ZA - 1,6 Vauxhall
Moderator: Sebu$
witam panowie ja też stalem sie szczęśliwym posiadaczem vauxhalla zafiry 1.6 16v benzynka mam pytanie a raczej kilka mam 79000 mil (jakies 126400 km) i mam pytanko powinienem wymienic rozrzad musze wymieniac caly czy moge tylko pasek i jeszcze jedno pytanko a jak z olejem w skrzyni???? dzieki za porady
Wymieniaj komplet z pompą, oraz z rolkami, mniej potem nie przyjemności bo jak nie ruszysz pompy a CI się rozsypie przy 150kkm to musisz zdejmować rozrząd do wymiany wtedy znowu wypadało by zmienić wszystko. To tylko moja opinia a Ty zrobisz jak będziesz uważał
Ostatnio zmieniony 04 mar 2011, 11:28 przez David, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja też obstawiam za wymianą kompletnego rozrządu wraz z pompą . Piszą ,że można wymienić pompę co drugą wymianę paska, ale ja i tak proponuję koledze wymieniać zawsze komplet ponieważ zaoszczędzisz stówkę na pompce a później wydasz kilka ładnych stówek na kapitalny remont silnika. Co do oleju w skrzyni , to właśnie też poszukuję wskazówek czy wymieniać olej i jak tak to przy jakim przebiegu i jaką marką zastąpić zużyty olej.
Pzdr
Pzdr
sm
Jeżeli chodzi o rozrząd to wymieniaj komplet, nie baw się w wymianę samego paska, czy poszczególnych rolek bo to za poważny temat żeby wymieniać poszczególne elementy. Ja w poniedziałek wstawiam autko na wymianę kompletnego rozrządu + pompa. Pasek ContiTech, rolki INA, pompa wody Hepu. Koszt około 430 zł + 150 za wymianę prawie 600 zł ale święty spokój na paredziesiąt tysięcy kilometrów.
kolega ostatnio kupił Focusa 1,8 Tdci i podobno sprzedawca twierdził, że wszytko wymieniane, ale pojechał na przegląd po 3 latach i sie okazało, że jednak od nowości NIC nie było ruszane a na szafie 185kkm, udało mu się ale czy innym też by się udało?.....DAREK 78 pisze:jest to mozliwe ze mozna zrobic 150tys na pasku
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
W omedze wymianę paska miałem co 120tys. km ale po wymianie to miejscami było widać początki przecierania linek zbrojenia paska,dlatego od tamtej pory każdą wymianę robiłem co 90tys.km..Naprawiałem silniki po zerwaniu rozrządu i koszt tego zabiegu jest niewspółmiernie większy od wymiany paska,napinacza i pompy....