Problemy związane z użytkowaniem EGR
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Cały brud idzie z filtra powietrza,odpowietrzenia silnika potem łączy sie z turbiną i z tamtąt idzie przez intelculer do kolektora ssącego tak że widzisz ten nagar z turbiny może ci zatkać icka i nagar też będzie w kolektorze dolotowym,po prostu pomyśl co piszesz i zastanów sie jak działa i kiedy zawór EGR.
I jak myślisz skąd to sie bierze.
Po twoim zabiegu z blaszką jeździsz zwykłym klekotem brak ciśnienia doladowania.
I jak myślisz skąd to sie bierze.
Po twoim zabiegu z blaszką jeździsz zwykłym klekotem brak ciśnienia doladowania.
No tak tak to wygląda z tej strony, ale.. ściągnij gumę przy kolektorze ssącym idącą do coolera, odkręć EGR na kolektorze i przyłóż rękę z kolektora też idzie syf w drugą stronę... Trzpień od zaworu blokuje ten z coolera. Ten klekot zbiera się lepiej niż przed tem to raz, dwa moje klapki nie będą wyglądały tak jak pokazałeś na fot. 2. zresztą... nie wszystko w autach działa tak obrazkowo, zakończmy temat.
Witam
Ostatnio doradzono mi abym wymontował katalizator bo przedłuża żywotności turbiny a on nic nie daje po 120 tyś przebiegu czy to prawda?
Czy ktoś zaślepiał zawór EGR i czy to jest możliwe bo w alfach zalecane ?
Pytanie dotyczy silnika 2.2 dti
z góry dzięki
pozdrawiam
Ostatnio doradzono mi abym wymontował katalizator bo przedłuża żywotności turbiny a on nic nie daje po 120 tyś przebiegu czy to prawda?
Czy ktoś zaślepiał zawór EGR i czy to jest możliwe bo w alfach zalecane ?
Pytanie dotyczy silnika 2.2 dti
z góry dzięki
pozdrawiam
witam
Temat byl juz walkowany ale chcialem sie upewnic co do swoich poczynan.
W okolicy turbo mam zaolejone elementy. Wyczytalem, ze na jednej z rur pod obejma, wewnatrz polaczenia elementow powinien byc oring. Rozebrame polaczenie stalowej rury idacej najwyzej i tam oringa nie bylo natomiast jest wciecie/wyprofil;owanie wenatrz rury od turbiny, ktore moze swiadczyc ze powinna tam byc uszczelka. To byla ta srebrna rura okolo 3-4 cm srednicy. CHodzi mi czy sprawdzam wlasciwy element?
Oprocz olejenia caly czas slysze syczenie, nawet przy delikatnym wciskaniu gazu na niskich obrotach. w trakcie jazdy.
A moze na podstawie fotki ktos juz oceni czy zabierac sie za regeneracje turbo?
http://www.fotosik.pl/uniAddFlashAfter. ... b283c6a13d
Drugie pytanie, jak rozebrac EGR, czy trzeba wykrecac czy jest jakis sposob, zeby zdjac ten plastik z gory? Chcialby sprawdzic czy jest widoczny gzymek i czy prawidlowo sie porusza ( otwiera - zamyka )
U niektorych osob widzialem, ze plastik jest z boku a u mnie jest pionowo z gory + przewod z prawej.
U mnie wyglada tak
http://www.fotosik.pl/uniAddFlashAfter. ... 53fc9b6fd5
Z gory dziekuje
Pozdrawiam
Temat byl juz walkowany ale chcialem sie upewnic co do swoich poczynan.
W okolicy turbo mam zaolejone elementy. Wyczytalem, ze na jednej z rur pod obejma, wewnatrz polaczenia elementow powinien byc oring. Rozebrame polaczenie stalowej rury idacej najwyzej i tam oringa nie bylo natomiast jest wciecie/wyprofil;owanie wenatrz rury od turbiny, ktore moze swiadczyc ze powinna tam byc uszczelka. To byla ta srebrna rura okolo 3-4 cm srednicy. CHodzi mi czy sprawdzam wlasciwy element?
Oprocz olejenia caly czas slysze syczenie, nawet przy delikatnym wciskaniu gazu na niskich obrotach. w trakcie jazdy.
A moze na podstawie fotki ktos juz oceni czy zabierac sie za regeneracje turbo?
http://www.fotosik.pl/uniAddFlashAfter. ... b283c6a13d
Drugie pytanie, jak rozebrac EGR, czy trzeba wykrecac czy jest jakis sposob, zeby zdjac ten plastik z gory? Chcialby sprawdzic czy jest widoczny gzymek i czy prawidlowo sie porusza ( otwiera - zamyka )
U niektorych osob widzialem, ze plastik jest z boku a u mnie jest pionowo z gory + przewod z prawej.
U mnie wyglada tak
http://www.fotosik.pl/uniAddFlashAfter. ... 53fc9b6fd5
Z gory dziekuje
Pozdrawiam
To nowe linki do zdjec:
EGR
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b4 ... b6fd5.html
Turbo
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/faf ... 6a13d.html
Wlasnie zalozylem oring na polaczenie turbo z ta metalowa rura. Uszczelka 35x2. Powycieralem i pozostaje obserwowac co dalej bedzie sie dzialo.
podjade to jakiegos speca, zeby jeszcze popatrzyl czy sa gdzies nieszczelnosci. Ten EGR mnie jeszcze meczy, co prawda nie ma zadnej sygnalizacji lapmepk kontronych, ze cos jest nie tak ale chcialbym go sprawdzic jak pracuje.
EGR
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b4 ... b6fd5.html
Turbo
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/faf ... 6a13d.html
Wlasnie zalozylem oring na polaczenie turbo z ta metalowa rura. Uszczelka 35x2. Powycieralem i pozostaje obserwowac co dalej bedzie sie dzialo.
podjade to jakiegos speca, zeby jeszcze popatrzyl czy sa gdzies nieszczelnosci. Ten EGR mnie jeszcze meczy, co prawda nie ma zadnej sygnalizacji lapmepk kontronych, ze cos jest nie tak ale chcialbym go sprawdzic jak pracuje.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Ty masz EGR starego typu,możesz zdjąć górę,trzeba przekręcić o ile mnie pamięć nie myli w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara,przed odkręceniem trzema odgiąć lekko taką małą zapadkę która zabezpiecza przed samoodkreceniem,trzeba uważać gdyż to tworzywo jak ma parę lat to jest kruche.Odnośnie uszczelki to u mnie nie ma żadnej a to połączenie w 2.2 jest chyba takie samo..
Ok, sprobuje ten plastik odkrecic.
Wracajac do tej rury, to moje pytanie nawiazywalo do oringu z tego tematu : http://forum.opel24.com/polaczenie-turb ... t46975.htm
Pytanie czy ten oring powinien byc bezposrednio pod obejma czy wewnatrz rury od turbo, bo w niej jest wyzlobienie, jakby w sam raz na oring. Moze ktos podpowie?
Wracajac do tej rury, to moje pytanie nawiazywalo do oringu z tego tematu : http://forum.opel24.com/polaczenie-turb ... t46975.htm
Pytanie czy ten oring powinien byc bezposrednio pod obejma czy wewnatrz rury od turbo, bo w niej jest wyzlobienie, jakby w sam raz na oring. Moze ktos podpowie?
1. Oring musi być, o mnie podciekało bo był za chudy - zmieniłem na grubszy i po temacie. Tak jak piszesz w to wyżłobienie idzie.
2. W miejscu jak w rurę tą grubą od filtra powietrza co idzie wchodzi ten króciec na który rurka od odmy idzie - to mi też się rozszczelniło. Po prostu króciec ten wchodząc w rure dostał luzu jakiegos i tam sadziło mgłą olejową z odmy. Identyczne objawy jak na zdjęciu Twoim. Wymyłem dokładnie i taśmą samow-lkanizującą okręciłem to przejście - spokój.
Jak widzę podobne mamy przygody, chociaz ja to w VectrzeB przerabiałem, ale motor ten sam.
2. W miejscu jak w rurę tą grubą od filtra powietrza co idzie wchodzi ten króciec na który rurka od odmy idzie - to mi też się rozszczelniło. Po prostu króciec ten wchodząc w rure dostał luzu jakiegos i tam sadziło mgłą olejową z odmy. Identyczne objawy jak na zdjęciu Twoim. Wymyłem dokładnie i taśmą samow-lkanizującą okręciłem to przejście - spokój.
Jak widzę podobne mamy przygody, chociaz ja to w VectrzeB przerabiałem, ale motor ten sam.