Kody błędów
Moderator: Mariusz
mam taki problem z oplem zafirą gdy silnik jest jeszcze zimny świeci kontrolka ręcznego i podczas jazdy przerywa a gdy silnik osiągnie tenperature to zaczynają świecić kontrolki chłodnica z gwiazdką i auto z kluczem i traci moc op z czytaniu błendów z kompa wyszło ......''' 1 zły czujnik łańcuszka rozrządu 2zły czujnik położenia wału korbowego 3 obrotomierz spada na zero
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 21:23 przez pawel 237, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Świecenie się kontrolki ręcznego może oznaczać też niski poziom płynu hamulcowego.,odnośnie obrotomierza to za jego nie działanie może odpowiadać czujnik wału korbowego.Czujnika łańcuszka rozrządu nie masz ,jest czujnik w pompie wtryskowej,błąd tego czujnika często występuje jak uszkodzony jest czujnik wału..
tylko niezrozumiałe jest to zawsze gdy silnik osiągnie tęnperature zaczyna tracić moc .Gdzieś czytałem że czujnik położenia wału korbowego działa albo nie działa .A co do kontrolki ręcznego świeci a jak przyspieszę to gaśnie .Na poniedziałek mam dostać ten czujnik to dam znać . Jeżeli ktoś posiada pdf sam napraw swoje autko to proszę przesłać na adres pawel237@op.po
Prosze o pomoc. Panowie mam ZB od roku bylo wszysko dobrze. Lecz zaczely sie male usterki pojawily sie bledy PO105 i PO110. Pojawilo sie do tego swiecenie kontrolek swiec zarowych i serwisu. Do tego silnik pracuje nie ruwnomiernie obroty skacza od 800/min do 1000/min i do tego dziwny odglos z silnika? Bylem u mechanika sprawdzil swiece -sa w ok (byly wymieniane rok temu). Stwierdzil przekaznik swiec (wymienilem) Kontrolka swiec zgasla na jakis czas lecz na nowo sie zapalila. wyczyscilem zawor egr myslalem ze to cos pomoze lecz nic to nie zmienilo. Samochod przyspiesza bez problemu, tylko na wolnych obrotach jest problem. Bledy zostaly skasowane. Lecz nie wiem nic o przyczynie. Prosze o pomoc i wskazowki.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P0105 Boost Pressure Sensor Circuit High Input C-011
P0105 Boost Pressure Sensor Circuit Low Input C-011
P0105 Boost Pressure Sensor Circuit, Signal not plausible with Mass Air Flow Sensor C-011
P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure B-047
P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction
P0105 "Czujnik ciśnienia absol. kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka"
P0105 Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania
P0105 Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania
P0105 Obwód sensora ciśnienia ładowania Zakres/Działanie
P0105 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
P0110 Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuit
P0110 Intake Air Temperature Sensor Circuit High Input C-014
P0110 Intake Air Temperature Sensor Circuit Low Input C-014
P0110 Intake Air Temperature Voltage High C-014
P0110 Intake Air Temperature Voltage Low C-014
P0110 Charge Air Temperature Sensor High Input C-014
P0110 Charge Air Temperature Sensor Low Input C-014
P0110 Temperatura powietrza wlotowego (IAT) za silne napięcie sygnału C-07
P0110 Temperatura powietrza wlotowego (IAT) za słabe napięcie sygnału C-07
P0110 Temperatura powietrza wlotowego (IAT) poza wymaganym zakresem C-07
P0110 Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka
P0110 Czujnik temperatury powietrza wlotowego, za silne wejście obiegu prądowego C-12
P0110 Czujnik temperatury powietrza wlotowego, za słabe wejście obiegu prądowego C-12
P0110 Obwód czujnika temp. powietrza wlotowego - usterka C-12
P0105 Boost Pressure Sensor Circuit Low Input C-011
P0105 Boost Pressure Sensor Circuit, Signal not plausible with Mass Air Flow Sensor C-011
P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure B-047
P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction
P0105 "Czujnik ciśnienia absol. kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka"
P0105 Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania
P0105 Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania
P0105 Obwód sensora ciśnienia ładowania Zakres/Działanie
P0105 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
P0110 Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuit
P0110 Intake Air Temperature Sensor Circuit High Input C-014
P0110 Intake Air Temperature Sensor Circuit Low Input C-014
P0110 Intake Air Temperature Voltage High C-014
P0110 Intake Air Temperature Voltage Low C-014
P0110 Charge Air Temperature Sensor High Input C-014
P0110 Charge Air Temperature Sensor Low Input C-014
P0110 Temperatura powietrza wlotowego (IAT) za silne napięcie sygnału C-07
P0110 Temperatura powietrza wlotowego (IAT) za słabe napięcie sygnału C-07
P0110 Temperatura powietrza wlotowego (IAT) poza wymaganym zakresem C-07
P0110 Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka
P0110 Czujnik temperatury powietrza wlotowego, za silne wejście obiegu prądowego C-12
P0110 Czujnik temperatury powietrza wlotowego, za słabe wejście obiegu prądowego C-12
P0110 Obwód czujnika temp. powietrza wlotowego - usterka C-12
padł chyba alternator mogę prosić o opis błędów jakie się pokazały 062102 ,007071,05007E,21397F ,05007F,181572, 038004 ,065070 ,213970
Z góry dziękuje
Z góry dziękuje
Cześć. Dzisiaj zaliczyłem zonka. Odpalam auto, a tu kontrolka od silnika nie gaśnie... Wyłączyłem silnik i wypedałowałem błąd ECN 4005A czyli ten sławny EGR... Mam pytanie: Co mam robić? Spróbować wyczyścić (chciałbym to zrobić bardzo starannie, a do tego potrzeba trochę czasu - manual jest na forum) czy może od razu kupić nowy na allegro za 400zł, a w międzyczasie na spokojnie czyścić sobie zawór?
I ta najważniejsze pytanie: ILE MOŻNA JEŹDZIĆ NA TAKIM ZASYFIONYM ZAWORZE Z SILNIKIEM Z DPF? Wiem, że ten filtr dostaje po tyłku, gdy EGR niedomaga. Czy tygodniowa jazda po kilka km dziennie nie spowoduje jego zalepienia?
I ta najważniejsze pytanie: ILE MOŻNA JEŹDZIĆ NA TAKIM ZASYFIONYM ZAWORZE Z SILNIKIEM Z DPF? Wiem, że ten filtr dostaje po tyłku, gdy EGR niedomaga. Czy tygodniowa jazda po kilka km dziennie nie spowoduje jego zalepienia?
Wiem, że tak jest, ale raz w tygodniu jadę do teściów (40km w jedną stronę) i wtedy autko się oczyszcza od miejskiego przymulaniaWoytas pisze:To jest jedna z przyczyn szybszego zasyfiania się EGR.
Ponawiam moje pytania z postu powyżej. Kupić od razu nowy i stary regenerować? Ile można na nim jeszcze pojeździć, aby DPF nie padł? Najbliższa wymiana byłaby za tydzień, a auto potrzebuję do dojeżdżania do pracy. W tym czasie przyszedłby nowy i zaślepka, bo taką planuję od razu założyć.
coś trzeba zrobić...jak masz czas, możliwośc i chęci to czyścic. W EGR tak naprawdę nie ma co się zepsuć, tylko i wyłącznie kwestia syfu i rdzy na cewce. Tak więc jak wyczyścisz wraz z cewką, zawór jak nowy.norbert_p pisze:Wiem, że tak jest, ale raz w tygodniu jadę do teściów (40km w jedną stronę) i wtedy autko się oczyszcza od miejskiego przymulaniaWoytas pisze:To jest jedna z przyczyn szybszego zasyfiania się EGR.
Ponawiam moje pytania z postu powyżej. Kupić od razu nowy i stary regenerować? Ile można na nim jeszcze pojeździć, aby DPF nie padł? Najbliższa wymiana byłaby za tydzień, a auto potrzebuję do dojeżdżania do pracy. W tym czasie przyszedłby nowy i zaślepka, bo taką planuję od razu założyć.