Dodatki czyszczące układ paliwowy a normy wtryskiwaczy CDTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Jacek_Do

#31 Post autor: Jacek_Do »

A ja chyba przedobrzyłem.
Kupiłem STP do czyszczenia wtryskiwaczy w silnikach diesla, dolałem do ostatniego tankowania, dzisiaj sprawdzałem co słychać we wtryskach op-comem.
I na Pierwszym cylindrze mam 2,60 wcześniej było 1,80-1,89
na drugim 0,01 wcześniej prawie identycznie
trzeci 1,26 wcześniej - 0.89
czwatry 1,12 wcześniej0.80-0.90

Najbardziej niepokoi mnie pierwszy cylinder przed czyszczeniem mieścił się w normie do 2,00 a teraz już nie.
Co zrobić spróbowac przeczyścić jeszcze czymś czy wymienić wtrysk - choć na wymianę mam zawsze czas.

imalas

#32 Post autor: imalas »

Spoko ... Maroko!
Nic nie przedobrzyłeś, tylko efekty zobaczysz po trzecim albo czwartym zbiorniku z STP do czyszczenia wtryskiwaczy.Są tacy np. co leją po dwie butelki na zbiornik i mają szybciej efekty.Te chwilowe pogorszenie wynika z paprochów, które oderwały się np. od iglicy wtrysku i zakłucają przepływ i tyle, w końcu detergenty rozwalą je na pył i po sprawie.

Swego czasu robiłem koktajle detergentów i nic się nie stało, bo zawsze któryś zawierał dodatki smarujące. Najwyżej oceniam jednak Liqui Moly Spulung podany bezpośrednio na przewód zasilający i powrotny jak na filmie TU

DD

#33 Post autor: DD »

[quote="Jacek_Do"] A ja chyba przedobrzyłem.
Kupiłem STP do czyszczenia wtryskiwaczy w silnikach diesla, dolałem do ostatniego tankowania, dzisiaj sprawdzałem co słychać we wtryskach op-comem. [quote]

U mnie to samo!!!! Dolałem STP jak wyżej (250ml na bak), wyjeździłem 13 litrów i wsazania mam wyższe!!!
Cylinder/Było/Jest
1-szy /1,60/2,10
2-gi /0,00/0,30
3-ci /0,55/0,85
4-ty /0,95/1,20
Oczywiście wartości "pływają" ale to są uśrednione, i postój i jazda, bez odbiorników elektrycznych.
Do d... Do bani z takim dodatkiem. Chyba że sutuacja się poprawi po wyjeżdżeniu mieszanki z dodatkiem. Zobaczymy - napiszemy.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2011, 22:27 przez DD, łącznie zmieniany 1 raz.

Jacek_Do

#34 Post autor: Jacek_Do »

OK sprawdze na rozgrzanym i dam znac.

tico0

#35 Post autor: tico0 »

Panowie spokojnie aby uzyskać miarodajny wynik po zastosowaniu STP to co najmniej trzy buteleczki zgodnie z ich przeznaczeniem, dopiero wtedy można rozmawiać o czym kolwiek..... a narazie proponuje ochłonąć i niczym się nie przejmować . I najważniejsze jest to co napisał kaliope a dla przykładu możecie odłączyć kostkę od wtrysku i podpiąć ja ponownie i będzie inne wskazanie :mrgreen: .
Jeśli chcecie uzyskać poprawę szybko to należy zastosować "Liqui Moly " a jeśli nie zależy na czasie to spokojnie używamy STP . Tylko należy zadać sobie pytanie czy tak nagłe oczyszczenie układu wtrysku jest zdrowe :?:
Co do STP to przekonałem się stosując go kilka krotnie w różnych autach i za każdym razem dopiero po 3-4 butelce pojawiał się efekt :D .
To samo mogę powiedzieć o środku na "zimę-black arrow" po ciągłym dolewaniu do ON od początku zimy po przejechaniu około 3tyś km zaobserwowałem że wskazania spalania z 0,9L spadły na 0,8-0,7L a nawet czasem pojawią się 0,6L na postoju co wcześniej nie miało nigdy miejsca

corsar

#36 Post autor: corsar »

Przemcio pisze:Corsar odrobina rozsądku mi została ;) Ale dzienks :piwo: Napisz czy ( w innym temacie) czy z "nudów" oleje też testowałeś.
Odnośnie olejów zamieściłem trochę danych w temacie: "Olej do silników Diesla z DPFem"

Przemcio

#37 Post autor: Przemcio »

ronin pisze:Spróbuj Liqui Molly Diesel Spulung
Ile wlewasz na bak. W opakowaniu jest 500ml. ???????

Orbit

#38 Post autor: Orbit »

Jakisz czas temu kupiłem TEN PRODUKT Środek do ochrony systemu paliwowego w układach Common Rail , i o dziwo mam wrażenie jakby silnik chodził ... jakoś inaczej lepiej , tylko dzień po wlaniu dowiedziałem się od sprzedawcy iż niepotrzebnie to wlewałem ponieważ najpierw trzeba wlać to CO koledzy wlewacie CZYLI TO i oczyścić wtryski , a dopiero potem je smarować ... No cóż ... uczymy się całe życie . teraz trzeba będzie powtórzyć kuracje już w dobrej kolejności .. :evil:

olsen

#39 Post autor: olsen »

Przemcio pisze:
ronin pisze:Spróbuj Liqui Molly Diesel Spulung
Ile wlewasz na bak. W opakowaniu jForte Advanced Diesel Fuel Conditioner jest o poj.400ml.
Stosuje się go w zależności od występującego problemu ,przy profilaktyce 1but .do zbiornika co 15tyś.km w ciężkich przypadkach przykładowo auto nie można uruchomić –na samym środku w obiegu zamkniętym ,lub w proporcji 1;1decyzję podejmuję mechanik serwisu autoryzowanego lub serwisu naprawczego ,który jest przeszkolony z wiedzy tech.przez
Dział techniczny FORTE .
Forte Adv diesel spełnia normę paliwową EN590.
Preparat ma duże uznanie w serwisach autoryzowanych i serwisach napr. w odróżnieniu do innych preparatów ogólnie dostępnych ,których działanie jest pod dużym zapytaniem?
est 500ml. ???????

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#40 Post autor: MieHor »

olsen, prawdę mówiąc nie rozumiem Twojego postu - cytujesz kolegów wypowiedzi, ale ja się cofnąć do źródeł to oni nic takiego nie napisali - prawdopodobnie do tych cytatów włożyłeś swoją wypowiedź - czy tak?

olsen

#41 Post autor: olsen »

tak włozyłem, ja propunuje środki firmy FORTE sprawdzone i są efekty znam duzo warsztatów które uzywaję te środki jest ok

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#42 Post autor: Bodek »

olsen pisze:ja propunuje środki firmy FORTE sprawdzone i są efekty znam duzo warsztatów które uzywaję te środki jest ok
Troszkę to mało popularne, choć nie mówię, że nie jest dobre, wiesz coś więcej na ten tamat, używałeś tego :?:

FORTE ALLEDROGO
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

olsen

#43 Post autor: olsen »

Tak mam informację odnośnie tego preparatu wiadomo zanim zastosowałem mimo, że słyszałem dobre rekomendacje od znajomych ,którzy stosują ten preparat trochę poczytałem o nim i oprócz do paliw stosuję preparat do oleju przed wymianą co też wywarł na minie • Preparat Forte Adwanced Diesel Fuel Conditioner Czyści kompletny układ paliwowy silnika diesla, a min.: zbiornik, wtryskiwacze, pompę paliwową.
• Trwale smaruje wysokociśnieniowy system wtryskowy silników diesla. Proces udokumentowany testem HFRR.
• Minimalizuje tworzenie się sadzy I zanieczyszczeń na pierścieniach i rowkach pierścieniowych tworzących się w oleju silnikowym, powstających w wyniku gazów przedmuchowych
• Podwyższa efektywność spalania I minimalizuje ilość zanieczyszczeń w układzie dolotowym, tworzących się w wyniku działania systemów EGR i przewietrzania skrzyni korbowej.
• Minimalizuje ilość zanieczyszczeń, gromadzących się w filtrach cząsteczek stałych DPF i SCR podnosząc efektywność spalania mieszanki.
• Minimalizuje korekcję wtryskiwaczy poprzez polepszenie składu mieszanki.
• Zmniejsza proces utleniania się paliwa, szczególnie w bio-paliwach i mieszankach z paliwem o normie EN 590, zapobiegając jednocześnie rozrostowi drobnoustrojów w zbiornikach paliwowych
• Zapobiega tworzeniu się parafiny, procesowi kłaczkowania paliwa i zapychania się filtra..
pozytywne wrażenie skutecznością

Przemcio

#44 Post autor: Przemcio »

olsen pisze:trochę poczytałem o nim i oprócz do paliw stosuję preparat do oleju przed wymianą co też wywarł na minie
A możesz jaśniej , bo to jak z tłumacza google ;) Nie cytuj specyfikacji technicznej tylko napisz własne spostrzeżenia :!:

olsen

#45 Post autor: olsen »

Po krótce zadaniem , tego preparatu jest usunięcie zanieczyszczeni ropopochodnych z ukł.paliwowego .podaję przykład czyszczenia dane z serwisu
Przed czyszczeniem korekty na gorącym silniku
1.-1,717
2,-1,091
3. 3,441
4.-0,622

Po czyszczeniu na gor.silniku
1.0,150
2.0,220
3.0,310
4,0,214

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”