Założyłeś bez uszczelek bo ich nie miałeś czy tak po prostu zaryzykowałeś?szymekmaj pisze:zaślepkę z fiata zamontowałem samą bez dodatkowych uszczelek i jest wszystko szczelne nic nie trzeba uszczelniać.
[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
Jak dobrze się przyjrzysz to ta uszczelka jest z wgłębieniem i chyba dlatego nie trzeba jej uszczelniać a po drugie jest to fiat a nie jakaś domowa produkcja i dlatego idealnie pasuje.
Tu kolega dał ładne foto tylko że ja założyłem przy wylocie z egr-a,
Tu kolega dał ładne foto tylko że ja założyłem przy wylocie z egr-a,
marcolub pisze:Doklejam do tematu EGR bo może się przydać bo pasują idealnie:
Uszczelka z otworami (zaślepiona) oryginał FIAT55226183 (1,9 MultiJet 88kw) cena 8,27 PLN
Uszczelka wylotowa bez zaślepki FIAT nr 46773082 cena 3,5PLN
w każdym serwisie fiata
Nie trzeba nic kombinować i podkładać a przedłuża żywot EGR
FOTO:
[url=http://img140.imageshack.us/img140/13/20101109034.jpg]Obrazek[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
[url=http://img152.imageshack.us/img152/7033/20101109035.jpg]Obrazek[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
Jaka powinna być zaślepka do naszych EGR-ów (silnik 120KM)? Znalazłem takie:
http://moto.allegro.pl/zaslepka-egr-fia ... 56296.html
i taką:
http://moto.allegro.pl/zaslepka-egr-jtd ... 21300.html
http://moto.allegro.pl/zaslepka-egr-fia ... 56296.html
i taką:
http://moto.allegro.pl/zaslepka-egr-jtd ... 21300.html
Możecie napisać ile przejechaliście najwięcej kilometrów ogólnie z tą zaślepką? Czy nie jest to szkodliwe dla EGR? A może te blaszki przedłużają i tak to co nieuchronne czyli agonię tego zaworu... Jak długo można jeździć z błędem EGR-u? Wiem, że DPF dostaje w tyłek, gdy jest z nim problem.
Piszę, bo i u mnie pojawił się ten błąd i nie wiem czy kupić nowy EGR czy go wyczyścić i zaślepić... Nie chcę zapchać na maxa Dpf-a.
Piszę, bo i u mnie pojawił się ten błąd i nie wiem czy kupić nowy EGR czy go wyczyścić i zaślepić... Nie chcę zapchać na maxa Dpf-a.
Niestety w ASO fiata w Lubinie nie mają zaślepek... Gość powiedział tylko jedno słowo: Allegro... Podobnie było w ASO Opla...szymekmaj pisze:witam
trzeba rozebrać elektromagnes tak jak to Marki zrobił,dobrze wyczyścić i przesmarować,zaślepkę kupisz w serwisie fiata cena 9 zł,ja tak zrobiłem i działa.
Marki zrobił instrukcję czyszczenia bardzo dobrze....ale jakby ktoś chciał się dopatrzyć jakiś nowych szczegółów na fotkach to można przeglądnąć poradnik z vectra-c.com. Fotki w ostatnim poście na dole.
http://www.vectra-c.com/showthread.php?t=44629&page=2
----- pozwoliłem sobie skopiować i wkleić Twój post wraz z linkiem do posta inaugurującego ten temat
http://www.vectra-c.com/showthread.php?t=44629&page=2
----- pozwoliłem sobie skopiować i wkleić Twój post wraz z linkiem do posta inaugurującego ten temat
Ostatnio zmieniony 21 mar 2011, 11:41 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
Od niedawna ciesze się Zafirą (B- CTDI 120 KM) i właśnie prawdopodobnie doświadczam problemów z EGR.
Mam błąd - ten o pobieraniu "lewego" powietrza, wcześniej krótko świeciła też kontrolka od emisji spalin, autko słabo zbiera /ło się w granicach do 2000 obrotów.
Na weekend chciałbym się za to zabrać - domowym sposobem.
Pozbierałem sobie wszystkie informacje głównie z tego forum.
Chciałbym prosić osoby z doświadczeniem o uzupełnienie mojego zestawienia potrzebnych narzędzi. Wieczorową porą może być ciężko kombinować np brakujący torx
Po przejrzeniu wpisów zebrałem takie dane
cytuję:
Podejście nawet po zdjęciu podszybia do niektórych śrub nieciekawe, dlatego zawór wyjąłem wraz z rurkami. Dolna (dłuższa, na rys. niebieska) mocowana jest na opaskę (uwaga na cienką metalową uszczelkę, żeby nie zgubić); górna (krótka, na rys. zielona, wygięta pod kątem 90st) łatwiej odkręciła się od strony silnika - klucz nasadowy 10.
Demontaż i montaż jest bardzo prosty.Klucze jakie potrzebujesz to 13 i 10 jak dobrze pamiętam
Również odkręciłem rurę wylotu od kolektora, są tam szpilki na klucz 10 i jakoś łatwiej mi się odkręciło. Kolanko od strony EGR zamocowane na torxy T40 nie chciało mi się odkręcić. Puściło dopiero unieruchomione w imadle.
Czy klucze 13,10 (płaski/nasadowy/oczko) i ten torx T40 to wszystkie wymagane narzędzia żeby mieć ERG wymontowane do czyszczenia ?
Nie wiem czy i kiedy było coś w mojej Zosi przy tym robione, więc te śruby mogą być mocno zapieczone, może jakieś sugestie czy mocowanie idą lekko czy trzeba puknąć żeby puściło?
Pozdrawiam wszystkich,
Mam błąd - ten o pobieraniu "lewego" powietrza, wcześniej krótko świeciła też kontrolka od emisji spalin, autko słabo zbiera /ło się w granicach do 2000 obrotów.
Na weekend chciałbym się za to zabrać - domowym sposobem.
Pozbierałem sobie wszystkie informacje głównie z tego forum.
Chciałbym prosić osoby z doświadczeniem o uzupełnienie mojego zestawienia potrzebnych narzędzi. Wieczorową porą może być ciężko kombinować np brakujący torx
Po przejrzeniu wpisów zebrałem takie dane
cytuję:
Podejście nawet po zdjęciu podszybia do niektórych śrub nieciekawe, dlatego zawór wyjąłem wraz z rurkami. Dolna (dłuższa, na rys. niebieska) mocowana jest na opaskę (uwaga na cienką metalową uszczelkę, żeby nie zgubić); górna (krótka, na rys. zielona, wygięta pod kątem 90st) łatwiej odkręciła się od strony silnika - klucz nasadowy 10.
Demontaż i montaż jest bardzo prosty.Klucze jakie potrzebujesz to 13 i 10 jak dobrze pamiętam
Również odkręciłem rurę wylotu od kolektora, są tam szpilki na klucz 10 i jakoś łatwiej mi się odkręciło. Kolanko od strony EGR zamocowane na torxy T40 nie chciało mi się odkręcić. Puściło dopiero unieruchomione w imadle.
Czy klucze 13,10 (płaski/nasadowy/oczko) i ten torx T40 to wszystkie wymagane narzędzia żeby mieć ERG wymontowane do czyszczenia ?
Nie wiem czy i kiedy było coś w mojej Zosi przy tym robione, więc te śruby mogą być mocno zapieczone, może jakieś sugestie czy mocowanie idą lekko czy trzeba puknąć żeby puściło?
Pozdrawiam wszystkich,