Problemy związane z użytkowaniem EGR
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Też mam zapocone połączenia dochodzące z góry do turbiny i przyglądając się temu, to mam piękny wyciek z odmy w tą rurę metalową i ścieka do turbiny.
Czy odmą powinno iść tyle oleju?
I jeszcze jedno, do czego jest taka cienka gumowa rurka idąca od kolektora ssącego spod przepustnicy do tej czarnej płaskiej rury co idzie dolot powietrza.
Te rurki mam zaślepione, nie powinny być one połączone, może to jest przyczyna jakiegoś braku wyrównania ciśnienia?
Czy odmą powinno iść tyle oleju?
I jeszcze jedno, do czego jest taka cienka gumowa rurka idąca od kolektora ssącego spod przepustnicy do tej czarnej płaskiej rury co idzie dolot powietrza.
Te rurki mam zaślepione, nie powinny być one połączone, może to jest przyczyna jakiegoś braku wyrównania ciśnienia?
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Też bym się do tego zabrał tylko ciekawe co tam jest. Nigdy jej nie rozbierałem a ciekawi mnie i korci aby tam pogrzebać hehe. Oby tylko później działała.
[ Dodano: Pon Lut 07, 2011 22:03 ]
Tak w ogóle to wczoraj moja Zocha przeszła w tryb awaryjny i zaświeciła się kontrolka silniczka (ale wtedy był muł, ledwie jechał). Po wyłączeniu silnika i krótkiej przerwie kontrolka już się nie zaświeciła ale jakiś ubytek w mocy pozostał. Nie wiem czy przyblokował mi się EGR czy coś dzieje się z turbiną, może zaworki. Pewnie bez podłączenia pod kompa niczego się nie dowiem. Dodam że 2.0 DTL. Może jakieś sugestie.
[ Dodano: Pon Lut 07, 2011 22:03 ]
Tak w ogóle to wczoraj moja Zocha przeszła w tryb awaryjny i zaświeciła się kontrolka silniczka (ale wtedy był muł, ledwie jechał). Po wyłączeniu silnika i krótkiej przerwie kontrolka już się nie zaświeciła ale jakiś ubytek w mocy pozostał. Nie wiem czy przyblokował mi się EGR czy coś dzieje się z turbiną, może zaworki. Pewnie bez podłączenia pod kompa niczego się nie dowiem. Dodam że 2.0 DTL. Może jakieś sugestie.
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
radziko, u mnie się tak działo jak zasyfił się elektrozawór od turbiny. O czyszczeni tego zaworu ktoś pisał musisz poszukać. Po wyczyszczeniu i zmianie stylu jazdy problem się nie powtarza. Jeśli chodzi o zasyfione turbo to też to mam. Turbina,a szczególnie stara zawsze się bedzie pocić. moja poci się już 50kkm i jakoś nie padła. Ale czyściłem kolektor dolotowy - Matko Boska - czego tam nie było. Po tej operacji autko jakieś takie żwawsze
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender: