[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
master1410

#136 Post autor: master1410 »

A u mnie cos dalej jest nie tak... Wyczyscilem EGR na cacy... Wlot od kolektora tez... Silnik ma obroty i chodzi ok ale znowu cos zaczelo syczec w okolicy EGR a nie wiem czy to nie EGR tak syczy...

Czy ktos mial moze podobny przypadek ?

tomione3010x

#137 Post autor: tomione3010x »

ludziska pomocy!!!Moja zosia dostała po kilkukrotnym juz czyszczeniu nowego EGR-a dalej wyświetla błądP0400 gdzie i co moze jeszcze być nie tak .Przeczytałem chyba wszystko na tym forum o egr i nie mam pomysłu co jeszcze da sie zrobić.Po wykasowaniu bląd pojawia sie odrazu ponownie.

aszifo

#138 Post autor: aszifo »

No wyczyściłeś, ale elektromagnes działa ?

tomione3010x

#139 Post autor: tomione3010x »

tak po podpieciu do prostownika działa

mkobo

#140 Post autor: mkobo »

Witam
Mnie również pewnie w niedługim czaie czeka czyszczenie lub wymiana EGR-a jak na razie skasowałem błąd i sie ponownie nie zapalił ale pewnie to kwestia czasu. Mam pytanko bo po rozmowie z moim mechanikiem nie wiem czy jest sens czyścić EGR czy zdecydować sie na wymianę. Mój mechanik twierdz że czyszczenie pomaga na krótką metę (zadał mi pytanie czy sie wybieram z Zosią na giełdę czy zamierzam jeszcze troche nią pośmigać bo jak na giełdę to jest sens czyścić a jak mam zamiar jeżdzić to czyszczenie nie wiele pomoże) pochwalcie się koledzy ile kilometrów przejechaliście po wyczyszczeniu EGR-a wtedy będe miał jakiś obraz i łatwiej będzie się na którąś opcję zdecydować!
U mnie w mieście wymiana egr-a to 400 zł część + 50 zł wymiana.

Anony Mous

#141 Post autor: Anony Mous »

mkobo pisze:Witam
Mnie również pewnie w niedługim czaie czeka czyszczenie lub wymiana EGR-a jak na razie skasowałem błąd i sie ponownie nie zapalił ale pewnie to kwestia czasu. Mam pytanko bo po rozmowie z moim mechanikiem nie wiem czy jest sens czyścić EGR czy zdecydować sie na wymianę. Mój mechanik twierdz że czyszczenie pomaga na krótką metę (zadał mi pytanie czy sie wybieram z Zosią na giełdę czy zamierzam jeszcze troche nią pośmigać bo jak na giełdę to jest sens czyścić a jak mam zamiar jeżdzić to czyszczenie nie wiele pomoże) pochwalcie się koledzy ile kilometrów przejechaliście po wyczyszczeniu EGR-a wtedy będe miał jakiś obraz i łatwiej będzie się na którąś opcję zdecydować!
U mnie w mieście wymiana egr-a to 400 zł część + 50 zł wymiana.
Są zwolennicy czyszczenia i wymiany. Trudno powiedzieć ile zrobisz km na przeczyszczonym bo to zależy w jakim był stanie, na ile był zardzewiały elektromagnes, czy egr był całkowicie rozczłonkowany i elektromagnes nasmarowany. Takie czyszczenie ma sens, natomiast w serwisach czyszczenie polega tylko na wykręceniu zaworu, usunięciu sadzy i tyle. W serwisach nikt sie nie bawi w takie porządne czyszczenie jak kolega Marki przedstawił. Tak wiec jeśli masz tylko zamiar wykrecić i przedmuchać to to nie ma sensu na dłuższą metę albo w ogóle nie pomoże. Natomiast jak porządnie go wyczyścisz...to pewnie pojeździsz trochę.

aszifo

#142 Post autor: aszifo »

Kolego, moim zdaniem, większość mechaników nie podejmuje się czyszczenia elektromagnesu ( twierdzą że się nie da). Czyszczenie EGR w sposób taki jak przedstawił kolega w poście powyżej, czyli tylko grzybka, to półśrodek. Po całkowitym czyszczeniu zaworu przejechałem 11 tyś km i EGR się zapchał, ale w mechanicznej części, elektromagnes działał prawidłowo. Każdy robi jak chce, ja będę raczej czyścił, aż padnie na amen.

Anony Mous

#143 Post autor: Anony Mous »

aszifo pisze:Kolego, moim zdaniem, większość mechaników nie podejmuje się czyszczenia elektromagnesu ( twierdzą że się nie da).
przecież dokładnie to napisałem

aszifo

#144 Post autor: aszifo »

Potwierdziłem tylko Twoją tezę. Poprostu często się spotykam z takim twierdzeniem mechaników.

Anony Mous

#145 Post autor: Anony Mous »

Myślę, że nie jest kwestia tylko chęci, ale po prostu mechanicy nie mają wiedzy jak się dobrać do elektromagnesu i większość traktuje ten zawór jako nierozbieralny, czytaj: jednorazowy. Tak naprawdę to chyba ktoś z vauxhall klubu w UK znalazł sposób na rozebranie egr'u i dostanie się do elektromagnesu...potem to poszło do vectraklubu a potem do nas.

aszifo

#146 Post autor: aszifo »

Dokładnie, też pdłapałem ten sposób na forum vectry. Skutecznie :lol:

szymek

#147 Post autor: szymek »

Witam
Wczoraj wyczyściłem egr,elektromagnes rozebrałem i przesmarowałem smarem miedziowym.Mi wcześniej iglica wychodziła na 2-3mm,palcami ciagnac wychodziła na ok 6mm,po rozebraniu ;wyczyszczeniu i nasmarowaniu sama wyskakuje na 6mm.Założyłem dodatkowo blaszkę zmniejszajaca przepływ spalin z 3 otworami,kupiłem w serwisie Fiata cena 9 zł.
Złożyłem przejechałem się troszkę dynamiczniej i po 7-8 odpaleniach kontrolka z silnikiem gaśnie sama.

Anony Mous

#148 Post autor: Anony Mous »

szymekmaj pisze:Założyłem dodatkowo blaszkę zmniejszajaca przepływ spalin z 3 otworami,.
wkręciłeś te same śruby?, czy jak ktoś pisał po dodaniu blaszki stają się za krótkie

Anony Mous

#149 Post autor: Anony Mous »

kaliope pisze:
wkręciłeś te same śruby?, czy jak ktoś pisał po dodaniu blaszki stają się za krótkie
Bez przesady.Te blachy nie są takie grube żeby dłuższe śruby zakładać.Tam jest full zapasu.

szymek

#150 Post autor: szymek »

kaliope
śruby zostały te same,zaślepkę z fiata zamontowałem samą bez dodatkowych uszczelek i jest wszystko szczelne nic nie trzeba uszczelniać.auto pracuje równo i zbiera się od dolnych obrotów,niektórzy piszą że dopiero jak turbina się włącza to auto ma kopa u mnie jest wszystko ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”