Niepoprawna praca silnika - Diesel
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Odnośnie wpływu czujników temperatury na klekot itp.
Dzisiaj stwierdziłem ciekawy fakt:
Z diagnostyki silnika:
- temp. cieczy chłodzącej 55 st
- temp. oleju 49 st.
- temp pow. zas. 40 st.
W sumie wszystko ok. ale
z diagnostyki modułu chłodzenia:
- temperatura cieczy chłodzącej 70 st. !!!!!
z diagnostyki zegarów
- temperatura cieczy chłodzącej 70 st. !!!!!
Po dłuższej pracy silnika jak temperatura doszła do 80 stopni to wszystkie 3 wskazania pokazywały tak samo.
Jak silnik ostygł to wszystkie temperatury zeszły poniżej "70" ale nie w modułach chłodzenia i licznikach.
Odłączenie (jedynego) czujnika temperatury chłodziwa skutkowało wskazaniem temperatur:
- w module silnika 0 st
- w module chłodzenia i licznika 67 st. !!!!!
Natomiast błędy wyskoczyły we wszystkich 3 modułach.
Jak dla mnie ciekawostka..
Istnieje jeszcze jeden czujnik temperatury silnika (chłodziwa)??
(Wiem, że jest jeden czujnik temp powietrza, jeden czujnik chłodziwa, i (chyba) jeden powietrza )
jakieś pomysły ??
pozdrawiam
Dzisiaj stwierdziłem ciekawy fakt:
Z diagnostyki silnika:
- temp. cieczy chłodzącej 55 st
- temp. oleju 49 st.
- temp pow. zas. 40 st.
W sumie wszystko ok. ale
z diagnostyki modułu chłodzenia:
- temperatura cieczy chłodzącej 70 st. !!!!!
z diagnostyki zegarów
- temperatura cieczy chłodzącej 70 st. !!!!!
Po dłuższej pracy silnika jak temperatura doszła do 80 stopni to wszystkie 3 wskazania pokazywały tak samo.
Jak silnik ostygł to wszystkie temperatury zeszły poniżej "70" ale nie w modułach chłodzenia i licznikach.
Odłączenie (jedynego) czujnika temperatury chłodziwa skutkowało wskazaniem temperatur:
- w module silnika 0 st
- w module chłodzenia i licznika 67 st. !!!!!
Natomiast błędy wyskoczyły we wszystkich 3 modułach.
Jak dla mnie ciekawostka..
Istnieje jeszcze jeden czujnik temperatury silnika (chłodziwa)??
(Wiem, że jest jeden czujnik temp powietrza, jeden czujnik chłodziwa, i (chyba) jeden powietrza )
jakieś pomysły ??
pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
W mojej Vectrze ( X18XE1 PB ) nad termostatem są dwa czujniki jeden dla komputera, a jeden dla liczników. I jak ją sprawdzałem to liczniki miały około 40 stopni, a silnik 41 około.boogoo pisze:A ja też już go szukałem(może słabo) i nie znalazłem.
Natomiast Zafira jak by nie szukać nie ma (chyba) drugiego czujnika więc mam podejrzenia, że wskaźniki i moduł grzania odczytuje czujnik nad termostatem ale interesuje go dopiero temperatura powyżej 70 stopni. W sumie to i logiczne bo i wskaźnik temperatury jest od około 70 stopni jak i moduł chłodzenia nie musi się interesować temperaturą jak poniżej 70.
Niemniej prosił bym o potwierdzenie tego zjawiska ( dotyczy DTI ), czyli:
Czy jak temperatura silnika < 70 stopni to w module liczników i chłodzenia jest temperatura 70 stopni.
pozdrawiam
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
A ja w weekend rozbieram turbine.
Dlaczego? Bo na forum opel24 padlo zeby rozwiazac ten problem potrzebny jest zawor zwrotny.
Dlaczego zawor bo podcisnienie jest za male...ale moze to nie cisnienie tylko opor elelentow wykonawczych powoduje problem, elektrozawor tez bedzie szwankowal przy znacznym oporze i zbyt duzym podcisnieniu...
W vw mialem podobny problem zapieczona byla sztanga od turbiny..smarowanie pomoglo...tylko to mi zostalo do sprawdzenia elektrozawor podmienilem i ta zamiana nic nie wniosla poza przegladem wezykow
Dlaczego? Bo na forum opel24 padlo zeby rozwiazac ten problem potrzebny jest zawor zwrotny.
Dlaczego zawor bo podcisnienie jest za male...ale moze to nie cisnienie tylko opor elelentow wykonawczych powoduje problem, elektrozawor tez bedzie szwankowal przy znacznym oporze i zbyt duzym podcisnieniu...
W vw mialem podobny problem zapieczona byla sztanga od turbiny..smarowanie pomoglo...tylko to mi zostalo do sprawdzenia elektrozawor podmienilem i ta zamiana nic nie wniosla poza przegladem wezykow
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
U mnie ''znawcy'' stwierdzili ze to wina smarowania słychać regulatory zaworów olej GM półsyntetyk doradzili wlać ''doktora'' i rzeczywiście mocno ucichło te granie . Tylko zastanawia mnie czemu to reaguje na na gaz bo przy 1600 1800 słychać ten terkot gdy troszeczkę popuszczę gaz to cichnie gdy przekręce do 2000 obr to też cichnie
W zafirze mam problem, a mianowicie po kilku minutach od odpalenia silnika zapala mi sie kontrolka z kluczykiem i auto strasznie traci moc na 1 i drugim biegu tak do 2500 obrotów i przy tym strasznie duzo pali ok 10l/100km przy naprawde spokojnej jeździe
Podłączylem pod komp i ma błąd P0418 czyli Przekaźnik „A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
Czy ktoś wie co z tym zrobić? lub co jest uszkodzone, czy chodzi tu o jakiś przekaźnik ze skrzynki czy o cos innego?
Bardzo prosze o pomoc
Podłączylem pod komp i ma błąd P0418 czyli Przekaźnik „A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
Czy ktoś wie co z tym zrobić? lub co jest uszkodzone, czy chodzi tu o jakiś przekaźnik ze skrzynki czy o cos innego?
Bardzo prosze o pomoc