Niepoprawna praca silnika - Diesel

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#136 Post autor: Dek »

Odnośnie wpływu czujników temperatury na klekot itp.

Dzisiaj stwierdziłem ciekawy fakt:
Z diagnostyki silnika:
- temp. cieczy chłodzącej 55 st
- temp. oleju 49 st.
- temp pow. zas. 40 st.
W sumie wszystko ok. ale

z diagnostyki modułu chłodzenia:
- temperatura cieczy chłodzącej 70 st. !!!!!
z diagnostyki zegarów
- temperatura cieczy chłodzącej 70 st. !!!!!

Po dłuższej pracy silnika jak temperatura doszła do 80 stopni to wszystkie 3 wskazania pokazywały tak samo.

Jak silnik ostygł to wszystkie temperatury zeszły poniżej "70" ale nie w modułach chłodzenia i licznikach.

Odłączenie (jedynego) czujnika temperatury chłodziwa skutkowało wskazaniem temperatur:
- w module silnika 0 st
- w module chłodzenia i licznika 67 st. !!!!!

Natomiast błędy wyskoczyły we wszystkich 3 modułach.

Jak dla mnie ciekawostka..

Istnieje jeszcze jeden czujnik temperatury silnika (chłodziwa)??

(Wiem, że jest jeden czujnik temp powietrza, jeden czujnik chłodziwa, i (chyba) jeden powietrza )

jakieś pomysły ??

pozdrawiam

boogoo

#137 Post autor: boogoo »

A ja też już go szukałem(może słabo) i nie znalazłem.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#138 Post autor: Dek »

boogoo pisze:A ja też już go szukałem(może słabo) i nie znalazłem.
W mojej Vectrze ( X18XE1 PB ) nad termostatem są dwa czujniki jeden dla komputera, a jeden dla liczników. I jak ją sprawdzałem to liczniki miały około 40 stopni, a silnik 41 około.

Natomiast Zafira jak by nie szukać nie ma (chyba) drugiego czujnika więc mam podejrzenia, że wskaźniki i moduł grzania odczytuje czujnik nad termostatem ale interesuje go dopiero temperatura powyżej 70 stopni. W sumie to i logiczne bo i wskaźnik temperatury jest od około 70 stopni jak i moduł chłodzenia nie musi się interesować temperaturą jak poniżej 70.

Niemniej prosił bym o potwierdzenie tego zjawiska ( dotyczy DTI ), czyli:

Czy jak temperatura silnika < 70 stopni to w module liczników i chłodzenia jest temperatura 70 stopni.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#139 Post autor: Mattai »

Polecam TIS, wszystko widac
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#140 Post autor: Dziadek13 »

Ja bym polecił jakiś interfejs diagnostyczny i można dokładnie porównać.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#141 Post autor: Mattai »

dobrze gada..podajscie jakies poprawne odczyty to sobie w tygodniu porownam i zapodam moje... tylko doprecyzujcie format
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Jarek

#142 Post autor: Jarek »

Witam Mam zafire z 2003 101km i te same obiawy dziwny klekot. Przeszukałem już różne fora ale nikt nie wie co jest grane.Czy kąt wtrysku paliwa nie zależy od temperatury ?

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#143 Post autor: Mattai »

A ja w weekend rozbieram turbine.
Dlaczego? Bo na forum opel24 padlo zeby rozwiazac ten problem potrzebny jest zawor zwrotny.
Dlaczego zawor bo podcisnienie jest za male...ale moze to nie cisnienie tylko opor elelentow wykonawczych powoduje problem, elektrozawor tez bedzie szwankowal przy znacznym oporze i zbyt duzym podcisnieniu...
W vw mialem podobny problem zapieczona byla sztanga od turbiny..smarowanie pomoglo...tylko to mi zostalo do sprawdzenia elektrozawor podmienilem i ta zamiana nic nie wniosla poza przegladem wezykow :D
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Jarek

#144 Post autor: Jarek »

U mnie ''znawcy'' stwierdzili ze to wina smarowania słychać regulatory zaworów olej GM półsyntetyk doradzili wlać ''doktora'' i rzeczywiście mocno ucichło te granie . Tylko zastanawia mnie czemu to reaguje na na gaz bo przy 1600 1800 słychać ten terkot gdy troszeczkę popuszczę gaz to cichnie gdy przekręce do 2000 obr to też cichnie

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#145 Post autor: Mattai »

dokladnie tak jak u mnie... ja jezdze na 5w30 z ASO
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#146 Post autor: boogoo »

mattaiJarek, , po prostu czujnik przekłamuje i sterownik zbyt wcześnie przyspiesza moment wtrysku.Lub w sterowniku macie nagromadzone napięcie resztkowe,a to też może negatywnie działać...
Wiem,że to dziwnie brzmi.Tak jest z tą kochaną elektroniką zaawansowaną. :)

manio85

#147 Post autor: manio85 »

W zafirze mam problem, a mianowicie po kilku minutach od odpalenia silnika zapala mi sie kontrolka z kluczykiem i auto strasznie traci moc na 1 i drugim biegu tak do 2500 obrotów i przy tym strasznie duzo pali ok 10l/100km przy naprawde spokojnej jeździe
Podłączylem pod komp i ma błąd P0418 czyli Przekaźnik &#8222;A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego

Czy ktoś wie co z tym zrobić? lub co jest uszkodzone, czy chodzi tu o jakiś przekaźnik ze skrzynki czy o cos innego?
Bardzo prosze o pomoc

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#148 Post autor: Harry200 »

Jakim kompem to sprawdziłeś,coś ten błąd mi nie pasuje...

boogoo

#149 Post autor: boogoo »

To wygląda na padnięty solenoid podciśnienia.Sprawdź każdy...

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#150 Post autor: MieHor »

P0418 Secondary Air Injection (AIR) Pump Relay Control Circuit Bank 1

P0418 System wtrysku powietrza wtórnego, przekaźnik A - usterka

P0418 Przekaźnik A w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego

takie znaczenia ww błędu pojawiają się dla różnych silników, sterowników

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”