Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
zymek

#106 Post autor: zymek »

Witam
powiedzcie czy warto kupować ten zestaw naprawczy biegi mi chodzą dość ciężko. Kiedyś przesiadłem się do Tourana tam biegi to poprostu kosmos. Może to kwestia lepszej skrzyni, ale bez przesady.

pozdr

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#107 Post autor: Dziadek13 »

A masz luz na drążku zmiany biegów na tej części kulistej jak nie to nie kupuj,u mnie biegi wchodzą lekko za małym wyjątkiem 1,2 troszke ciężej ja mam skrzynie F23 orginalny olej i według opisu dolewka 200ml nad stan.Olej co 2 lata należy wymieniać w tej skrzyni biegów.

przemas

#108 Post autor: przemas »

Wymiana gniazda to tylko 45 zł + koszt przesyłki no i oczywiście trochę swojego czasu. Ja bym zaryzykował.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#109 Post autor: Dziadek13 »

Podaj linka do tego gniazda za 45zł tanio cosik zawsze było 80zł jak nie więcej.
http://moto.allegro.pl/tuleja-dzwigni-z ... 77829.html

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#110 Post autor: MieHor »


przemas

#111 Post autor: przemas »


Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#112 Post autor: Dziadek13 »

To nie te części do zafiry @MieHor pokazał ci co należy wymienić i jak to wygląda przynajmniej w dieslu ja takie mam.

qbik18

#113 Post autor: qbik18 »

Witam serdecznie użytkowników

Trafiłem na forum, bowiem u mnie w okolicy dobrych mechaników cieżko znaleźć i czasem trzeba im podpowiedzieć :)

Otóż miałem problem podobny jak koledzy z lewarkiem zmiany biegów w Zafirze 2.0 DTI ( wsteczny do tyłu ) cięzko wchodziły biegi i na biegu jałowym lewarek przesunięty w prawo lub w lewo nie wracał sam do pozycji centralnej, były duże luzy, zamówiłem u polecanego sprzedawcy tulejke oraz swożeń, po wymianie biegi wchodzą bardzo ładnie bez żadneego blokowania się, choć z lekkim, lewarek chodzi świeżo po wymianie z lekkim oporem, lecz nie zniknął problem braku spręzystości, trzeba celować w biegi, jak sie przesunie w prawo, lewarek tam pozostaje, nie wraca.
Autem jeździ moja mama więc chciałbym żeby to chodziło tak jak powinno. Jaka może byc tego przyczyna, co robić w tym przypadku?


Będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami z takim problemem.

Tomas_LBN

#114 Post autor: Tomas_LBN »

No więc - naczytałem się na forach, że kulka wyrabia gniazdo itd... faktycznie luz tam był ale nie wydawał się jakiś krytyczny, po wymianie (bardzo prosto!) nic się nie zmieniło!!!
Okazało się, że zaciera się mechanizm zmieniacza na skrzyni biegów, wtedy rozsypuje się plastikowa kostka przez którą działają cięgna (jak rozbierzesz to się domyślisz - ultra prosta konstrukcja) i luz jest duży a jednocześnie ciężko wchodzą biegi.
Po rozebraniu mechanizmu, jego nasmarowaniu i dorobieniu nowej kostki - problem ustał - chociaż też nie do końca. Powyrabiane obsady trzpieni wprowadzają luz i najprawdopodobniej skończy się w przyszłości zakupem innego mechanizmu - na zdjęciach ze znanego portalu aukcyjnego wygląda jakby w nowszych skrzyniach był zmieniony materiał (brak śladów zewnętrznej korozji).

Pozdrawiam
Tomek

PS. Zmieniacz ze skrzyni zdjąć można od góry wyjmując akumulator z podstawą, jak będziesz zainteresowany to opiszę dokładniej.

qbik18

#115 Post autor: qbik18 »

Tomas_LBN czy miałeś taki sam problem jak u mnie? bo nie jestem pewien czy odpowiedziales na moje pytanie. U mnie biegi wchodzą teraz bardzo dobrze, tyle że z lekkim oporem chodzi dźwignia i nie wraca do położenia centralnego.

Jeżeli to co zrobiłeś jest lekarstwem na brak sprężystości lewarka to bardzo prosze o dokładniejszy opis czynności.

Tomas_LBN

#116 Post autor: Tomas_LBN »

qbik18
1. wyciągasz akumulator, potem jego podstawę (3 śruby) i widzisz skrzynię, cięgna i zmieniacz

2. dla wstępnego spokoju możesz wziąć wd40 i spryskać mechanizm zmieniacza a w szczególności elementy przesuwające/obracające się (dla ułatwienia niech ci ktoś te biegi zmienia a ty się przyglądaj) - spryskanie pomaga na chwilkę ;)

jak będziesz bardziej zawzięty:
3. odkręcasz jedną śrubę od uchwytu cięgien i zdejmujesz je ze zmieniacza przy pomocy dużego, płaskiego wkrętaka (pomiędzy uchwytem cięgien a blokiem silnika jest gumowa tulejka - nie zgub jej!!!)

4. teraz przy pomocy torxa T40 odkręcasz zmieniacz od skrzyni - jak dobrze pamiętam 6 śrub (to najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne)

5. torxem (nie pamiętam rozmiaru) odkręcasz śrubę blokującą zmieniacz - umiejscowioną po prawej stronie skrzyni - najłatwiej dostać się do niej od strony lewego koła - śruba najbliżej zmieniacza

6. a teraz ekwilibrystyka z wyjęciem zmieniacza na zewnątrz - podnosisz do góry ile się da, odchylasz w kierunku tyłu pojazdu i wychodzi (w skrócie)

dalej masz pdf'a i zaznaczone co i jak (jak mi się uda wysłać)

Całość za drugim razem trwała 2 godziny (montaż i demontaż).

[ Dodano: Nie Sty 23, 2011 12:21 ]
qbik18
Daj no maila bo nie wiem jak ci plika wysłać ;)

KALI

#117 Post autor: KALI »

potwierdzam wd na cięgła przy skrzyni biegów pomaga zrobiłem to w listopadzie2010 do dziś ok auto mało używane

Jurek36

#118 Post autor: Jurek36 »

Tomas_LBN,
Witam, mam właśnie taki sam problem, jedynka wchodzi ciężko (skrzynia z cięgnami) i właśnie zauważyłem luz na mechanizmie w skrzyni biegów, fajnie opisałeś jak to można zdemontować bo miejsca nie ma za dużo :( , natomiast nie wiem jak to ustrojstwo - kostka- się nazywa zanim podejmę się zabawy to bym chciał ją już mieć a w sklepie kiedy tłumacze to nie kumają o co mi chodzi , pozdrawiam

jaskol

#119 Post autor: jaskol »

jacek2308 pisze:...pojechałem do warsztatu i chyba za 100 czy 150zł. mi zrobili i było superancko i przejechałem chyba jeszcze z 20tys...
W ktorym warsztacie robiłeś ?
Jeżeli byłes zadowolony to tez skorzystam :)

Pozdr, Jaskol

Tomas_LBN

#120 Post autor: Tomas_LBN »

Jurek36,

tu gdzie jestem ;) w serwisach Panowie jednoznacznie orzekli, że i owszem kostkę sprzedadzą ale z całym zmieniaczem za jakieś 1500 netto :)

kostkę dorobisz sobie w 15 minut z dowolnego klocka tworzywa sztucznego,
przy składaniu mocno nasmaruj

jeśli jest coś niejasnego - pytaj

Pozdrawiam
Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”