Centralny zamek - Zafira A

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
TUX

#46 Post autor: TUX »


arash

#47 Post autor: arash »

pewno kolego musisz zakodować kluczyk... włoż klucz do stacyjki i przytrzymaj zamykanie /// albo coś tal podobnego .. pozdro

robertto75

#48 Post autor: robertto75 »

Dzi.ęki serdeczne - dziś spróbuję. Szukałem takiego tematu na forum, ale jakoś chyba niedokładnie. Pozdrawiam

progan

#49 Post autor: progan »

Zadziała, zadziała. Kilka dni temu właśnie wymieniałem baterię i tak samo musiałem wprogramować ponownie kluczyk. Straszna kicha z tym pomysłem. Nie spotkałem się z tym w żadnym z dotychczasowych samochodów - po wymianie baterii kluczyk/pilot zawsze działał. W Oplu jednak trzeba jechać do serwisu i... $$$ - nieźle pomyślane :-))).
A tak poza marginesem, to temat był, bo właśnie tutaj na forum dowiedziałem się to sposobie programowania pilota.

robertto75

#50 Post autor: robertto75 »

Oba pilociki działają - dzięki serdeczne
Pozdrawiam

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#51 Post autor: Lorry »

To dziwne trochę, bo wymieniałem w swojej kiedyś i nic takiego nie trzeba było robić, normalnie zamyka się całe auto, szyby opuszczają itp. Może w B po prostu zmienili :)

progan

#52 Post autor: progan »

No więc doczytałem się w książce "Naprawiam...", że wymianę baterii należy wykonać w przeciągu 3 min. w przeciwnym razie trzeba kluczyk ponownie wprogramować. Ot! Cała tajemnica z tymi pilotami - chyba nie wielu o tym czytało :-))

TUX

#53 Post autor: TUX »

przy pierwszym rozbieraniu pilota to 3min to niezbyt dużo
- lepiej wolniej a ostrożniej :P

arash

#54 Post autor: arash »

kolegaprogan, ma raczej racje też słyszałem że jest jakiś limit czasowy na zmianę baterii w pilocie ... miałem coś takiego w omedze A... ale ile filozofii jest i ile czasu potrzebne na wymianę baterii nawet za pierwszym razem ?! wyjąć starą i włożyć nową to jest chyba około 5 sekund.. reszta to skręcanie lub rozkręcanie pilota :)

progan

#55 Post autor: progan »

No to na koniec, do zamknięcia tematu wymiany baterii (skan z książki "Sam naprawiam...").
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

zulek

#56 Post autor: zulek »

pozdrawam zulek jestem nowy i mam te sam problem s tymi szybami tyl ani nie otwieraja ani zamykaja sie ktos wie gdzie sa przekazniki dotych szyb bespiecziki dobre

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#57 Post autor: jacek76 »

Koledzy , to jest przypadłość wielu zafir. Pękają przewody między słupkiem a drzwiami w tej gumowej osłonie . Objawy tego są różne , nie działa zamykanie / otwieranie szyb , centralny zamek lub głośnik.
Naprawa jest bardzo prosta co nie znaczy że nie skomplikowana. Trzeba zdjąć tapicerkę drzwi i plastiki ze słupka i progu i wypiąć kostkę z drzwi . Naciągnąć kable , zdjąć gumową osłonę , pozarabiać , dosztukować , polutować i złożyć wszystko spowrotem . Nie potrzeba do tego żadnych schematów , jedynie trochę zaparcia i umiejętności w posługiwaniu się lutownicą.
Ja sobie to w ten sposób naprawiłem , minął rok i wszystko działa jak ta lala.

zulek

#58 Post autor: zulek »

ale ktore z przodu od kierowcy czy tylne i jak zabrac sie do zdjecia tapicerki w drzwiach

tomekuza

#59 Post autor: tomekuza »

Ja dzisiaj lutowałem własnie w tylnych lewych kabel od głosnika, ale nie demontowalem żadnych plastików.
Wypiołem kostkę z drzwi ściągnołem zabezpieczenie i gumę polutowałem zaizolowałem i złożyłem. Działa :D

Trochę ciasno ale można to zrobić bez rozbiórki połowy auta. Kostke wypina się przez wciśniecie do drzwi pierścienia zewnętrznego na łączu, póżniej trzeba podchaczyć zabezpieczonko które zabezpiecza gumę przed ześlizgnięciem i "naciągamy gumkę" :P
Kable na wierzchu, zazwyczaj ten co jest przerwany lubi ucieknąć do tyłu dlatego trzeba go szukać głębiej.
Pozdrowienia.

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#60 Post autor: jacek76 »

Można bez rozbierania połowy auta w przypadku kiedy do zlutowania są dwa przewody. U mnie były popękane prawie wszystkie , więc wolałem trochę porozbierać i mieć do tego lepszy dostęp niż się męczyć.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”