[B]Wymiana filtra paliwa- komentarze
Ja skusiłem się 2 razy na tyskie BP i niestety ten drugi raz był wyjątkowo nieudany, samochód wyraźnie źle szedł, paskudnie się zbierał i szarpał musieli coś ostro kombinować z tą ropą.
Po tej wpadce na BP zalałem tradycyjnie dla mnie w Tychach przy Beskidzkiej V-power Shella i silnik znów milutko i równomiernie zaklekotał
Przy kolejnym tankowaniu, tym razem zwykła ropa z Shella zalałem dodatek STP do czyszczenia wtryskiwaczy, a we wtorek czeka mnie jeszcze wymiana filtra paliwa, na szczęście zbiegła się ona w czasie z rocznym cyklem wymian więc nie poniosłem kosztów ekstra ale gdyby trafiło mi się to w innym czasie to 100 w plecy by poszła dzięki BP
Wniosek dla mnie jest taki, omijać BP (szczególnie w Tychach) szerokim łukiem !!
Po tej wpadce na BP zalałem tradycyjnie dla mnie w Tychach przy Beskidzkiej V-power Shella i silnik znów milutko i równomiernie zaklekotał
Przy kolejnym tankowaniu, tym razem zwykła ropa z Shella zalałem dodatek STP do czyszczenia wtryskiwaczy, a we wtorek czeka mnie jeszcze wymiana filtra paliwa, na szczęście zbiegła się ona w czasie z rocznym cyklem wymian więc nie poniosłem kosztów ekstra ale gdyby trafiło mi się to w innym czasie to 100 w plecy by poszła dzięki BP
Wniosek dla mnie jest taki, omijać BP (szczególnie w Tychach) szerokim łukiem !!
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Ja wymieniam raz w roku jak leci wszystko, wszystkie filtry i olej (typu longlife), jedynie filtr powietrza sprawdzam częściej i wymieniam (najczęściej) co pół roku co u mnie odpowiada około 12500 km, gdyż na rok jeżdżę średnio 25 tysiaków.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Ad1. na przewodach masz takie niebieskie końcówki. Działają na podobnej zasadzie co końcówki od węża ogrodowego.kaliope pisze:1. a jak sie wypina te przewody paliwowe?tEREk pisze: Po wypięciu przewodów i ściągnięciu górnej osłony wypinamy końcówki przewodów paliwowych z filtra. W środku znajduje się paliwo więc uważajcie aby nie wypłynęło.
2. potem trzeba zaślepić je jakąś np. szmatką żeby paliwo nie ciekło, czy wystarczy je jakoś dać do pionu?
3. czy taki klucz bedzie ok?
http://allegro.pl/klucz-do-filtra-oleju ... 53810.html
Ad2. Dałem je do pionu i zaślepiłem aby żadne paprochy nie wleciały.
Ad3. Tez myślałem nad kupnem takiego klucza. Wydaje mi się że da radę.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez kamik, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja używam tylko i wyłącznie filtrów z Sędziszowa. Uważam, że są bardzo dobrej jakości.
Kaliope
Ad1. Tak obudowy była pełna palia, nie spuszczałem paliwa zaworem
Ad2. Uszczelkę zakładasz na obudowę filtra
Przygotuj sobie z 0,5 litra świeżej ropki, żeby zalać nowy filtr.
[ Dodano: Sro Mar 23, 2011 11:52 ]
Przy UFI nie ma żadnego problemu.
Tak dodatkowo miałem w ręce UFI, oryginał i filtrona. jest różnica w budowie samego filtra (chodzi mi o perforacje, ułożenie materiału filtrującego).
Ufi i oryginał GM są takie same (nawet na oryginalnym są oznaczenia UFI).
Do poczytania
http://www.motofakty.pl/artykul/filtr_p ... _oplu.html
http://www.motofakty.pl/artykul/ufi_821 ... w_vag.html
Kaliope
Ad1. Tak obudowy była pełna palia, nie spuszczałem paliwa zaworem
Ad2. Uszczelkę zakładasz na obudowę filtra
Przygotuj sobie z 0,5 litra świeżej ropki, żeby zalać nowy filtr.
[ Dodano: Sro Mar 23, 2011 11:52 ]
co rozumiesz pod pojęciem problem ?? za duże ? za małe ?Przemcio pisze:Właściwie jest tyko "problem" z filtrem paliwa a właściwie oringiem uszczelniającym .Wiem ze Purfluks jest idealny.W pozostałych jest spora dowolność .MieHorowi podawałem gdzie kupiłem filtry "pierwszego montażu" za bardzo dobrą cenę.
Przy UFI nie ma żadnego problemu.
Tak dodatkowo miałem w ręce UFI, oryginał i filtrona. jest różnica w budowie samego filtra (chodzi mi o perforacje, ułożenie materiału filtrującego).
Ufi i oryginał GM są takie same (nawet na oryginalnym są oznaczenia UFI).
Do poczytania
http://www.motofakty.pl/artykul/filtr_p ... _oplu.html
http://www.motofakty.pl/artykul/ufi_821 ... w_vag.html
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Todek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma takiej potrzeby można zamontować pusty filtr i włączyć i wyłączyć zapłon na kilka sekund filtr się sam napełni bez obaw o zapowietrzenie. Sprawdzone osobiście na moim autku.... przed pompą wysokiego ciśnienia jest pompka elektryczna....tEREk pisze:Przygotuj sobie z 0,5 litra świeżej ropki, żeby zalać nowy filtr.
Ważną rzeczą jest ta uszczelka bo inaczej może się "pocić" filtr....
Za skarby nie pamietam producenta.... ale wiem jedno że uszczelka nie powinna być oringiem o przekroju koła tylko kwadratu. Uszczelkę jaką miałem była o przekroju kwadratu a z zakupionym filtrem był to "zwykły oring" i widzę że obudowa filtra lekko się poci....(dokręcone jest dobrze) chyba powrócę do uszczelki poprzedniej....
Na tej fotce ten oring ma przekrój kwadratu (no może nie jest to idelny kwadrat, ma lekko zaokrąglone rogi... ale na pewno bliżej do kwadratu niż do typowego przekroju oringu-koła ) i taki polecam... i taki miałem wcześniej zamontowany....tEREk pisze:Tu na fotkach wygląda na normalna
http://www.e-quatro.net/filtr-paliwa-opel-gm.html
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 14:29 przez tico0, łącznie zmieniany 1 raz.