Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#196 Post autor: radziko »

U mnie również tam leci olej ale poczekam aż się ociepli i może coś będę działać. Co do tego wycieku oleju to może siadają u nas turbiny i stąd te wycieki. Dodam że olej bierze i pewnie właśnie tam go wyrzuca.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#197 Post autor: Dziadek13 »

radziko pisze:Co do tego wycieku oleju to może siadają u nas turbiny i stąd te wycieki.
No i z omy tego odpowietrzania silnika też albo i tylko z tego ten olej.

Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#198 Post autor: Grzegorz 73 »

Wiesz co? Coś mi się zdaje że chyba w Y20dtr nie zaślepisz EGR.

[ Dodano: Nie Lut 06, 2011 20:56 ]
Sorki, Y22dtr.
grześ

Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#199 Post autor: Grzegorz 73 »

Ja też mam problem z olejem w Y20dth. Oring jest na pewno, 40/2 pasuje idealnie. No i ta turbina mnie niepokoi, prawdopodobnie może pomóc czyszczenie. Wiecie coś o tym?
grześ

rafi

#200 Post autor: rafi »

Witam panowie a ja mam taki problem z EGR-m , który jest na zdięciu , z boku jest mała dziurka i tam wycieka olej :?:

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#201 Post autor: oki »

Też mam zapocone połączenia dochodzące z góry do turbiny i przyglądając się temu, to mam piękny wyciek z odmy w tą rurę metalową i ścieka do turbiny.
Czy odmą powinno iść tyle oleju?
I jeszcze jedno, do czego jest taka cienka gumowa rurka idąca od kolektora ssącego spod przepustnicy do tej czarnej płaskiej rury co idzie dolot powietrza.
Te rurki mam zaślepione, nie powinny być one połączone, może to jest przyczyna jakiegoś braku wyrównania ciśnienia?

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#202 Post autor: radziko »

Tyle pytań a nikt nie podpowiada :cry: gdzie są przyczyny

Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#203 Post autor: Grzegorz 73 »

Jak się ociepli to biorę się za czyszczenie turbiny, uważam że jak nie pomoże to i nie zaszkodzi, a spróbować warto.
grześ

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#204 Post autor: radziko »

Też bym się do tego zabrał tylko ciekawe co tam jest. Nigdy jej nie rozbierałem a ciekawi mnie i korci aby tam pogrzebać hehe. Oby tylko później działała.

[ Dodano: Pon Lut 07, 2011 22:03 ]
Tak w ogóle to wczoraj moja Zocha przeszła w tryb awaryjny i zaświeciła się kontrolka silniczka (ale wtedy był muł, ledwie jechał). Po wyłączeniu silnika i krótkiej przerwie kontrolka już się nie zaświeciła ale jakiś ubytek w mocy pozostał. Nie wiem czy przyblokował mi się EGR czy coś dzieje się z turbiną, może zaworki. Pewnie bez podłączenia pod kompa niczego się nie dowiem. Dodam że 2.0 DTL. Może jakieś sugestie.

Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#205 Post autor: Grzegorz 73 »

Jest fajny film na YouTube pod tytułem;Czyszczenie zablokowanych łopatek w turbinie. A co do reszty to lepiej podłącz kompa. U mnie było podobnie ale w Y20dth no i poszedł 1000 na nowe EGR.
grześ

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#206 Post autor: Harry200 »

radziko tak jak napisałeś bez podłączenia pod kompa to mógł byś mieć sporo zabawy,EGR możesz sprawdzić na początek to jest w większości przyczyna takich zachowań z ubytkiem mocy i zapaleniem kontrolki..

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#207 Post autor: radziko »

Dziś znowu wróciło do normy i miała kopa. Dodam tu jeszcze że przy takim spadku mocy to silnik jakoś twardo pracuje.

podbiel

#208 Post autor: podbiel »

radziko, u mnie się tak działo jak zasyfił się elektrozawór od turbiny. O czyszczeni tego zaworu ktoś pisał musisz poszukać. Po wyczyszczeniu i zmianie stylu jazdy problem się nie powtarza. Jeśli chodzi o zasyfione turbo to też to mam. Turbina,a szczególnie stara zawsze się bedzie pocić. moja poci się już 50kkm i jakoś nie padła. Ale czyściłem kolektor dolotowy - Matko Boska - czego tam nie było. Po tej operacji autko jakieś takie żwawsze

Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#209 Post autor: Grzegorz 73 »

Czyszczenie EGR nieraz pomaga, ale jest dobrze wziąć się za to możliwie wcześnie, to są większe szanse go uratować. A kolektor to może faktycznie przestraszyć.
grześ

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#210 Post autor: radziko »

dzięki za podpowiedzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”