[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
m.toczek

#511 Post autor: m.toczek »

dzięki za info
a z tym smrodem to jest tak że i teraz jak mam ogrzewanie na maxa potrafi jeszcze śmierdzieć, czy to może tak długo olej się wypalać który to spadł gdzieś?

Jacek_Do

#512 Post autor: Jacek_Do »

Zauwarzyłem że podczas wypalania DPFa rozładowuje mi akumulator.
Wypalanie odbywa się jakby impulsowo, przez chwilę pobiera prąd potem chwila przerwy i tak w kółko aż do wypalenia filtra.
Dzisiaj miałem spadek napięcia az do 8,5V pod koniec wypalania. Wyłączyło mi ABS, poduszki powietrzne, wspomaganie, dmuchawę w samochodzie i praktycznie całe oświetlenie .
Po wypaleniu DPFa wszystko wraca do normy, akumulator zaczyna się łądować napięcie powoli wzrasta aż osiągnie 14,4V

Czy w filtrze jest jakas grzałka, dlaczego proces wypalania rozładowuje akumulator.

Anony Mous

#513 Post autor: Anony Mous »

A po wypalaniu DPFa musisz ładować aku żeby odpalić auto?Bo z tego co opisujesz to podczas wypalania spada napięcie ładowania(w zasadzie to go nie ma).Grzałki w DPFie nie ma...jedyne co zaobserwowali użytkownicy "ekowynalazku" to podczas regeneracji włącza się ogrzewanie tylnej szyby, po to aby zwiększyć obciążenie silnika a co za tym idzie dawki wtryskiwanego paliwa.

Edit:/ Warto byłoby sprawdzić błędy w aucie po takim wybryku.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2011, 08:49 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

imalas

#514 Post autor: imalas »

Dostałeś sygnał, że czas wymienić akumulator!
Dalsze czekanie i eksperymenty uszkodzą alternator, a to uruchomi ... "lawinę niespodzianek"! :lol:

Anony Mous

#515 Post autor: Anony Mous »

Jacek_Do pisze:Dzisiaj miałem spadek napięcia az do 8,5V pod koniec wypalania.
Miałeś "choinkę" kontrolek na desce rozdzielczej?

Przyłączę się do rady imalasa - sprawdź (wymień) aku w pierwszej kolejności.

Jacek_Do

#516 Post autor: Jacek_Do »

Sprawa sie wyjaśniła, padł mostek prostowniczy, wymiana 220,00zł.
Dwa miesiące temu kupiłem nowy akumulator, bo też ni z tego ni z owego żona nie zapaliła pod sklepem.
Dojechała normalnie zgasiła i już więcej nie zapaliła.
Kupiłem nowy akumulator wumieniłem auto odpaliło, test mode pokazał napiecie 14,4.
Kilka razy sprawdzałem i zawsze bylo w okolicy 14V.
A dzisiaj żona miala jechac Zośką na ferie do Białki.
Wczoraj pojechalem jej kupić belki na dach, potem tankowanie, i jak wjezdżałem na stację zapaliła sie kontrolka ABS.
Zatankowałem i już nie odpaliłem, kable z bagażnika i pożyczyłem prądu, auto odpaliło ale zanim dojechałem do domu, przestało działac wszystko łącznie ze wspomaganiem a po drodze jeszcze zaczęło sie wypalanie DPF.

Dobże że robiłem wczoraj zakupy i ładowanie padło w mieście na trasie byłaby masakra.

Anony Mous

#517 Post autor: Anony Mous »

Jacek_Do pisze:Sprawa sie wyjaśniła, padł mostek prostowniczy, wymiana 220,00zł.
witaj w klubie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=865

Jacek_Do

#518 Post autor: Jacek_Do »

kaliope pisze: witaj w klubie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=865
Dzięki Kaliope już wcześniej przeczytałem cały wątek i odrazu z rana odstawiłem auto do Auto-Wirnika, obiecali że zrobią na dzisiaj i dotrzymali słowa.
Już wcześniej miałem z nimi styczność bo w Sceniku padł regulator i u nich robiłem.
Ogólnie polecam ten zakład dla wszystkich z Huty i okolic.
Natomiast chyba niekwestionowanym liderem w Krakowie jeśli chodzi o takie rzeczy jest Auto-Volt z ulicy Paproci, bardzo dobrzy a nie drodzy.
Tam robimy samochody służbowe i jakiś miesiąc temy w moim firmowym Fokusie również padł mostek prostowniczy koszt 170,00zł niestety ja mieszkam w Michałowicach za Krakowem i do Wirnika jest mi bliżej.

norbert_p

#519 Post autor: norbert_p »

Czy przy wypalaniu DPF-a włącza się jakaś kontrolka (np od grzania świec żarowych). W niedzielę podczas powrotu do domu miałem pierwsze wypalanie :lol: i nic się nie włączyło. Zauważyłem sam fakt wypalania po gwałtownym wzroście spalania oraz po innej pracy silnika. Trwało może 10-15 minut...

Predator

#520 Post autor: Predator »

U mojej zafirce niestety wypalał się już kilkanascie razy i nigdy nie zapaliła się żadna kontrolka. Niestety do oleju dostaje sie dużo paliwa - trzeba regularnie sprawdzać. Przez to dodatkowe dawkowanie paliwa ostatnio musiałem wymienić olej już po 3 miesiącach!!!. Na szczęście jestem już umówiony na ''wyrwanie chwasta''.

Anony Mous

#521 Post autor: Anony Mous »

Przy "normalnym" wypalaniu nic nie miga, nic nie świeci :)
Trafnie zdiagnozowales objawy wypalania.
Lektura obowiązkowa: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5551

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#522 Post autor: MieHor »

Niestety nie włącza się żadna kontrolka, a jeśli natomiast zacznie przed wypalaniem mrugać wspomniana kontrolka to może oznaczać stan przed zawołowy DPF, wtedy rura i w drogę aby zmusić go do wypalenia

norbert_p

#523 Post autor: norbert_p »

Predator pisze:Niestety do oleju dostaje sie dużo paliwa - trzeba regularnie sprawdzać. Przez to dodatkowe dawkowanie paliwa ostatnio musiałem wymienić olej już po 3 miesiącach!!!.
Pamiętasz może ile miałeś wypalań od wymiany do wymiany (oleju).

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#524 Post autor: Piotr »

norbert_p pisze:Czy przy wypalaniu DPF-a włącza się jakaś kontrolka (np od grzania świec żarowych). W niedzielę podczas powrotu do domu miałem pierwsze wypalanie :lol: i nic się nie włączyło. Zauważyłem sam fakt wypalania po gwałtownym wzroście spalania oraz po innej pracy silnika. Trwało może 10-15 minut...
U mnie też nie ma żadnych wskazań na kontrolkach. Jak zbliża się 700 km od ostatniego wypalania to zerkam na chwilowe zużycie paliwa a szczególnie jak mam wyłączyć silnik. Gdy jeżdżę po trasie to nawet po 900 km. mam wypalanie. Obok zwiększonego chwilowego zużycia paliwa to zdecydowanie wyczuwam buczący odgłos w okolicach wydechu. Ten odgłos daje mi sygnał aby spojrzeć na chwilowe zużycie paliwa. Tak jak napisałeś trwa to ok 10-15 min. Zaprzestanie buczenia jest równoznaczne z zmniejszeniem (i to znacznym) chwilowego zużycia paliwa. Jak masz tylko takie problemy to zn. że jest wszystko OK w/g mojego doświadczenia.

Michalek1911

#525 Post autor: Michalek1911 »

Powiem szczerze, że od maja kiedy auto zostalo zakupione nie zauważyłem ani jednego wypalania. Może to dziwne ale obserwuje spalanie w BC i jak dotychczas ani jednej oznaki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”