Jakie są maksymalne obroty 2,2 DTI Y22DTR??

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

Jakie są maksymalne obroty 2,2 DTI Y22DTR??

#1 Post autor: Dek »

Witam

Albo mi marnie idzie szukanie albo jakoś nikogo nie zaciekawiły maksymalne obroty silnika Y22DTR.

Tak z ciekawości postanowiłem sprawdzić do ilu wkręca się mój dizelek.
I tak bieg trzeci, pedał w podłogę...leci , leci ... i stanęło przy 4800 obrotach, i tak mogłem sobie jechać w nieskończoność (przy 120km/h).
Myślę sobie, może za słaba na więcej, więc zredukowałem na dwójkę. pedał w podłogę,... leci, leci... i utknęło przy 4800.
No i teraz mam dylemat: Obrotomierz czerwone pole od 5500, a wyskalowany do (chyba) 6500.
I po co to czerwone pole skoro i tak silnik nie wkręca się na więcej niż te 4800.
No chyba, że wersja 2,0 wkręca się wyżej lub z moim silniczkiem coś nie tak.
(lub jest jeszcze inna ewentualność - te same zegary dla benzyniaków)

No i tu pytanie do posiadaczy wersji 2,2 czy moje maksymalne obroty (4800) to normalne czy nie.

( oczywiście powyższe pytanie nie dotyczy benzyniaków i 2,0 DTI )

pozdrawiam

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#2 Post autor: radziko »

Ja dołączę się do tego pytania, mój 2.0 DTL na postoju uzyskuje jedynie 5000 obrotów i na czerwone pole nie zamierza wejść. Jak jest u Was?

rapid24

#3 Post autor: rapid24 »

u mnie w 2.0 dti też max 5000 i nic więcej

darkp1

#4 Post autor: darkp1 »

A ja zadam pytanie z innej beczki. Po co tak katować silnik, skoro moment obrotowy kończy się już przy z tego co mnie pamięc nie myli niecałych 4k RPM?

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#5 Post autor: Dek »

darkp1 pisze:A ja zadam pytanie z innej beczki. Po co tak katować silnik, skoro moment obrotowy kończy się już przy z tego co mnie pamięc nie myli niecałych 4k RPM?
A choćby dlatego żeby sprawdzić czy ewentualne problemy z maksymalnymi obrotami nie są spowodowane "zewnętrzną" przyczyną , np: za niski przepływ paliwa, przytkany filtr, zatkany powrót paliwa do baku, za mała wydajność ( w wyniku zużycia ) pompy, itp.

pozdrawiam

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#6 Post autor: radziko »

Koledzy to jakie są u Was te obroty?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#7 Post autor: Harry200 »

U mnie jak przeciągnąłem na trójce to obrotomierz zatrzymał się tak coś ok 4600-4800

Mihó

#8 Post autor: Mihó »

Pamiętam, że nasza ZA miała 4500rpm na piątce. Ale nie wiem, czy to były maks. obroty, czu już brak mocy

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#9 Post autor: timi68 »

Ja nigdy nie przekraczałem 4000 ale z ciekawości sprawdzę.

Anony Mous

#10 Post autor: Anony Mous »

Na TEJ stronce macie informację:

Prędkość obrotowa biegu jałowego 810 ± 50 obr/min
(regulowana za pomocą testera Opel Tech 2)
Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 4900 ± 150 obr/min
(regulowana za pomocą testera Opel Tech 2)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”