[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
aszifo

#571 Post autor: aszifo »

Podczas normalnego wypalania , które inicjuje się automatycznie również nie mam problemów, jadę normalnie i cały proces przebiega bez zakłóceń. Tryb awaryjny miałem dwa razy, ale właśnie radzenie sobie z tym ustrojstwem podczas trybu awaryjnego cały czas mnie nurtuje- jak doprowadzić parcha do wypalania, kiedy mamy już na blacie autko z kluczykiem ? Czy jechać delikatnie aż zaskoczy, czy też przeciwnie. Osobiście skłaniam się raczej ku tej pierwszej opcji, ale może macie jakieś swoje doświadczenia w tej kwestii ?

Anony Mous

#572 Post autor: Anony Mous »

aszifo pisze:Podczas normalnego wypalania , które inicjuje się automatycznie również nie mam problemów, jadę normalnie i cały proces przebiega bez zakłóceń. Tryb awaryjny miałem dwa razy, ale właśnie radzenie sobie z tym ustrojstwem podczas trybu awaryjnego cały czas mnie nurtuje- jak doprowadzić parcha do wypalania, kiedy mamy już na blacie autko z kluczykiem ? Czy jechać delikatnie aż zaskoczy, czy też przeciwnie. Osobiście skłaniam się raczej ku tej pierwszej opcji, ale może macie jakieś swoje doświadczenia w tej kwestii ?
jak jest ok, filtr sie wypala nawet jak stoisz w miejscu, bez gazowania...ale wskazane 2 tys obrotów. Najlepiej mieć fejsa, skasować błąd , jachac na wycieczkę i modlić się żeby ruszył proces.

kicaj

#573 Post autor: kicaj »

Szymon78, bo tak naprawde sa 2 procedury
jedna powodujaca rozpoczecie procesu wypalania i jego kontynuacji
druga awaryjnego dojechania do serwisu gdy to wypalanie nie moze sie samoistnie rozpoczac...

jachu
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 18 mar 2011, 09:52
Imię: jachu
Lokalizacja: Pyrzyce
Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z1.9DT
Gender:

#574 Post autor: jachu »

Witam wszystkich kolegów mam takie pytanie : zakupiłem zafirę Z1.9DT z 2006 roku w zeszłym roku i po zrobieniu jakiś 800km włączyło się wypalanie DPF-u charakterystyczny smród palonej gumy od tamtej pory przejechałem jakieś 3500 km i nic się nie zapala żadna kontrolka na tablicy ale miałem taki przypadek że podczas jazdy zaczął się wydobywać dum z komory silnika i zapach jakby palonego oleju wjechałem na kanał obejrzałem wszystko dokładnie i zero jakichkolwiek wycieków troche mnie to niepokoi ponieważ wyczytałem że powinien się wypalać średnio co 500- 600km a u mnie nic .Motor mam zalany olejem GM DEXOS2 .Czy ktoś miał już taki przypadek.

Anony Mous

#575 Post autor: Anony Mous »

W Zafirze przy regeneracji filtra nie zapala się żadna kontrolka jeśli przebiega bez często przerwanych procesów...kontrolka świec żarowych miga tylko w sytuacji krytycznego zapełnienia filtra.Z tego co opisujesz to filtr regeneruje się poprawnie.

kicaj

#576 Post autor: kicaj »

Marki pisze:W Zafirze przy regeneracji filtra nie zapala się żadna kontrolka
bylo walkowane, w niektorych autach moze sie pojawic kontrolka swiec zarowych podczas wypalania, ale sam Opel szybko zrezygnowal z tego i w 99% aut, przy wypalaniu DPF'u, nie zapala sie nic. Poznac mozna tylko po zwiekszonych lekko obrotach wolnych, zwiekszonym spalaniu, innej charakterystyce pracy silnika i dzwieku. Migajaca kontrolka swiec zarowych oznacza wtedy problemy z samym DPFem...

jachu
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 18 mar 2011, 09:52
Imię: jachu
Lokalizacja: Pyrzyce
Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z1.9DT
Gender:

#577 Post autor: jachu »

Oki dzięki za szybką konkretną odpowiedz .Pozdrawiam szanowne grono forumowiczów.

lapm

#578 Post autor: lapm »

jezeli chodzi o utrzymanie ponizej 2tys. obr przy wypalaniu to juz pisalem o tym, ze przy zapchanym filtrze i nie domagajacym czujnikiem cisnienia przy dpf - wywala blad za duze cisnienie, przy wyzszych obrotach ( predkosci >160 ) (tryb serwisowy i automatycznie wyhamowuje)

Orbit

#579 Post autor: Orbit »

w niektorych autach moze sie pojawic kontrolka swiec zarowych podczas wypalania, ale sam Opel szybko zrezygnowal z tego i w 99% aut, przy wypalaniu DPF'u, nie zapala sie nic.
Za mało kasy zarabiali na wymianie DPF ...

zdeneksmetana

#580 Post autor: zdeneksmetana »

zadaj pytanie - tylko jak - cały czas nie mogę pisać nowych tematów.
zapytam , więc was - czym steruje pokrętło ze stopniami temperatury - czy przy nagrzewnicy jest jakiś zawór ? jeśli tak to czy łatwo się do niego dostać (czy warto próbować samemu ?)
drugie pytanie dotyczy problemu, wypalania filtra DPF, który był dosyć obszernie opisywany , ale nie mogę się nigdzie doczytać ,bo w mojej zośce taki cykl inicjuje się bez problemu w korku w mieście a do tego towarzyszy mu bardzo obfity dym , wygląda to tak jakbym się palił (wydobywa się spod samochodu) - czy to normalne ?
z góry dziękuję za pomoc.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#581 Post autor: Lorry »

Jak DPF wypala się w korku to dymek to nic nowego, standard poniekąd ;)

Sterowaniem nagrzewnicy w przypadku klimy auto lub pół auto działa komputer sprzężony z czujnikami ;)

Tematów nie możesz pisać w związku z małą blokadą . Mieliśmy problem z botami, które wbijały i pisały jednego spamerskiego posta ....

Napisz jeszcze pare postów (sensownych :) ) i będziesz mógł pisać normalnie ;)

Anony Mous

#582 Post autor: Anony Mous »

obwity dym przy wypalaniu nie jest normalny....normalnie praktycznie nie ma żadnego dymu. Natomiast dym sie pojawia często po wymianie filtra oleju lub filtra paliwa. Mechanicy robiąc to niedbale i olej lub paliwo zalewa siatkę elastyczna na tłumiku....potem ogromna temp i dym. U mnie poszedł taki dym, że byłem bliski zawału....ale tylko raz.....przy pierwszym wypalaniu po wymianie filtrów. Potem już ani trochę dymka.

zdeneksmetana

#583 Post autor: zdeneksmetana »

w moim przypadku za każdym razem jak rozpoczyna się proces wypalania DPF związane to jest z dużą ilością dymu o bardzo specyficznym zapachu - jeżeli u was tego nie ma to może przyczyną jest zawór EGR ?
w zeszłym roku gdy po raz pierwszy pojawił się ten dymek - to mechanicy zaczeli wymieniać paskek , koło alternatora i napinacz - skucha.
następna diagnoza - szwankuje turbina - zregenerowałem (nie była schetana wymienili łożyska ) - dymek bez zmian totalna załamka.
potem dowiedziałem się o szatańskim wynalazku jakim jest DPF - zacząłem go wypalać (przedtem przerażony taką ilością dymu przezornie wyłączałem silnik )
Drugi problem , który pojawił się niedawno to brak ogrzewania - nie reaguje na zmiany temperatury na pokrętle - mówiliście że sterowanie nagrzewnicą związane jest też z komputerem - czy po podpięciu do op-compa pokaże jakiś błąd ?
przy okazji spytam jeszcze o wspomnianego op-compa - czy warto mieć swój sprzęt i zaoszczędzić na każdym podpięciu do kompa ?
czy macie jakiś namiar na taki sprzęt w W-wie , a może ktoś by chciał go wziąść na spółkę
(przecież nie używa się go często )
z drugiej strony mówiły jaskółki ale jakby ktoś kiedyś to czemu ni.

Przemcio

#584 Post autor: Przemcio »

zdeneksmetana pisze:to mechanicy zaczeli wymieniać paskek
Zdenek zmień koniecznie mechaników i wyrwij chwasta a stanie się jasność ;)

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#585 Post autor: Bodek »

zdeneksmetana pisze:przy okazji spytam jeszcze o wspomnianego op-compa - czy warto mieć swój sprzęt i zaoszczędzić na każdym podpięciu do kompa ?
czy macie jakiś namiar na taki sprzęt w W-wie , a może ktoś by chciał go wziąść na spółkę
(przecież nie używa się go często )
z drugiej strony mówiły jaskółki ale jakby ktoś kiedyś to czemu ni.
Warto, poszukaj na forum wszystko jest napisane gdzie kupić, za ile i skąd programik.

Na przykład tu:

OP-COM
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”