[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#16 Post autor: Lorry »

Co 60tyś a jak po mieście latasz to i co 30tyś można ;)

lysy2305

#17 Post autor: lysy2305 »

Dzięki ;)

listwa1

#18 Post autor: listwa1 »

W mojej Zafirce AUTOMAT przeloncza zaczniemy od 3 biegu . 3od 30kmh 4 od 62kmh 5 od 83kmh 6 od 100 kmh. Moim zdaniem 4 i 5 wchodza za pozno. Jezdzic po miescie 55kmh na 3 silnik wyje i spalanie do 9,2 litra. Na manualnej mozna spokojnie 4 bieg 50 kmh pomykac. CZY TO JEST NORMALNE ALBO MOJA SKRZYNIA SWIRUJE:CZY MOZNA TO JAKOS PRZESTAWIC PROSZE O POMOC.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: Maciek »

Raczej skrzynia świruje, może kwestia wgrania nowego softu.

Druga sprawa, że obroty na jakich zmienia się bieg zależą od tego jak wciśniesz pedał gazu (przynajmniej u mnie w DSG tak jest). Może po prostu depczesz w podłogę i na 3 ciągnie do 4k obrotów...

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#20 Post autor: Lorry »

Możesz zawsze jak coś zmienić na tryb ręczny czyli Tiptronic czyli sam zmieniasz biegi, czyli machasz samą wajchą góra/dół, ale....

Nie wiem czy w tym automacie on jednak zmieni, choć powinien trza by to przetestowac,
a co do biegów to w tym automacie są znacznie niższe (dłuższe) przełożenia skrzyni, i tam gdzie manual by szedł automat by się dusił. W automacie przy (przykładowo) 120 na 6 masz ok 1900obr a w manualu tam jest ok 2400tyś. Może pokręciłem coś ale automat ma na pewno znacznie dłuższe przęłożenia i dlatego tak jest.


A spalanie w normie dla tego silnika z automatem i w jeździe miejskiej ;)

Proponuje przestawić w tryb Tiptronic i jeśli jest pobawić się przyciskiem sport ;)

jabolkg

#21 Post autor: jabolkg »

Oplowskie automaty są skrzyniami adaptacyjnymi. Oznacza to, że skrzynia sama dobiera przełożenia i obroty przy jakich je przełącza do stylu jazdy kierowcy. Jeśli ciśniesz ciągle gaz szybko i do deski to biegi będą zmieniały się przy bardzo wysokich obrotach, gdy zaczniesz łagodnie traktować pedał gazu to po kilkunastu minutach skrzynka stwierdzi, że do samochodu wsiadł dziadek i jedzie na wycieczkę więc będzie zmieniała biegi na dużo niższych obrotach

listwa1

#22 Post autor: listwa1 »

Witam mam zafire b na automacie 1,9 150km . przejechane 70000 chodzi bez zarzutu , bardzo dlugi 6 bieg. np. na 5 biedu 160kmh obroty 3000,a 6 bieg 160 kmh 2400 obroty. najlepsza frajda to wlonczony SPORT i manual. Polecam Automaty.

sito
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Cieszyn
Model:

#23 Post autor: sito »

Witam!
W ksiązce tej jest podane że w Zafirce B 1,9 cdti 150 koni ( posiadam Zafirkę z 2006roku) wymiane oleju w ASB powinno się dokonywać co 80.000 KM lub co 6 lat. Niestety nie znalazłem inforamcji jakiego typu olej powinno się zastosować ani jaki był wlany fabrycznie. Proszę o poradę(uwagi) osoby, które wymieniały już olej w automatycznej skrzyni biegów w Zafirkach B lub mają jakieś doświadczenie w tym temacie.

usunąłem z twojego link do książki żeby uniknąć spamu na przyszłość //BajBus
Ostatnio zmieniony 01 gru 2009, 12:14 przez sito, łącznie zmieniany 1 raz.

lysy2305

#24 Post autor: lysy2305 »

Ja do skrzyni wlałem ATF 3

sito
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Cieszyn
Model:

#25 Post autor: sito »

lysy2305 pisze:Ja do skrzyni wlałem ATF 3
Cześć mam pytanko do "lysy2305" czy wymienia się jeszcze filtr oleju w skrzyni biegów?? Na co trzeba uważać przy wymianie oleju w ASB? czy trzeba coś demontować?

lysy2305

#26 Post autor: lysy2305 »

U mnie mechanik wymieniał uszczelniacz między silnikiem a skrzynią i musiał skrzynie wyjąć,wtedy podobno jest łatwiej.Z tego co wiem powiem Ci Sito,że mało jest warsztatów ,które podejmą się wymienić olej w naszych "Rakietach"Jeśli chodzi o filtr to słyszałem różne wersje,jedni mówią ,że się wymienia inni ,że nie ja nie wymieniałem.

sito
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Cieszyn
Model:

#27 Post autor: sito »

Pytałem pewnego gościa handlującego częściami do Opla i poinformował mnie, że w skrzyni automatycznej model AF40 czy jakoś tak (mówimy o Zafirce B) filtra oleju się nie wymienia. Wymienia się go podobno tylko w przypadku generalnego remontu skrzyni.Słyszałem też że jego wymiana wiąże się z wyjęciem a następnie rozpołowieniem skrzyni gdyż sam filtr jest umiejscowiony głęboko w skrzyni. Nie da się go wymienić zdejmując miskę olejową skrzyni biegów gdyż mamy wtedy tylko dostęp do zaworów sterujących. Takie opinie słyszałem u 2 niezależnych sprzedawców. Potwierdzili mi oni wymianę oleju z jednoczesną wymianą filtra w starszych modelach Opla np. Omega B gdzie dostęp do filtra jest od strony miski olejowej. W pewnym ASO za wyminę oleju w automacie zaśpiewali mi 500 zł jak myślicie czy to dobra cena i WAŻNE określili, że wykonają robotę w 2 godziny więc wnioskuję, że nie będą wyciągać skrzyni - 2h to za mało czasu.P.S. Zamówiłem już olej do skrzyni koszt niecałe 40 zł za litr dla zainteresowanych więcej inf. podam na priv. Pozdro
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 10:20 przez sito, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#28 Post autor: Maciek »

Normalne jest, że w skrzyni masz filtr i należy go wymienić.

ASO Opla ogólnie są jakieś dziwne - kiedyś w VC w ogóle nie zalecali wymieniać oleju i się ludziom skrzynie sypały.

Jak 500 z materiałami to dobra oferta. Mi w VW za 1000 zł. chcieli wymienić ;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Maciek, łącznie zmieniany 1 raz.

lysy2305

#29 Post autor: lysy2305 »

Przez 2 godziny nie wyjmą skrzyni na pewno ponieważ żeby wyjąć skrzynie muszą opuścić całe sanki.U mnie wyjęcie skrzyni,wymiana oleju i wymiana uszczelniacza między silnikiem a skrzynia trwała cały dzień i robił to mechanik,który na co dzień pracuje w serwisie opla

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#30 Post autor: Maciek »

lysy2305 pisze:Przez 2 godziny nie wyjmą skrzyni na pewno
A po co wyjmować skrzynię?? Do zmiany oleju nie trzeba wyciągać całej skrzyni...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Maciek, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”