[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
mam pytanie do Was, Koledzy - od jakiegos czasu świeci mi się żółta kontr. "autko z kluczem", byłem u mechanika i komputer wskazał błąd w filtrze cząstek stałych. Próbował wywołać "samooczyszczanie"ale przy wyższych obrotach znów włącza się kontrolka i obroty spadają. Nic z tego czyszczenia nie wychodzi. Padła propozycja usunięcia tego filtra na stałe lub sprawdzenia sondy, która jest tam zainstalowana. Jakie jest Wasze zdanie, Koledzy na ten temat?
DZIĘKI
DZIĘKI
Najlepiej będzie jak poczytasz ten wątek http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1867&start=270 .
Ten temat powinien być w dziele Zafira B silnik a nie tutaj...ale "moderzy" przeniosą gdzie trzeba.
Z tego co opisujesz to prawdopodobnie jest jakieś uszkodzenie w obwodzie współpracującym z DPF.Może pamiętasz jakie numery błędów wyskakiwały przy podłączeniu do kompa?Albo błędy odczytaj sam http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157
Na temat DPF i uszkodzeń w dziale Zafira B napisane jest już chyba wszystko.
Z tego co opisujesz to prawdopodobnie jest jakieś uszkodzenie w obwodzie współpracującym z DPF.Może pamiętasz jakie numery błędów wyskakiwały przy podłączeniu do kompa?Albo błędy odczytaj sam http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157
Na temat DPF i uszkodzeń w dziale Zafira B napisane jest już chyba wszystko.
To czytaj jeszcze to: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1260 te dwa tematy mówią w zasadzie wszystko o dpf.... skoro nie można zainicjować wypalania to należy posprawdzać "wężyki" przy dpf tak na dzień dobry potem szukać dalej....
Pewnie strzelił jakiś wężyk albo czujnik. Sprawdź dokładnie kod błędu tak jak mówią koledzy. A potem musisz przemyśleć czy warto dokładać parę stówek na naprawę i czy lepiej pomyśleć o wycince. Niestety nie ma teraz wycinki zbiorowej, gdzie koszta zamykają sie około 1tyś zł. Choć może być to wężyk, który wymienisz sam za parę złoty.
Witam, problemów ciąg dalszy, dzisiaj rozkręciliśmy egr - i przeżyłem szok, nówka jakby nie był używany, skręciliśmy i szukamy dalej, wjechałem na kanał, a tam przed DPF-em jakiś katalizator, podobno od volvo, po odkręceniu rury z tym katalizatorem, okazało się że DPF jest wybebeszony, przejechałem się kawałek i zupełnie inny samochód, wreszcie zaczął jechać, no to wycieliśmy ten katalizator i wstawiliśmy normalną rure i zaczęły się kolejne problemy, teraz jakby turbina zasysała za dużo powietrza, aż wąż puchnie, czemu się tak dzieje?
prymus, no zrobiłeś mu przelotowy wydech tak więc nie masz zupełnie oporów gazów wylotowych tak więc to normalne, że silnik ciągnie jak oszalały powietrze, niestety komputer nie pozwoli Ci tak jeździć za chwilę będziesz miał całą masę błędów i tryb serwisowy.
W CDTi nie można bezkarnie wywalić ani katalizatora ani DPF, konieczna jest modyfikacja oprogramowania. Moja rada, kupić jak najszybciej katalizator dedykowany do Twojego auta (może być używany) a kompa przeprogramować u Heko lub Tuneforce lub gdzieś indziej tak aby auto mogło jeździć bez DPFa, nowego (wariactwo) czy nawet używki nie ma co kupować zapłacisz za używanego tyle co za programowe jego usunięcie, a problemy z nim wrócą!
ps. a tak z innej beczko to od kogo kupiłeś auto w takim stanie? ja bym się brał z tym gratem prosto do sprzedawcy i <łomot> gość ewidentnie zataił przed Tobą, że auto to jakiś koszmarny składak, no chyba że wiedziałeś o jego przypadłościach...
Swoją drogą chyba niezbyt dokładnie sprawdziłeś auto przed zakupem, w każdym ASO by Ci od razu powiedzieli, że katalizator nie jest oryginalny, a to powinno dać już sporo do myślenia... skoro padł katalizator to i przebieg jest pewnie kosmiczny!
W CDTi nie można bezkarnie wywalić ani katalizatora ani DPF, konieczna jest modyfikacja oprogramowania. Moja rada, kupić jak najszybciej katalizator dedykowany do Twojego auta (może być używany) a kompa przeprogramować u Heko lub Tuneforce lub gdzieś indziej tak aby auto mogło jeździć bez DPFa, nowego (wariactwo) czy nawet używki nie ma co kupować zapłacisz za używanego tyle co za programowe jego usunięcie, a problemy z nim wrócą!
ps. a tak z innej beczko to od kogo kupiłeś auto w takim stanie? ja bym się brał z tym gratem prosto do sprzedawcy i <łomot> gość ewidentnie zataił przed Tobą, że auto to jakiś koszmarny składak, no chyba że wiedziałeś o jego przypadłościach...
Swoją drogą chyba niezbyt dokładnie sprawdziłeś auto przed zakupem, w każdym ASO by Ci od razu powiedzieli, że katalizator nie jest oryginalny, a to powinno dać już sporo do myślenia... skoro padł katalizator to i przebieg jest pewnie kosmiczny!
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
tak wygląda kompletny DPF : http://allegro.pl/filtr-czastek-stalych ... 18176.html
a tak katalizator (jest bliżej silnika): http://allegro.pl/opel-astra-zafira-1-9 ... 18517.html
a tak katalizator (jest bliżej silnika): http://allegro.pl/opel-astra-zafira-1-9 ... 18517.html
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...