[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
lukaszek_0583

#331 Post autor: lukaszek_0583 »

Sajmon28 pisze: Wyczytałem gdzieś, że istnieje coś takiego jak zawór w nagrzenicy, który "puszcza" ciepłe powietrze przez nagrzewnicę.

Pozdrawiam
Cześć, ja w swojej zafci mam tak, że jak mam na pokrętle na ciepło a dmuchawe na 1 to autko sie fajnie nagrzewa do90 st., jak zmienie nawiew na 2 i w góre to temp maleje nawet poniżej 70st. Byłem z tym w aso i powiedzieli mi że musze się przyzwyczaić bo tak najprawdopodobniej musi być(wymienili mi termostat i objawy sie nie zmieniły), gdyż w zafirce za ciepło w kabinie odpowiadają klapy a płyn chłodzący cały czas leci przez nagrzewnice, nawet jak pokrętło temp. na zimnym. Tak że zdaje mi się że zawór przy nagrzewnicy nie istnieje, ale to tylko moje zdanie a raczej "fachowca" z opla.

RAFI-71

#332 Post autor: RAFI-71 »

Ja koledzy tak jak pisałem zabrałem się do pracy i kupiłem włoski termostat za 160 zł w tym opaski i dmucha ciepło jak na pustyni. Oryginalny kosztował kosztował w granicach 280 zł Tylko zobaczymy w praktyce czy niższa cena warta była zakupu. DO SIEGO ROKU 2011

olo018

#333 Post autor: olo018 »

Jest to prawdopodobne bo tak jest w Fordzie Transit ,płyn z silnika jest cały czas pompowany do nagrzewnicy i sterowanie polega na puszczanie nawiewu przez nią albo jest pominięta,zawór w nagrzewnicy był ale chyba w wcześniejszych modelach i był awaryjny i zaniechali jego montaż ,przynajmniej tak było w Astrze G ,a jak wiadomo to siostra Zosi .

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#334 Post autor: Harry200 »

W klimie automat nie ma zaworu jest tylko mieszanie powietrza,w recznej pewnie tak samo..

Sajmon28

#335 Post autor: Sajmon28 »

Wczoraj odebrałem autko od majstra od chłodnic. Naprawił mi zawór, przeczyścił nagrzewnicę i wymienił oringi. Koszt 170 zł. Mam nadzieję, że będzie już ciepło w aucie. Dowiedziałem się również, że aby wyeliminować parowanie tylnych szyb nie należy stosoważ wyłącznie nadmuchu na przednią szybę zamykając pozostałe kratki, ponieważ za mało powietrza wydostaje się tym kanałem. Dlatego właśnie panowie konstruktorzy Opla zmostkowali nawiew na szybę z nawiewem na wnętrze auta. Polecam ten zakład znajdujący się w Radomsku.

olo018

#336 Post autor: olo018 »

Witam ,proszę o opinie na temat tego termostatu który jest wraz z obudową firmy VERNET.
http://allegro.pl/termostat-opel-astra- ... 70303.html

Kupiłem sam wkład i nic nie dał,nawiasem mówiąc to konstruktor obudowy termostatu chyba był po imprezie albo na prochach ,planując gniazdo w którym ma znajdować się termostat z płaską powierzchnią przylegającą zostawia rant w obudowie o około 1mm i spodziewa się szczelności??? :shock: ,chyba że to jest celowa konstrukcja wymuszająca dodatkowe koszty.Gniazdo termostatu ma kształt kolisty a termostat ma praktycznie prostą główkę ,naprawdę brawo dla pana inżyniera z opla :evil:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#337 Post autor: Dziadek13 »

Nie wiem czy coś pomoge ale z moich obserwacji w warsztacie właśnie szczelny bardzo szczelny termostat uwala oringi na chłodniczce po prostu zbyt duże ciśnienie w małym obwodzie chłodzenia.Ja też wymieniałem ale sam wkład i też był taki rant a obudowa termostatu orginalna po wymianie termostatu dmuchałem od strony małego obiegu i lekko puszczało powietrze a silnik nagrzewa sie dobrze mogło by być lepiej ale za to nie lecą te oringi.

Andrzej13

#338 Post autor: Andrzej13 »

lukaszek_0583 pisze:
Sajmon28 pisze: Wyczytałem gdzieś, że istnieje coś takiego jak zawór w nagrzenicy, który "puszcza" ciepłe powietrze przez nagrzewnicę.

Pozdrawiam
Cześć, ja w swojej zafci mam tak, że jak mam na pokrętle na ciepło a dmuchawe na 1 to autko sie fajnie nagrzewa do90 st., jak zmienie nawiew na 2 i w góre to temp maleje nawet poniżej 70st. Byłem z tym w aso i powiedzieli mi że musze się przyzwyczaić bo tak najprawdopodobniej musi być(wymienili mi termostat i objawy sie nie zmieniły), gdyż w zafirce za ciepło w kabinie odpowiadają klapy a płyn chłodzący cały czas leci przez nagrzewnice, nawet jak pokrętło temp. na zimnym. Tak że zdaje mi się że zawór przy nagrzewnicy nie istnieje, ale to tylko moje zdanie a raczej "fachowca" z opla.
ja mam tak samo,po wymianie kompletu termostatu, bez zmian.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#339 Post autor: Harry200 »

Taki już urok silników diesla w Zafirach,ich możliwości są mało wykorzystane przez co wolno się nagrzewają i szybko oddają ciepło..

Andrzej13

#340 Post autor: Andrzej13 »

H,Łajszczak pisze:Taki już urok silników diesla w Zafirach,ich możliwości są mało wykorzystane przez co wolno się nagrzewają i szybko oddają ciepło..
I to jest prawda,ale dlaczego tak się dzieje,jade szybko i wszystko jest okej,morze brak zaworu przy nagrzewnicy to jest przczyna. :driver:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#341 Post autor: Harry200 »

Zawór przy nagrzewnicy był w pierwszych modelach,cieplej w środku nie było ale był jeden element który potrafił cieknąc,wymiana jego nie była za najciekawsza.To że silniki są mało cieplnie obciążone to jest zaleta i skutkuje większymi przebiegami do naprawy głównej silnika,wada w zimie to wolne nagrzewanie.Jak się jedzie ze stałą predkością to jest ok. gorzej jak stoi się w korkach to przy niskiej temperaturze wskazówka temperatury szybko spada..

Andrzej13

#342 Post autor: Andrzej13 »

H,Łajszczak pisze:Zawór przy nagrzewnicy był w pierwszych modelach,cieplej w środku nie było ale był jeden element który potrafił cieknąc,wymiana jego nie była za najciekawsza.To że silniki są mało cieplnie obciążone to jest zaleta i skutkuje większymi przebiegami do naprawy głównej silnika,wada w zimie to wolne nagrzewanie.Jak się jedzie ze stałą predkością to jest ok. gorzej jak stoi się w korkach to przy niskiej temperaturze wskazówka temperatury szybko spada..
Jednak zwiększa spalanie przy niskej temperaturze silnika. :driver:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#343 Post autor: Dziadek13 »

Zauważ że tak zwane ssanie działa tylko przez 4min jak jest zimno czyli obroty 1000 i maleją do połowy między 500 a 1000 czyli ile więcej spali ?,dalsza jazda zależy już od kierowcy.

salas
Posty: 2
Rejestracja: 01 cze 2010, 00:30
Lokalizacja: Ząbki
Model:

#344 Post autor: salas »

olo018 pisze:Witam ,proszę o opinie na temat tego termostatu który jest wraz z obudową firmy VERNET.
http://allegro.pl/termostat-opel-astra- ... 70303.html

Kupiłem sam wkład i nic nie dał,nawiasem mówiąc to konstruktor obudowy termostatu chyba był po imprezie albo na prochach ,planując gniazdo w którym ma znajdować się termostat z płaską powierzchnią przylegającą zostawia rant w obudowie o około 1mm i spodziewa się szczelności??? :shock: ,chyba że to jest celowa konstrukcja wymuszająca dodatkowe koszty.Gniazdo termostatu ma kształt kolisty a termostat ma praktycznie prostą główkę ,naprawdę brawo dla pana inżyniera z opla :evil:
Witam
Ten rant o którym piszesz to oznaka zniszczonej obudowy. Zniszczona obudowa nie zadziała już z żadnym termostatem, nawet "grzybkowym". Jedynie zakup nowego zestawu ( wkład + obudowa) daje szanse na komfortowe grzanie . Miałem problem z grzaniem w aucie i między innymi po wymianie termostatu znikł problem niedogrzanego silnika oraz braku ciepla w aucie.
Teraz wskazówka rusza po 2 km a po 5 km lepiej nie przesadzać z pokrętłem temperatury nawet przy -15.
Pozdrawiam

olo018

#345 Post autor: olo018 »

Zamontowałem właśnie tą nową obudowę wraz z nowym termostatem,auto o wiele szybciej się nagrzewa i trzyma temperaturę ,spróbuję wyfrezować nowe gniazdo w starej obudowie,popsuć się nie popsuje więcej :lol: a może 2mm pogłębienia zapewni szczelność na nowym rancie,naprawdę budowa tego gniazda jest idiotyczna .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”