Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Podaj linka do tego gniazda za 45zł tanio cosik zawsze było 80zł jak nie więcej.
http://moto.allegro.pl/tuleja-dzwigni-z ... 77829.html
http://moto.allegro.pl/tuleja-dzwigni-z ... 77829.html
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jest taniej tutaj: http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=1276971 a tu jeszcze taniej http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=14224263
Witam serdecznie użytkowników
Trafiłem na forum, bowiem u mnie w okolicy dobrych mechaników cieżko znaleźć i czasem trzeba im podpowiedzieć
Otóż miałem problem podobny jak koledzy z lewarkiem zmiany biegów w Zafirze 2.0 DTI ( wsteczny do tyłu ) cięzko wchodziły biegi i na biegu jałowym lewarek przesunięty w prawo lub w lewo nie wracał sam do pozycji centralnej, były duże luzy, zamówiłem u polecanego sprzedawcy tulejke oraz swożeń, po wymianie biegi wchodzą bardzo ładnie bez żadneego blokowania się, choć z lekkim, lewarek chodzi świeżo po wymianie z lekkim oporem, lecz nie zniknął problem braku spręzystości, trzeba celować w biegi, jak sie przesunie w prawo, lewarek tam pozostaje, nie wraca.
Autem jeździ moja mama więc chciałbym żeby to chodziło tak jak powinno. Jaka może byc tego przyczyna, co robić w tym przypadku?
Będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami z takim problemem.
Trafiłem na forum, bowiem u mnie w okolicy dobrych mechaników cieżko znaleźć i czasem trzeba im podpowiedzieć
Otóż miałem problem podobny jak koledzy z lewarkiem zmiany biegów w Zafirze 2.0 DTI ( wsteczny do tyłu ) cięzko wchodziły biegi i na biegu jałowym lewarek przesunięty w prawo lub w lewo nie wracał sam do pozycji centralnej, były duże luzy, zamówiłem u polecanego sprzedawcy tulejke oraz swożeń, po wymianie biegi wchodzą bardzo ładnie bez żadneego blokowania się, choć z lekkim, lewarek chodzi świeżo po wymianie z lekkim oporem, lecz nie zniknął problem braku spręzystości, trzeba celować w biegi, jak sie przesunie w prawo, lewarek tam pozostaje, nie wraca.
Autem jeździ moja mama więc chciałbym żeby to chodziło tak jak powinno. Jaka może byc tego przyczyna, co robić w tym przypadku?
Będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami z takim problemem.
No więc - naczytałem się na forach, że kulka wyrabia gniazdo itd... faktycznie luz tam był ale nie wydawał się jakiś krytyczny, po wymianie (bardzo prosto!) nic się nie zmieniło!!!
Okazało się, że zaciera się mechanizm zmieniacza na skrzyni biegów, wtedy rozsypuje się plastikowa kostka przez którą działają cięgna (jak rozbierzesz to się domyślisz - ultra prosta konstrukcja) i luz jest duży a jednocześnie ciężko wchodzą biegi.
Po rozebraniu mechanizmu, jego nasmarowaniu i dorobieniu nowej kostki - problem ustał - chociaż też nie do końca. Powyrabiane obsady trzpieni wprowadzają luz i najprawdopodobniej skończy się w przyszłości zakupem innego mechanizmu - na zdjęciach ze znanego portalu aukcyjnego wygląda jakby w nowszych skrzyniach był zmieniony materiał (brak śladów zewnętrznej korozji).
Pozdrawiam
Tomek
PS. Zmieniacz ze skrzyni zdjąć można od góry wyjmując akumulator z podstawą, jak będziesz zainteresowany to opiszę dokładniej.
Okazało się, że zaciera się mechanizm zmieniacza na skrzyni biegów, wtedy rozsypuje się plastikowa kostka przez którą działają cięgna (jak rozbierzesz to się domyślisz - ultra prosta konstrukcja) i luz jest duży a jednocześnie ciężko wchodzą biegi.
Po rozebraniu mechanizmu, jego nasmarowaniu i dorobieniu nowej kostki - problem ustał - chociaż też nie do końca. Powyrabiane obsady trzpieni wprowadzają luz i najprawdopodobniej skończy się w przyszłości zakupem innego mechanizmu - na zdjęciach ze znanego portalu aukcyjnego wygląda jakby w nowszych skrzyniach był zmieniony materiał (brak śladów zewnętrznej korozji).
Pozdrawiam
Tomek
PS. Zmieniacz ze skrzyni zdjąć można od góry wyjmując akumulator z podstawą, jak będziesz zainteresowany to opiszę dokładniej.
Tomas_LBN czy miałeś taki sam problem jak u mnie? bo nie jestem pewien czy odpowiedziales na moje pytanie. U mnie biegi wchodzą teraz bardzo dobrze, tyle że z lekkim oporem chodzi dźwignia i nie wraca do położenia centralnego.
Jeżeli to co zrobiłeś jest lekarstwem na brak sprężystości lewarka to bardzo prosze o dokładniejszy opis czynności.
Jeżeli to co zrobiłeś jest lekarstwem na brak sprężystości lewarka to bardzo prosze o dokładniejszy opis czynności.
qbik18
1. wyciągasz akumulator, potem jego podstawę (3 śruby) i widzisz skrzynię, cięgna i zmieniacz
2. dla wstępnego spokoju możesz wziąć wd40 i spryskać mechanizm zmieniacza a w szczególności elementy przesuwające/obracające się (dla ułatwienia niech ci ktoś te biegi zmienia a ty się przyglądaj) - spryskanie pomaga na chwilkę
jak będziesz bardziej zawzięty:
3. odkręcasz jedną śrubę od uchwytu cięgien i zdejmujesz je ze zmieniacza przy pomocy dużego, płaskiego wkrętaka (pomiędzy uchwytem cięgien a blokiem silnika jest gumowa tulejka - nie zgub jej!!!)
4. teraz przy pomocy torxa T40 odkręcasz zmieniacz od skrzyni - jak dobrze pamiętam 6 śrub (to najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne)
5. torxem (nie pamiętam rozmiaru) odkręcasz śrubę blokującą zmieniacz - umiejscowioną po prawej stronie skrzyni - najłatwiej dostać się do niej od strony lewego koła - śruba najbliżej zmieniacza
6. a teraz ekwilibrystyka z wyjęciem zmieniacza na zewnątrz - podnosisz do góry ile się da, odchylasz w kierunku tyłu pojazdu i wychodzi (w skrócie)
dalej masz pdf'a i zaznaczone co i jak (jak mi się uda wysłać)
Całość za drugim razem trwała 2 godziny (montaż i demontaż).
[ Dodano: Nie Sty 23, 2011 12:21 ]
qbik18
Daj no maila bo nie wiem jak ci plika wysłać
1. wyciągasz akumulator, potem jego podstawę (3 śruby) i widzisz skrzynię, cięgna i zmieniacz
2. dla wstępnego spokoju możesz wziąć wd40 i spryskać mechanizm zmieniacza a w szczególności elementy przesuwające/obracające się (dla ułatwienia niech ci ktoś te biegi zmienia a ty się przyglądaj) - spryskanie pomaga na chwilkę
jak będziesz bardziej zawzięty:
3. odkręcasz jedną śrubę od uchwytu cięgien i zdejmujesz je ze zmieniacza przy pomocy dużego, płaskiego wkrętaka (pomiędzy uchwytem cięgien a blokiem silnika jest gumowa tulejka - nie zgub jej!!!)
4. teraz przy pomocy torxa T40 odkręcasz zmieniacz od skrzyni - jak dobrze pamiętam 6 śrub (to najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne)
5. torxem (nie pamiętam rozmiaru) odkręcasz śrubę blokującą zmieniacz - umiejscowioną po prawej stronie skrzyni - najłatwiej dostać się do niej od strony lewego koła - śruba najbliżej zmieniacza
6. a teraz ekwilibrystyka z wyjęciem zmieniacza na zewnątrz - podnosisz do góry ile się da, odchylasz w kierunku tyłu pojazdu i wychodzi (w skrócie)
dalej masz pdf'a i zaznaczone co i jak (jak mi się uda wysłać)
Całość za drugim razem trwała 2 godziny (montaż i demontaż).
[ Dodano: Nie Sty 23, 2011 12:21 ]
qbik18
Daj no maila bo nie wiem jak ci plika wysłać
Tomas_LBN,
Witam, mam właśnie taki sam problem, jedynka wchodzi ciężko (skrzynia z cięgnami) i właśnie zauważyłem luz na mechanizmie w skrzyni biegów, fajnie opisałeś jak to można zdemontować bo miejsca nie ma za dużo , natomiast nie wiem jak to ustrojstwo - kostka- się nazywa zanim podejmę się zabawy to bym chciał ją już mieć a w sklepie kiedy tłumacze to nie kumają o co mi chodzi , pozdrawiam
Witam, mam właśnie taki sam problem, jedynka wchodzi ciężko (skrzynia z cięgnami) i właśnie zauważyłem luz na mechanizmie w skrzyni biegów, fajnie opisałeś jak to można zdemontować bo miejsca nie ma za dużo , natomiast nie wiem jak to ustrojstwo - kostka- się nazywa zanim podejmę się zabawy to bym chciał ją już mieć a w sklepie kiedy tłumacze to nie kumają o co mi chodzi , pozdrawiam
W ktorym warsztacie robiłeś ?jacek2308 pisze:...pojechałem do warsztatu i chyba za 100 czy 150zł. mi zrobili i było superancko i przejechałem chyba jeszcze z 20tys...
Jeżeli byłes zadowolony to tez skorzystam
Pozdr, Jaskol