[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#106 Post autor: radmar1702 »

mam takie małe pytanie cy po czyszczeniu egr mam odczucie jak by moja zosia miała mało mocy dopiero łapie przy 2000 obr na niższych obrotach muli;/;/

Anony Mous

#107 Post autor: Anony Mous »

Może to świadczyć o niedomykającym się zaworze EGR.

Moim zdaniem po takim porządnym czyszczeniu powinno smarować się części ruchome w zaworze,ponieważ jest tam sucho i gorąco.

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#108 Post autor: radmar1702 »

może tak ale powiem tyle że żaden błąd przez op-com nie pokazał. bede jeździł może bedzie dobrze a jeśli nie to bede myslał moze i o nowym..

iwinok

#109 Post autor: iwinok »

Witam wszystkich.Zawór egr czyściłem płynem do mycia silników+pędzelek+płukanie wodą i trochę cierpliwości przy demontażu i montażu Zawór jak nowy.
Polecam.

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#110 Post autor: radmar1702 »

Maam małe pytanie czy iglica zawsze wraca do takiej pozycji wyjściowej jak na zdięciu http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1955ba684e

iwinok

#111 Post autor: iwinok »

U mnie iglica po wyczyszczeniu wystawała na jakieś 5mm do 6mm.Przed czyszczeniem zacinała się w różnych pozyciach.

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#112 Post autor: radmar1702 »

no tak ale jak reka ja wciskałeś chodziła opornie tzn bardzo ciężko ??? czy może lekko ???

Anony Mous

#113 Post autor: Anony Mous »

Powinna chodzić lekko.

Edit:/ I ta iglica po czyszczeniu powinna wystawać ok 5-6mm z cewki.Jeśli samoczynnie nie wystaje tzn,ze się zacina.

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#114 Post autor: radmar1702 »

no to ja czyściłem egr ale cewki nie rozbierałem i iglica chodzi bardzo ciężko ;/;/ i tu jest lipa :( nie wiem czy jest taka możliwość błędy znikneły a auto do 2tys obr. ma jak by muła dopiero jak turbina zaskoczy przy 2tys dopiero zaczyna wciskac w fotel i nie wiem czy to ten powód :( juz nie wiem co zrobic by było ok

Anony Mous

#115 Post autor: Anony Mous »

Bo trzeba było zrobić to porządnie tak jak opisywałem.Moim zdaniem u Ciebie jest dalej problem z zaworem, tzn nie domyka się, auto zamula do ok 2 tys obr a kopa dostaje dopiero wtedy jak zaczyna pompować turbo.

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#116 Post autor: radmar1702 »

jestes pewien

Anony Mous

#117 Post autor: Anony Mous »

Iglica w cewce musi chodzić lekko.U Ciebie chodzi ciężko(czyli blokuje) i nie pozwala cofnąć się sprężynie ,która odpowiada za domknięcie komór w wyniku czego nie ma ciśnienia.
U mnie na początku było podobnie.Zamulał na niskich obrotach nie mogłem wyjechać z garażu pod górkę, błędów brak.Jak chcesz to możesz tak jeździć...kiedyś w końcu doczekasz się błędu P0400 ;)

P.S.Pewny to jestem tylko podatków i śmierci...jak ktoś wspomniał niedawno na forum ;)

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#118 Post autor: radmar1702 »

już zakupiłem nowy EGR we fiacie dziś przekładam a iglica nie że blokuje tylko jak ja wciskam to chodzi bardzo ciężko ;/

Jacek_Do

#119 Post autor: Jacek_Do »

Ja nie miałem aż tak zasyfionego zaworu, przy przebiegu 62 000km wyskoczył błąd, wyciągłem zawór, iglica blokowała sie przy całkowitym otwarciu.
Dokładnie wyczyściłem, zajeło mi to jakies 3 godziny.
Od tamtej pory przejechałem 3 000km i jak narazie wszystko w porządku.

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#120 Post autor: radmar1702 »

Witam ponownie! Wczoraj jechałem i auto nagle zgasło i nie dało się odpalić oto kody błedów jakie sie wyświetliły: P0243-02 P0400-02 P2147-0F P2150-0F P0268-OF P0272-OF P1125-08 P0628-02 Pomocy Zosia nie odpala lecz rozrusznik kręci ale auto zero chęci by zaskoczyło:( Autko stoi i jestem teraz uziemiony.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2011, 12:36 przez radmar1702, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”