[B]Uszkodzony alternator
Samochód przywrócony do stanu użytkowania. Alternator naprawiony- okazało sie też,że do wymiany pasek wielorowkowy oraz rolka napinająca, części które powodowały delikatny poślizg paska ( bez jakiegokolwiek pisku i innego dźwięku) co powodowało ,że alternetor się obracał ale nie ładował pełnym napięciem i kontrolka ładowania gasła. Warto przy naprawie wymienić ten pasek koszt paska około 55 zł. Czas wymiany alternatora to 45minut ( po 4 krotnym jego montażu i demontażu w dwie osoby.) Teraz czas na
Jakoś wygodniej było wyciągać od góry. Wyciąga się filtr powietrza, oraz filtr paliwa razem z metalową obudową- wystarczy odkręcić od przegrody i troszkę przesunąć , dobre dojście do śrub alternatora z każdej strony oraz rolki napinacza. Ostrożnie wyciągać bo miejsca nie za wiele a wszędzie lecą przewody jak nie z klimy to elektryki. Jak się nie ma dojścia do spodu to sposób jest dobry.
dziś, przy okazji sprawdzenia poduch i ABS'u, elektryk diagnozował u mnie błąd 062101 (Uszkodzenie lampki kontrolnej alternatora L).
stwierdził, że nie ma do czego się przyczepić. ładowanie ok, żadnych problemów...jeżdzę z tym już od ponad miesiąca (błąd był, jak kupowałem Zofię) i nic się nie dzieje...
póki co kazał olać
stwierdził, że nie ma do czego się przyczepić. ładowanie ok, żadnych problemów...jeżdzę z tym już od ponad miesiąca (błąd był, jak kupowałem Zofię) i nic się nie dzieje...
póki co kazał olać
Witam wszystkich
Wymieniłem alternator 105A (cały). ten który miałem odmówił posłuszeństwa błędy jakie miałem to: 062102; 062201 z tym pierwszym jeździłem ponad 2 m-ce, a ten drugi wyskoczył jak już nie było ładowania. Po zamontowaniu nowego dalej mi wyskakuje błąd 062201 Bardzo
proszę o pomoc ta Zośka już mnie finansowo rujnuje
Pozdrawiam
Wymieniłem alternator 105A (cały). ten który miałem odmówił posłuszeństwa błędy jakie miałem to: 062102; 062201 z tym pierwszym jeździłem ponad 2 m-ce, a ten drugi wyskoczył jak już nie było ładowania. Po zamontowaniu nowego dalej mi wyskakuje błąd 062201 Bardzo
proszę o pomoc ta Zośka już mnie finansowo rujnuje
Pozdrawiam
Typowy błąd jaki ma większośc osób to
P0621 Generator Lamp/L Terminal Circuit Malfunction, czyli uszkodzenie lampki kontrolnej altka. I dziwi mnie to, że mówisz, że z tym błędem jeździełeś 2 miesiące gdyz ja..(i większość użytkowników) ledwie dojechałem do serwisu. Ten błąd wiąże się zwykle z wymiana układu prostowniczego lub regulatora napięcia.
Ty teraz masz:
P0622 Generator Field/F Terminal Circuit Malfunction, czyli: Obwód sterujący F polem alternatora - usterka lub Uszkodzenie w obwodzie sterowania alternatora - nieprawidłowe wzbudzenie F ,
Znalazłem jeden przypadek gdzie gość miał taki problem i się okazało, że 'fachoffcy' założyli nieprawidłowy regulator napięcia. Ty mówisz, że masz cały altek nowy...a może nie taki jaki fabryka przewiduje? Błąd mówi, że jest nieprawidłowe 'wzbudzenie', czyli prawdopodobnie nie ładuje od razu po włączeniu silnika na wolnych obrotach tylko dopiero po dodaniu gazu.
ja bym jeszcze podzwonił po serwisach alternatorów...może ktoś coś podpowie
P0621 Generator Lamp/L Terminal Circuit Malfunction, czyli uszkodzenie lampki kontrolnej altka. I dziwi mnie to, że mówisz, że z tym błędem jeździełeś 2 miesiące gdyz ja..(i większość użytkowników) ledwie dojechałem do serwisu. Ten błąd wiąże się zwykle z wymiana układu prostowniczego lub regulatora napięcia.
Ty teraz masz:
P0622 Generator Field/F Terminal Circuit Malfunction, czyli: Obwód sterujący F polem alternatora - usterka lub Uszkodzenie w obwodzie sterowania alternatora - nieprawidłowe wzbudzenie F ,
Znalazłem jeden przypadek gdzie gość miał taki problem i się okazało, że 'fachoffcy' założyli nieprawidłowy regulator napięcia. Ty mówisz, że masz cały altek nowy...a może nie taki jaki fabryka przewiduje? Błąd mówi, że jest nieprawidłowe 'wzbudzenie', czyli prawdopodobnie nie ładuje od razu po włączeniu silnika na wolnych obrotach tylko dopiero po dodaniu gazu.
ja bym jeszcze podzwonił po serwisach alternatorów...może ktoś coś podpowie
Witam !!!!
Dziś podczas jazdy moją Zafirą wyłączyło mi się ogrzewanie ( przestał działać nadmych ), za kilka minut zapaliła się kontrolka od sliskiej nawierzchni ABS i jescze taka jedna oczywiście wszystkie żółte, Za kolejnych kilka sekund siadło wspomaganie w kierownicy. Gdy zjechałem na parking i zgasiłem autko więcej już zapalić nie chciało pstryka tak jak akumulator by padł.
Co to może być
Dziś podczas jazdy moją Zafirą wyłączyło mi się ogrzewanie ( przestał działać nadmych ), za kilka minut zapaliła się kontrolka od sliskiej nawierzchni ABS i jescze taka jedna oczywiście wszystkie żółte, Za kolejnych kilka sekund siadło wspomaganie w kierownicy. Gdy zjechałem na parking i zgasiłem autko więcej już zapalić nie chciało pstryka tak jak akumulator by padł.
Co to może być
Ostatnio zmieniony 05 sty 2011, 17:09 przez kolo1_234, łącznie zmieniany 1 raz.