Problem z wolnymi obrotami.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#46 Post autor: jacek76 »

Zresetuj kompa czyli odłącz klemę od aku na parę minut, może się poprawi.
Niestety elektronika w tym aucie potrafi płatać figle , no i cierpi na kilka "typowych" usterek.
Awarie komputera to jedna z nich.
Jeśli Twój mechanik jest tak pewny , że to komp padł to umów się z nim tak , że wymienisz. Ale jeśli nic się nie zmieni to zwraca Ci kasę.
A jeśli by to rzeczywiście był komputer, to naprawa jest tańsza i podobno skuteczniejsza niż wymiana na nowy.

Jacko

#47 Post autor: Jacko »

Zaczęło się kilkanaście dni temu. Czasami po puszczeniu pedału przyspieszenia silnik miał kłopoty ze stabilizacją wolnych obrotów. Falował od od 500 do 1000 obr/min. Po ostatnich mrozach (dodam że auto stało) zjawisko się nasiliło do tego stopnia że silnik potrafi zgasnąć. Zapala na "dotyk" bez problemu. Teraz zapalił się check.

0131- regulacja poza zakresem, sygnał sondy za niski, mieszanka uboga
0340- nieprawidłowy sygnał, czujnik wałka rozrządu
1405- uszkodzenie zaworu EGR

Check zapala się przy hamowaniu silnikiem i gaśnie pow. 3000 obr/min ,
EGR jest zaślepiony. Czy ktoś miał podobny przypadek i wie od czego zacząć bo nie chce mi się wierzyć że na postoju padły trzy elementy.

Puzon

#48 Post autor: Puzon »

Myślę że wina może być przepustnicy, spróbował bym ją wyczyścić. TU masz linka o podobnym Temacie. Pozdrawiam.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#49 Post autor: Harry200 »

Też stawiałbym na przepustnicę biegu jałowego,zastanawia mnie tylko ten błąd czujnika wałka rozrządu,można go odłączyc i wtedy zobaczyc jak sie zachowa silnik,jak będzie uszkodzony to nie powinno byc żadnej różnicy w pracy silnika..

Puzon

#50 Post autor: Puzon »

Miałem Astrę II i komputer wykazał Czujnik wałka rozrządu, no to wymieniłem na nowy założyłem odpalam i to samo, postanowiłem rozebrać przepustnice i przeczyścić ją, okazało się że strzał 10 bo usterka znikła, i okazało się że nie potrzebnie wymieniałem czujnik wałka rozrządu.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#51 Post autor: firek »

Julek999 co do twojego problemu to podjedz do jakiegos warsztatu i niech ci zmierzą cisnienie na poszczególnych cylindrach, jesli na 3 bedzie nizsze-nawet nieznacznie to to jest przyczyna twoich problemów. Niestety silniki 1,8 odziedziczyły ten problem po swoim protoplaście 1.6 :|

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#52 Post autor: dzarko »

14021973 pisze:U mnie cały czas wahały się w granicach 750 o/min, a po ostatnich mrozach skoczyły do 850-900 o/min i nawet po porządnym nagrzaniu silnika nie spadają...przyszło mi do głowy, że może to być związane np. ze zwiększeniem ładowania aku. Mam nadzieję, że to jest coś w ten deseń i na wiosenkę wszystko wróci do normy :)
U mnie było to samo. Jakoś nie wierzyłem w zmianę trybu i mając w pamięci, że kilka dni temu rozładował mi się aku, wziąłem go do domu i naładowałem na full. Obroty są znowu w okolicach 720-730. Po prostu alternator potrzebował wyższych obrotów, aby ładować aku.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

buli

#53 Post autor: buli »

Witam koledzy jak juz pisałem wczesniej zmieniłem silnik przy swojej zafirze.Wszystko raczej w porzradku tylko wydaje mi sie ze po odpaleniu gdy silnik chwile po pracuje wolne obroty tak jak by były za niskie odczuwam lekkie szarpanie silnikiem. Po zagrzaniu jest lepiej ale skazówka obrotosciomierza stoi na kresce przed 1000 obr/min.Na starym silniku wydaje mi sie ze obroty były troche wieksze.Dodam ze silnik który kupiłem jest z vectry c z tym samym oznaczeniem Y 2.0 dth ale to chyba nie ma znaczenia co do obrotów? Jest moze jakis sposób na podniesienie tych obrotów ? Prosze o pomoc!

boogoo

#54 Post autor: boogoo »

Kurde,u mnie wolne po nagrzaniu stoją na poziomie 730 i w oplu miły pan sugerował,żebym się nie przejmował,ale jak bardzo chcę to mi podregulują na prawidłowe w zakresie 760 do 840....

buli

#55 Post autor: buli »

a kolego u Ciebie 730obr to na zegarze w którym miejscu? Ja bym sie nie przejmował ale mi szarpie silnikiem a jak włacze klime ogrzewanie szyby nawiew radio to nie wiem czy jeszcze bardziej nie spadana

darkp1

#56 Post autor: darkp1 »

U mnie na zimnym lekko ponad tysiąc obrotów, a na rozgrzanym poniżej tysiąca wskazówka jest, tak mniej więcej 3-4 mm pod kreską.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#57 Post autor: rzadki »

po nagrzaniu obroty powinny być w granicach 750 rpm i to jest normalne. nie powinno nic szarpać. po wymianie silnika wkładałeś nowe poduszki?
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

buli

#58 Post autor: buli »

i tak miałem kolego na starym silniku ponizej tys albo w połowie a teraz ma na kresce pod tys obr . A jak mozna je podniesc?

Anony Mous

#59 Post autor: Anony Mous »

buli pisze: A jak mozna je podniesc?
Chyba obniżyć :P

boogoo

#60 Post autor: boogoo »

No ja mam z 2mm poniżej połowy między 500 a 1000...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”