Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#181 Post autor: Dziadek13 »

Cały brud idzie z filtra powietrza,odpowietrzenia silnika potem łączy sie z turbiną i z tamtąt idzie przez intelculer do kolektora ssącego tak że widzisz ten nagar z turbiny może ci zatkać icka i nagar też będzie w kolektorze dolotowym,po prostu pomyśl co piszesz i zastanów sie jak działa i kiedy zawór EGR.
Obrazek
I jak myślisz skąd to sie bierze.
Obrazek
Po twoim zabiegu z blaszką jeździsz zwykłym klekotem brak ciśnienia doladowania.

lelo

#182 Post autor: lelo »

No tak tak to wygląda z tej strony, ale.. ściągnij gumę przy kolektorze ssącym idącą do coolera, odkręć EGR na kolektorze i przyłóż rękę z kolektora też idzie syf w drugą stronę... Trzpień od zaworu blokuje ten z coolera. Ten klekot zbiera się lepiej niż przed tem to raz, dwa moje klapki nie będą wyglądały tak jak pokazałeś na fot. 2. zresztą... nie wszystko w autach działa tak obrazkowo, zakończmy temat. :piwo:

aleks27

#183 Post autor: aleks27 »

i znow mam problem z egr-em,tzn juz chyba umarl calkiem ale nie do tego zmierzam.chce zakupic nowy i dzis uslyszalem ze po zalozeniu nowego musze jechac na kompa i wgrac mu jakies oprogramowanie.stad moje pytanie czy mechanik mial racje czy po prostu chce mnie naciagnac na dodatkowe koszta??

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#184 Post autor: MieHor »

Wymieniałem samodzielnie RGR w swojej ZA z 2003r.(elektroniczny) na zasadzie plug&play i nie wgrywałem żadnego nowego oprogramowania. Po wymianie na nowy podpiąłem Op-Com odczytałem błędy i to co się ewentualnie pojawiło (niekoniecznie związane z EGR-em) 0 skasowałem i po sprawie.

aleks27

#185 Post autor: aleks27 »

dzieki za info :piwo:.u mnie bedzie grubsza zabawa i nie chce zaplacic za cos co nie bedzie zrobione

DONALD
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 28 gru 2009, 18:13
Lokalizacja: Bochnia
Model:
Kontakt:

#186 Post autor: DONALD »

Witam
Ostatnio doradzono mi abym wymontował katalizator bo przedłuża żywotności turbiny a on nic nie daje po 120 tyś przebiegu czy to prawda?
Czy ktoś zaślepiał zawór EGR i czy to jest możliwe bo w alfach zalecane ?
Pytanie dotyczy silnika 2.2 dti
z góry dzięki
pozdrawiam

boogoo

#187 Post autor: boogoo »

Jakieś bzdury....

gwizdenson

#188 Post autor: gwizdenson »

Ogromne bzdury...Wymontowanie kata może troszkę zwiększyć osiągi ale z turbiną nie ma to nic wspólnego.A zaślepienie EGR to wyrzuć tak samo turbo,bo nie będzie ci potrzebne, a mniej kłopotów.

MZafira

#189 Post autor: MZafira »

witam

Temat byl juz walkowany ale chcialem sie upewnic co do swoich poczynan.
W okolicy turbo mam zaolejone elementy. Wyczytalem, ze na jednej z rur pod obejma, wewnatrz polaczenia elementow powinien byc oring. Rozebrame polaczenie stalowej rury idacej najwyzej i tam oringa nie bylo natomiast jest wciecie/wyprofil;owanie wenatrz rury od turbiny, ktore moze swiadczyc ze powinna tam byc uszczelka. To byla ta srebrna rura okolo 3-4 cm srednicy. CHodzi mi czy sprawdzam wlasciwy element?
Oprocz olejenia caly czas slysze syczenie, nawet przy delikatnym wciskaniu gazu na niskich obrotach. w trakcie jazdy.
A moze na podstawie fotki ktos juz oceni czy zabierac sie za regeneracje turbo?
http://www.fotosik.pl/uniAddFlashAfter. ... b283c6a13d

Drugie pytanie, jak rozebrac EGR, czy trzeba wykrecac czy jest jakis sposob, zeby zdjac ten plastik z gory? Chcialby sprawdzic czy jest widoczny gzymek i czy prawidlowo sie porusza ( otwiera - zamyka )
U niektorych osob widzialem, ze plastik jest z boku a u mnie jest pionowo z gory + przewod z prawej.
U mnie wyglada tak
http://www.fotosik.pl/uniAddFlashAfter. ... 53fc9b6fd5

Z gory dziekuje

Pozdrawiam

darkp1

#190 Post autor: darkp1 »

Zdjęcia nie działają..

MZafira

#191 Post autor: MZafira »

To nowe linki do zdjec:
EGR
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b4 ... b6fd5.html

Turbo
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/faf ... 6a13d.html

Wlasnie zalozylem oring na polaczenie turbo z ta metalowa rura. Uszczelka 35x2. Powycieralem i pozostaje obserwowac co dalej bedzie sie dzialo.

podjade to jakiegos speca, zeby jeszcze popatrzyl czy sa gdzies nieszczelnosci. Ten EGR mnie jeszcze meczy, co prawda nie ma zadnej sygnalizacji lapmepk kontronych, ze cos jest nie tak ale chcialbym go sprawdzic jak pracuje.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#192 Post autor: Harry200 »

Ty masz EGR starego typu,możesz zdjąć górę,trzeba przekręcić o ile mnie pamięć nie myli w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara,przed odkręceniem trzema odgiąć lekko taką małą zapadkę która zabezpiecza przed samoodkreceniem,trzeba uważać gdyż to tworzywo jak ma parę lat to jest kruche.Odnośnie uszczelki to u mnie nie ma żadnej a to połączenie w 2.2 jest chyba takie samo..

MZafira

#193 Post autor: MZafira »

Ok, sprobuje ten plastik odkrecic.
Wracajac do tej rury, to moje pytanie nawiazywalo do oringu z tego tematu : http://forum.opel24.com/polaczenie-turb ... t46975.htm
Pytanie czy ten oring powinien byc bezposrednio pod obejma czy wewnatrz rury od turbo, bo w niej jest wyzlobienie, jakby w sam raz na oring. Moze ktos podpowie?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#194 Post autor: Dziadek13 »

Ja zapodałem między te rury w te wyżłobienie czerwonej uszczelki płynnej na wysoką temperature skręciłem i jest git.Ale ty masz icka więc uszczelnienie musi być dobre oring w te wyżłobienie zawsze możesz dodać tej płynnej uszczelki.

marian07

#195 Post autor: marian07 »

1. Oring musi być, o mnie podciekało bo był za chudy - zmieniłem na grubszy i po temacie. Tak jak piszesz w to wyżłobienie idzie.

2. W miejscu jak w rurę tą grubą od filtra powietrza co idzie wchodzi ten króciec na który rurka od odmy idzie - to mi też się rozszczelniło. Po prostu króciec ten wchodząc w rure dostał luzu jakiegos i tam sadziło mgłą olejową z odmy. Identyczne objawy jak na zdjęciu Twoim. Wymyłem dokładnie i taśmą samow-lkanizującą okręciłem to przejście - spokój.

Jak widzę podobne mamy przygody, chociaz ja to w VectrzeB przerabiałem, ale motor ten sam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”