[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)
W mojej Zafirce AUTOMAT przeloncza zaczniemy od 3 biegu . 3od 30kmh 4 od 62kmh 5 od 83kmh 6 od 100 kmh. Moim zdaniem 4 i 5 wchodza za pozno. Jezdzic po miescie 55kmh na 3 silnik wyje i spalanie do 9,2 litra. Na manualnej mozna spokojnie 4 bieg 50 kmh pomykac. CZY TO JEST NORMALNE ALBO MOJA SKRZYNIA SWIRUJE:CZY MOZNA TO JAKOS PRZESTAWIC PROSZE O POMOC.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Możesz zawsze jak coś zmienić na tryb ręczny czyli Tiptronic czyli sam zmieniasz biegi, czyli machasz samą wajchą góra/dół, ale....
Nie wiem czy w tym automacie on jednak zmieni, choć powinien trza by to przetestowac,
a co do biegów to w tym automacie są znacznie niższe (dłuższe) przełożenia skrzyni, i tam gdzie manual by szedł automat by się dusił. W automacie przy (przykładowo) 120 na 6 masz ok 1900obr a w manualu tam jest ok 2400tyś. Może pokręciłem coś ale automat ma na pewno znacznie dłuższe przęłożenia i dlatego tak jest.
A spalanie w normie dla tego silnika z automatem i w jeździe miejskiej
Proponuje przestawić w tryb Tiptronic i jeśli jest pobawić się przyciskiem sport
Nie wiem czy w tym automacie on jednak zmieni, choć powinien trza by to przetestowac,
a co do biegów to w tym automacie są znacznie niższe (dłuższe) przełożenia skrzyni, i tam gdzie manual by szedł automat by się dusił. W automacie przy (przykładowo) 120 na 6 masz ok 1900obr a w manualu tam jest ok 2400tyś. Może pokręciłem coś ale automat ma na pewno znacznie dłuższe przęłożenia i dlatego tak jest.
A spalanie w normie dla tego silnika z automatem i w jeździe miejskiej
Proponuje przestawić w tryb Tiptronic i jeśli jest pobawić się przyciskiem sport
Oplowskie automaty są skrzyniami adaptacyjnymi. Oznacza to, że skrzynia sama dobiera przełożenia i obroty przy jakich je przełącza do stylu jazdy kierowcy. Jeśli ciśniesz ciągle gaz szybko i do deski to biegi będą zmieniały się przy bardzo wysokich obrotach, gdy zaczniesz łagodnie traktować pedał gazu to po kilkunastu minutach skrzynka stwierdzi, że do samochodu wsiadł dziadek i jedzie na wycieczkę więc będzie zmieniała biegi na dużo niższych obrotach
Witam mam zafire b na automacie 1,9 150km . przejechane 70000 chodzi bez zarzutu , bardzo dlugi 6 bieg. np. na 5 biedu 160kmh obroty 3000,a 6 bieg 160 kmh 2400 obroty. najlepsza frajda to wlonczony SPORT i manual. Polecam Automaty.
Witam!
W ksiązce tej jest podane że w Zafirce B 1,9 cdti 150 koni ( posiadam Zafirkę z 2006roku) wymiane oleju w ASB powinno się dokonywać co 80.000 KM lub co 6 lat. Niestety nie znalazłem inforamcji jakiego typu olej powinno się zastosować ani jaki był wlany fabrycznie. Proszę o poradę(uwagi) osoby, które wymieniały już olej w automatycznej skrzyni biegów w Zafirkach B lub mają jakieś doświadczenie w tym temacie.
usunąłem z twojego link do książki żeby uniknąć spamu na przyszłość //BajBus
W ksiązce tej jest podane że w Zafirce B 1,9 cdti 150 koni ( posiadam Zafirkę z 2006roku) wymiane oleju w ASB powinno się dokonywać co 80.000 KM lub co 6 lat. Niestety nie znalazłem inforamcji jakiego typu olej powinno się zastosować ani jaki był wlany fabrycznie. Proszę o poradę(uwagi) osoby, które wymieniały już olej w automatycznej skrzyni biegów w Zafirkach B lub mają jakieś doświadczenie w tym temacie.
usunąłem z twojego link do książki żeby uniknąć spamu na przyszłość //BajBus
Ostatnio zmieniony 01 gru 2009, 12:14 przez sito, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie mechanik wymieniał uszczelniacz między silnikiem a skrzynią i musiał skrzynie wyjąć,wtedy podobno jest łatwiej.Z tego co wiem powiem Ci Sito,że mało jest warsztatów ,które podejmą się wymienić olej w naszych "Rakietach"Jeśli chodzi o filtr to słyszałem różne wersje,jedni mówią ,że się wymienia inni ,że nie ja nie wymieniałem.
Pytałem pewnego gościa handlującego częściami do Opla i poinformował mnie, że w skrzyni automatycznej model AF40 czy jakoś tak (mówimy o Zafirce B) filtra oleju się nie wymienia. Wymienia się go podobno tylko w przypadku generalnego remontu skrzyni.Słyszałem też że jego wymiana wiąże się z wyjęciem a następnie rozpołowieniem skrzyni gdyż sam filtr jest umiejscowiony głęboko w skrzyni. Nie da się go wymienić zdejmując miskę olejową skrzyni biegów gdyż mamy wtedy tylko dostęp do zaworów sterujących. Takie opinie słyszałem u 2 niezależnych sprzedawców. Potwierdzili mi oni wymianę oleju z jednoczesną wymianą filtra w starszych modelach Opla np. Omega B gdzie dostęp do filtra jest od strony miski olejowej. W pewnym ASO za wyminę oleju w automacie zaśpiewali mi 500 zł jak myślicie czy to dobra cena i WAŻNE określili, że wykonają robotę w 2 godziny więc wnioskuję, że nie będą wyciągać skrzyni - 2h to za mało czasu.P.S. Zamówiłem już olej do skrzyni koszt niecałe 40 zł za litr dla zainteresowanych więcej inf. podam na priv. Pozdro
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 10:20 przez sito, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Normalne jest, że w skrzyni masz filtr i należy go wymienić.
ASO Opla ogólnie są jakieś dziwne - kiedyś w VC w ogóle nie zalecali wymieniać oleju i się ludziom skrzynie sypały.
Jak 500 z materiałami to dobra oferta. Mi w VW za 1000 zł. chcieli wymienić
ASO Opla ogólnie są jakieś dziwne - kiedyś w VC w ogóle nie zalecali wymieniać oleju i się ludziom skrzynie sypały.
Jak 500 z materiałami to dobra oferta. Mi w VW za 1000 zł. chcieli wymienić
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Maciek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
A po co wyjmować skrzynię?? Do zmiany oleju nie trzeba wyciągać całej skrzyni...lysy2305 pisze:Przez 2 godziny nie wyjmą skrzyni na pewno
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Maciek, łącznie zmieniany 2 razy.