Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
pawel 237

#391 Post autor: pawel 237 »

mam taki problem z oplem zafirą gdy silnik jest jeszcze zimny świeci kontrolka ręcznego i podczas jazdy przerywa a gdy silnik osiągnie tenperature to zaczynają świecić kontrolki chłodnica z gwiazdką i auto z kluczem i traci moc op z czytaniu błendów z kompa wyszło ......''' 1 zły czujnik łańcuszka rozrządu 2zły czujnik położenia wału korbowego 3 obrotomierz spada na zero
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 21:23 przez pawel 237, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#392 Post autor: Harry200 »

Świecenie się kontrolki ręcznego może oznaczać też niski poziom płynu hamulcowego.,odnośnie obrotomierza to za jego nie działanie może odpowiadać czujnik wału korbowego.Czujnika łańcuszka rozrządu nie masz ,jest czujnik w pompie wtryskowej,błąd tego czujnika często występuje jak uszkodzony jest czujnik wału..

pawel 237

#393 Post autor: pawel 237 »

tylko niezrozumiałe jest to zawsze gdy silnik osiągnie tęnperature zaczyna tracić moc .Gdzieś czytałem że czujnik położenia wału korbowego działa albo nie działa .A co do kontrolki ręcznego świeci a jak przyspieszę to gaśnie .Na poniedziałek mam dostać ten czujnik to dam znać . Jeżeli ktoś posiada pdf sam napraw swoje autko to proszę przesłać na adres pawel237@op.po

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#394 Post autor: Harry200 »

Diagnozowałeś Op-Comem tylko silnik ,sprawdź błędy modułu chłodzenia i klimatyzacji,napisz co Ci wyszło.. :?:

tytus

#395 Post autor: tytus »

Prosze o pomoc. Panowie mam ZB od roku bylo wszysko dobrze. Lecz zaczely sie male usterki pojawily sie bledy PO105 i PO110. Pojawilo sie do tego swiecenie kontrolek swiec zarowych i serwisu. Do tego silnik pracuje nie ruwnomiernie obroty skacza od 800/min do 1000/min i do tego dziwny odglos z silnika? Bylem u mechanika sprawdzil swiece -sa w ok (byly wymieniane rok temu). Stwierdzil przekaznik swiec (wymienilem) Kontrolka swiec zgasla na jakis czas lecz na nowo sie zapalila. wyczyscilem zawor egr myslalem ze to cos pomoze lecz nic to nie zmienilo. Samochod przyspiesza bez problemu, tylko na wolnych obrotach jest problem. Bledy zostaly skasowane. Lecz nie wiem nic o przyczynie. Prosze o pomoc i wskazowki.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#396 Post autor: MieHor »

P0105 Boost Pressure Sensor Circuit High Input C-011
P0105 Boost Pressure Sensor Circuit Low Input C-011
P0105 Boost Pressure Sensor Circuit, Signal not plausible with Mass Air Flow Sensor C-011
P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure B-047


P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction

P0105 "Czujnik ciśnienia absol. kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka"

P0105 Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania
P0105 Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania
P0105 Obwód sensora ciśnienia ładowania Zakres/Działanie

P0105    Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP


P0110 Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuit

P0110 Intake Air Temperature Sensor Circuit High Input C-014
P0110 Intake Air Temperature Sensor Circuit Low Input C-014
P0110 Intake Air Temperature Voltage High C-014
P0110 Intake Air Temperature Voltage Low C-014
P0110 Charge Air Temperature Sensor High Input C-014
P0110 Charge Air Temperature Sensor Low Input C-014

P0110 Temperatura powietrza wlotowego (IAT) za silne napięcie sygnału C-07
P0110 Temperatura powietrza wlotowego (IAT) za słabe napięcie sygnału C-07
P0110 Temperatura powietrza wlotowego (IAT) poza wymaganym zakresem C-07

P0110 Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka

P0110 Czujnik temperatury powietrza wlotowego, za silne wejście obiegu prądowego C-12
P0110 Czujnik temperatury powietrza wlotowego, za słabe wejście obiegu prądowego C-12
P0110 Obwód czujnika temp. powietrza wlotowego - usterka C-12

pawel 237

#397 Post autor: pawel 237 »

Zafira 2.0 dti 2003r spadek mocy i świecenie kontrolek chłodnica z gwiazdką i kontrolka auto z kluczem to praca w trybie awaryjnym i wymieniłem czujnik położenia wałka korbowego i jest OK koszt 130 zł i podjadę na komp sprawdzić parametry silnika

mkobo

#398 Post autor: mkobo »

Witam
Dziś po podłączeniu mojej Zosi pod chińczyka wywaliło mi błąd
B3843 - Obwód czujnika jakości powietrza, napięcie za niskie
(02) - Obecny
Próbowłem go skasować ale sie nie da!
Wie ktoś co to może być ? Jaki to czujnik i czy się tym martwić czy to olać?

pawel 237

#399 Post autor: pawel 237 »

dziś byłem na kompie wykasowałem błędy po wymianie czujnika położenia wału korbowego jest "ok " spalanie ropy z 8,5 lit spadło 7 lit .Czujnik położenia wału korbowego był przyczyną świecenia kontrolek czyli auto przechodziło w tryb awaryjny

mario74

#400 Post autor: mario74 »

padł chyba alternator mogę prosić o opis błędów jakie się pokazały 062102 ,007071,05007E,21397F ,05007F,181572, 038004 ,065070 ,213970
Z góry dziękuje

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#401 Post autor: MieHor »

mario74, wszystkie z wymienionych błędów były już wielokrotnie opisywane - poszukaj głównie w tym temacie, a także w innych

norbert_p

#402 Post autor: norbert_p »

Cześć. Dzisiaj zaliczyłem zonka. Odpalam auto, a tu kontrolka od silnika nie gaśnie... Wyłączyłem silnik i wypedałowałem błąd ECN 4005A czyli ten sławny EGR... :evil: Mam pytanie: Co mam robić? Spróbować wyczyścić (chciałbym to zrobić bardzo starannie, a do tego potrzeba trochę czasu - manual jest na forum) czy może od razu kupić nowy na allegro za 400zł, a w międzyczasie na spokojnie czyścić sobie zawór?
I ta najważniejsze pytanie: ILE MOŻNA JEŹDZIĆ NA TAKIM ZASYFIONYM ZAWORZE Z SILNIKIEM Z DPF? Wiem, że ten filtr dostaje po tyłku, gdy EGR niedomaga. Czy tygodniowa jazda po kilka km dziennie nie spowoduje jego zalepienia?

Woytas

#403 Post autor: Woytas »

norbert_p pisze:Czy tygodniowa jazda po kilka km dziennie nie spowoduje jego zalepienia?
To jest jedna z przyczyn szybszego zasyfiania się EGR.

Ja bym najpierw spróbował przegonić zochę na wysokich obrotach. Tak porządnie

norbert_p

#404 Post autor: norbert_p »

Woytas pisze:To jest jedna z przyczyn szybszego zasyfiania się EGR.
Wiem, że tak jest, ale raz w tygodniu jadę do teściów (40km w jedną stronę) i wtedy autko się oczyszcza od miejskiego przymulania ;)
Ponawiam moje pytania z postu powyżej. Kupić od razu nowy i stary regenerować? Ile można na nim jeszcze pojeździć, aby DPF nie padł? Najbliższa wymiana byłaby za tydzień, a auto potrzebuję do dojeżdżania do pracy. W tym czasie przyszedłby nowy i zaślepka, bo taką planuję od razu założyć.

Anony Mous

#405 Post autor: Anony Mous »

norbert_p pisze:
Woytas pisze:To jest jedna z przyczyn szybszego zasyfiania się EGR.
Wiem, że tak jest, ale raz w tygodniu jadę do teściów (40km w jedną stronę) i wtedy autko się oczyszcza od miejskiego przymulania ;)
Ponawiam moje pytania z postu powyżej. Kupić od razu nowy i stary regenerować? Ile można na nim jeszcze pojeździć, aby DPF nie padł? Najbliższa wymiana byłaby za tydzień, a auto potrzebuję do dojeżdżania do pracy. W tym czasie przyszedłby nowy i zaślepka, bo taką planuję od razu założyć.
coś trzeba zrobić...jak masz czas, możliwośc i chęci to czyścic. W EGR tak naprawdę nie ma co się zepsuć, tylko i wyłącznie kwestia syfu i rdzy na cewce. Tak więc jak wyczyścisz wraz z cewką, zawór jak nowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”