szarpie przy stałej jeździe 1500-2100 obr/min. silnik1.9CDTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
sskrzypekss

szarpie przy stałej jeździe 1500-2100 obr/min. silnik1.9CDTI

#1 Post autor: sskrzypekss »

Witam, w mojej furce, od pewnego czasu zauwazyłem ze lubi sobie szarpnąc jadąc z lekką nogą na gazie przy obrotach miedzy 1700-2200. dzisiaj zrobilem małą trase, po której zauważyłem, że sporadyczne szarpanie przeistoczyło się w ciągłe szarpanie silnikiem przy stałej jeździe na wyzej wymienionych obrotach. Auto ma przejechane 170 000km i z tego co wyczytałem z niemieckiej ksiązki serwisowej, przy zaworze EGR było już cos kiedyś szperane. Nie wiem czy on nie jest wymieniony na nowy, ponieważ jest takjakby bardziej czysty i świeży od pozostałych elementow silnika. W każdym razie, wyczyściłem go, nie był zbytnio brudny a iglica wysywała sie i wsuwała bez zaciecia i lekko. wyczyściłem rownież przepustnice i kanaliki w kolektorze. Okazuje się ze nic to nie dało. Silnik dalej szarpie. po podpieciu pod kompa AUTOBOSS nic nie wyszło. dawki na wtryskach w normie. Martwi mnie jedna rzecz, gdyż zauwazyłem ze gdzies z tyłu silnika słychać syczenie a po dodaniu gazu , wydaje mi sie że uciekają gdzies tam spaliny. nie wiem czy to ma jakis zwiazek z szarpaniem macie może jakieś pomysły?

kicaj

#2 Post autor: kicaj »

mnie pomogla aktualizacja oprogramowania

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#3 Post autor: Lorry »

Jakaś dziura w kolektorze wydechowym??? Nieszczelna turbina już nieco...

Jak masz 150dth lub 120dtj to może sławetne klapy :?: Ale tam z reguły wywala bład choć nie zawsze....

Ja bym badał wszelkie przewody, kolektory ;)

kicaj

#4 Post autor: kicaj »

sskrzypekss, mialem identyczny problem. co prawda szarpniecia u mnie byly niezbyt mocne, to mimo wszystko zglaszalem je na gwarancji. Po dyskusji z FOH (tak jakby ASO) zostal wymieniony EGR, szarpanie sie zmniejszyly, dopiero wgranie nowszego oprogramowania +wymiana kol (mniej wiecej w tym samym czasie, z zimowych na letnie) spowodowalo ich ustanie.
ostatnio akyualizowalem oprogramowanie na najnowsze w ASO i zaplacilem jakies 100PL, cena regularna to chyba ok 150PLN

sskrzypekss

#5 Post autor: sskrzypekss »

silnik mam 150 koni. kolego możesz mieć racje z tymi kołami. auto jak sprowadziłem było na felgach 17 i oponach niski profil 225 szerokość, i nic kompletnie nie szarpało. Teraz mam załozone 15" 195 ale co maja do szarpania opony?!

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#6 Post autor: Lorry »

Jak wrzuciłeś tam 15" :shock: :shock: :shock:

Dla Opli diesli 1.9 i wiekszych beznyn (od 2.0 wzwyż) gdzie tarcze mają coś koło 280mm minimum to 16" :!: :!: :!:

sskrzypekss

#7 Post autor: sskrzypekss »

195/65/15" jaj sobie nie robie, takie dostałem do auta i takei załozyłem i tak jeździ. przed chwilą poszedlem sprawdzic zeby sie upewnic

kicaj

#8 Post autor: kicaj »

sskrzypekss pisze:Teraz mam załozone 15" 195 ale co maja do szarpania opony?!
nie wiem, i sam sie zastanawiam. ale tak jak pisalem - po zmianie oprogramowania i zmianie opon ustaly szarpniecia. teraz po ponownej zmianie na zimowki szarpniec juz nie odczuwam.

sskrzypekss

#9 Post autor: sskrzypekss »

Marki pisze:A jak montowałeś EGR-a to uszczelkę pod rurkę od chłodnicy spali a EGR założyłeś?Poskręcałeś wszystko dobrze?
tak egr jest złozony i skrecony tak jak był skrecony przed czyszczeniem, nie ma zadnych nieszczelnosci

zorro

#10 Post autor: zorro »

3 kostka na wtryskiwaczu do wymiany - też tak miałem - zestaw naprawczy w serwisie 80 zł - ale najpierw ją przeczyść i jak problem zniknie to to jest przyczyna która za parę dni wróci.

sskrzypekss

#11 Post autor: sskrzypekss »

dawki były sprawdzane z podłaczonym kompem podczas jazdy przez mechanika komputerem autoboss i nic zlego nie wychodziło podczas szarpania. dzisiaj zauważyłem że nie mam tej listwy od klapek wirowych w kolektorze. są tam tylko dziury. widocznie gdzies kiedys komus odleciało i nie załozył. z tych dziur nie powinny wystawać jakieś trzpienie do ktorych montuje się listwe? gdzie taką listwe mozna kupic, bo pytałem w serwisie opla i gosc szukał przez pol godziny, w koncu powiedzial ze nie jest dostepna w sprzedaży.

kicaj

#12 Post autor: kicaj »

uuu, no to chlopie poplynales...
klap wirowych nie kupi sie samych, tylko razem z kolektorem. koszt spory. no chyba ze gdzies na szrocie + ew. pozniejsza regeneracja. niektorzy juz ja robia.
BTW to jak ty ruszasz? jak slimak?

sskrzypekss

#13 Post autor: sskrzypekss »

kicaj pisze:uuu, no to chlopie poplynales...
klap wirowych nie kupi sie samych, tylko razem z kolektorem. koszt spory. no chyba ze gdzies na szrocie + ew. pozniejsza regeneracja. niektorzy juz ja robia.
BTW to jak ty ruszasz? jak slimak?
auto dobrze przyśpiesza, to jak sie rusza zalezy od ustawień tych klap. u mnie widocznie ustawione są tak ze auto ciagnie dosc dobrze. Na 1 i 2 biegu nie da sie ruszac na pełnym gazie bo koła wpadają w poślizg i uruchamia sie trakcja, ale podejzewam ze przez ta listwe szarpie mi auto

kicaj

#14 Post autor: kicaj »

moze tak byc.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#15 Post autor: Lorry »

To ja bym zainwestował od razu na Twym miejscu w już zregenerowany kolektor ;) Najlepiej z żródła jabolkg/TunerForce ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”