycznym i daje impulsy do otwarcia i zamknięcia EGR co by upuszczał ciśniemie w dolocie.
No właśnie racja,bo w sprawnym czujniku,powinny pokazać się nieprawidłowe dane.
A może wystarczyło tylko wymienić czujnik map?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#179 Post autor: Dziadek13 »

A może nawet tylko przeczyścić.

lelo

#180 Post autor: lelo »

No pewnie i tak jest, ale teraz ten cały nagar nie idzie mi do intercoolera i turbiny. Więc kolejny plus takiego rozwiązania. :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”