już poprawione (fajna wtopa i to po mat-fiz i politech.)celius pisze:No to niezły masz przelot na gaziearebuk pisze: przez jakieś 3000tys. km jakie zrobiłem po montażu kontrolka silnika zapaliła się 2 razy.
[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
U mnie się w ogóle NIGDY nie zapaliła. Przy poprawnie wyregulowanej instalacji i dobrym gazie nie ma prawa się świecić. Tankuję tylko na dobrych stacjach - głownie Statoil. Z tego co zauważyłem (w 3ch samochodach) na Statoilu również nieco mniej pali LPG. Na Tesco 1-1,5l więcej brało. Nie ma sensu się bawić w różnicę nawet 20gr na litrze.
Witam głownie kolegów z zośkami w gazie.
ja co prawda Zosię mam w klekocie ale na podwórku stoi zagazowany pojazd i mam z nim trochę problemów
Dokładnie troche falują obroty an benzynie jak i LPG na biegu jałowym (krokowca wymieniłem i nic to nie dało).. poł dnia jest idealnie a potem sie partoli i znow przebiera.
Jako ze na świecach w LPG przejechałem ok 30-35kkm postanowiłem je wymienić jako przyczyna + przewody wysokiego napięcia.
Przeglądam trochę ofert producentow i widzę ze niektórzy mają świece dedykowane do LPG (szczelina ta sama, ilość elektrod także ) - czym one sie różnią?
poza ceną czasem x3 droższe.
czekam na jakieś sugestie z własnych doświadczeń.
ja co prawda Zosię mam w klekocie ale na podwórku stoi zagazowany pojazd i mam z nim trochę problemów
Dokładnie troche falują obroty an benzynie jak i LPG na biegu jałowym (krokowca wymieniłem i nic to nie dało).. poł dnia jest idealnie a potem sie partoli i znow przebiera.
Jako ze na świecach w LPG przejechałem ok 30-35kkm postanowiłem je wymienić jako przyczyna + przewody wysokiego napięcia.
Przeglądam trochę ofert producentow i widzę ze niektórzy mają świece dedykowane do LPG (szczelina ta sama, ilość elektrod także ) - czym one sie różnią?
poza ceną czasem x3 droższe.
czekam na jakieś sugestie z własnych doświadczeń.
Podobno do gazu świece mają większą szczelinę.
Ja powiem tak, swojego czasu gdy miałem lpg w aucie to eksperymentowałem...i najliepej użytkowało mi się świece zwykłe Bosch'a.
Oczywiście liczyć się musisz z częstszą wymianą świec, przewodów, przeglądem aparatu zapłonowego. Może warto również pojeździć trochę na Pb (zresetować mapę). Przyjrzałbym się też map sensorowi.
pozdr
Ja powiem tak, swojego czasu gdy miałem lpg w aucie to eksperymentowałem...i najliepej użytkowało mi się świece zwykłe Bosch'a.
Oczywiście liczyć się musisz z częstszą wymianą świec, przewodów, przeglądem aparatu zapłonowego. Może warto również pojeździć trochę na Pb (zresetować mapę). Przyjrzałbym się też map sensorowi.
pozdr
co do świec też chce kupić Bosha zwykłe cos koło 12pln za sztukę ale ta sama firma ma jakis produkt gdzie świeczka ponad 50pln-ów kosztuje
co do falowania to kupiłem krokowaca zamiennika za małe pieniądze ale nie sadze by to była tego wina... Auto chodziło idealnie doc zasu gdy zima przskoczył mi pasek o jeden ząbek i auto chodziło jak traktor (dość długo). Po wyprostowaniu rozrządu zaczeły sie przygody.. komp resetowany od beznyny i gazu nic nie daje. dolot wyczyszczony i sprawdzona szczelnosc.
teraz zaczynam brnąc w elektryke.. auto oczywiscie jeździ na codzień ale zuzycie paliwa/lpg mam ok 8% wyzsze i czaem wku to falowanie.
co do falowania to kupiłem krokowaca zamiennika za małe pieniądze ale nie sadze by to była tego wina... Auto chodziło idealnie doc zasu gdy zima przskoczył mi pasek o jeden ząbek i auto chodziło jak traktor (dość długo). Po wyprostowaniu rozrządu zaczeły sie przygody.. komp resetowany od beznyny i gazu nic nie daje. dolot wyczyszczony i sprawdzona szczelnosc.
teraz zaczynam brnąc w elektryke.. auto oczywiscie jeździ na codzień ale zuzycie paliwa/lpg mam ok 8% wyzsze i czaem wku to falowanie.