na co wskazują objawy silnik pomocy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
grześ20

na co wskazują objawy silnik pomocy

#1 Post autor: grześ20 »

witam wszystkich ,temat jest troche wałkowany ale może jednak inny mianowicie objawy są następujące przy dodawaniu gazu dwa razy szarpnie czyli z takim przymuleniem wejdzie na obroty niezależnie przy jakich obrotach niższych czy wyższych,sprawdzałem układ podciśnienia ,wężyki ,filtry elekrtozawóry zmieniałem i nic ,komp nic nie pokazuje ,na co by teraz obstawic ?pomocy jak komuś coś przyjdze na myśl,dziękuje

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

Podaj jeszcze jaki masz silnik bo ani przy avatarze ani w opisie go nie ma.

grześ20

#3 Post autor: grześ20 »

celius pisze:Podaj jeszcze jaki masz silnik bo ani przy avatarze ani w opisie go nie ma.
silnik 2,0 dtl

Anony Mous

#4 Post autor: Anony Mous »

grześ20 pisze:
celius pisze:Podaj jeszcze jaki masz silnik bo ani przy avatarze ani w opisie go nie ma.
silnik 2,0 dtl
Dzięki za info i za dopisanie silnika przy modelu.

Może przepływka ??

grześ20

#5 Post autor: grześ20 »

celius pisze:
grześ20 pisze:
celius pisze:Podaj jeszcze jaki masz silnik bo ani przy avatarze ani w opisie go nie ma.
silnik 2,0 dtl
Dzięki za info i za dopisanie silnika przy modelu.

Może przepływka ??
przepływka to myśle że by był całkiem przymulony ,a u mnie na wysokich i pod obciążeniem idzie dobrze

ronal

#6 Post autor: ronal »

grześ20 pisze:witam wszystkich ,temat jest troche wałkowany ale może jednak inny mianowicie objawy są następujące przy dodawaniu gazu dwa razy szarpnie czyli z takim przymuleniem wejdzie na obroty niezależnie przy jakich obrotach niższych czy wyższych,sprawdzałem układ podciśnienia ,wężyki ,filtry elekrtozawóry zmieniałem i nic ,komp nic nie pokazuje ,na co by teraz obstawic ?pomocy jak komuś coś przyjdze na myśl,dziękuje
Ja miałem taki sam problem zawór EGR padł.Pękła membrana,wymieniłem cały zawór i po krzyku.Sprawdź zawór,na forum jest opis jak sprawdzić i wyczyścić więc się nie będę powtarzał .Pisze o silniku 2.0 DTL

grześ20

#7 Post autor: grześ20 »

ronal pisze:
grześ20 pisze:witam wszystkich ,temat jest troche wałkowany ale może jednak inny mianowicie objawy są następujące przy dodawaniu gazu dwa razy szarpnie czyli z takim przymuleniem wejdzie na obroty niezależnie przy jakich obrotach niższych czy wyższych,sprawdzałem układ podciśnienia ,wężyki ,filtry elekrtozawóry zmieniałem i nic ,komp nic nie pokazuje ,na co by teraz obstawic ?pomocy jak komuś coś przyjdze na myśl,dziękuje
Ja miałem taki sam problem zawór EGR padł.Pękła membrana,wymieniłem cały zawór i po krzyku.Sprawdź zawór,na forum jest opis jak sprawdzić i wyczyścić więc się nie będę powtarzał .Pisze o silniku 2.0 DTL
sprawdzałem zawór dmuchając ,i wcisk grzybek zatykając palcem i trzyma ciśnienie myśle że dobry sposób ale nie jestem pewien.

boogoo

#8 Post autor: boogoo »

A może twój silnik jest niedotleniony,bo ma zawalony kolektor i przez to się dusi zanim turbo doładuje?

grześ20

#9 Post autor: grześ20 »

boogoo pisze:A może twój silnik jest niedotleniony,bo ma zawalony kolektor i przez to się dusi zanim turbo doładuje?

korektor ssący jest dość czysty gdy wymontowałem erg to nie było widocznych zabrudzeń ,tylko w okolicy turbo troszkę olej sączy ale czy to ma coś wspólnego ?

boogoo

#10 Post autor: boogoo »

Przede wszystkim przyjrzyj się klapom zawirowań.To tam najwięcej zmniejsza się przekrój dolotu.A jeszcze napisz jaki masz dym z rury podczas jazdy w różnych warunkach obciążenia silnika.

podbiel

#11 Post autor: podbiel »

Po wyjęciu egr-a mało widać czy kolektor jest zawalony czy nie ale jak go rozpołowisz to dopiero się zdziwisz. U mnie po czyszczeniu silnik jakby ożył ale wcześniej szarpania nie było. Może masz jakieś bąble powietrza w układzie zasilania?

AndrzejS

#12 Post autor: AndrzejS »

grześ20 pisze:
celius pisze:
grześ20 pisze:
celius pisze:Podaj jeszcze jaki masz silnik bo ani przy avatarze ani w opisie go nie ma.
silnik 2,0 dtl
Dzięki za info i za dopisanie silnika przy modelu.

Może przepływka ??
przepływka to myśle że by był całkiem przymulony ,a u mnie na wysokich i pod obciążeniem idzie dobrze
Nie zawsze jest zamulony. U mnie źle silnik pracował tylko na biegu jałowym i na niskich obrotach, potem było nawet ok.Wymieniłem przepływomierz i okazało się że nie wiele pomogło ale tylko dlatego że kupiłem zamiennik, po wstawieniu oryginału problem zniknął. Żeby nie wydawać na próżno kasy albo sprawdź na dobrej przepływce albo odłącz wtyczkę od niej jak silnik pracuje i zobacz czy się poprawiło.

grześ20

#13 Post autor: grześ20 »

boogoo pisze:Przede wszystkim przyjrzyj się klapom zawirowań.To tam najwięcej zmniejsza się przekrój dolotu.A jeszcze napisz jaki masz dym z rury podczas jazdy w różnych warunkach obciążenia silnika.
witam dym z rury jest ok.słaby też nie jest tylko przy gwałtownym naciśnięciu gazu przymula ale zaraz wchodzi na obroty ,w jaki sposób zaobserwowac klapy zawirowań ?dzięki za odpisanie.

boogoo

#14 Post autor: boogoo »

klapy sprawdź czy chodzą,po prostu palcem pociąg.Możesz wyjąć rurkę z elektrozaworu,potem pociągnij klapy i zatkaj rurkę palcem.Jak klapy wrócą na swoje miejsce to znaczy,że membrana od puszki jest pęknięta...

grześ20

#15 Post autor: grześ20 »

wielkie dzięki sprawdzę napewno ,,ja sprawdzałem przy włączonym silniku w trakcie odłączyłem wężyk ,cięgienko wracało wsadzając odchylało się ,nie wiem czy to dobry sposób, pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”