wymiana oleju
Moderator: Sebu$
Witam.
Ponieważ przeszukałem forum i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie, podpinam się pod istniejący temat.
Doradźcie mi co zalać do mojej Zafiry 2.0 DTI 2001r przelot 186 000km.
Samochód przywiozłem z Austrii po kolizji. Auto nie wygląda na styrane, przyciski klaksonów na kierownicy są OK (w Oplach lubią pękać po ~200 000km).
-Kompletnie nie wiem co było lane, brak naklejek.
-Waham się pomiędzy 5W40 a 10W40. Mam dobre doświadczenia z olejami Shell'a.
-Nie wiem czy silnik bierze olej czy nie (dopiero kupiłem, naprawiłem i stoi w garażu czekając aż pozałatwiam formalności),
-Chcę nią przejechać ~200 000km.
Jaki olej mi poradzicie? Zrobię na półsyntetyku 200 000? czy zaryzykować i zalać 5W40? Silnik 16V z turbiną powinien mieć dobry olej, dlatego szkoda mi z marszu zalać 10W40.
Druga rzecz:
-czy lać do ON z Orlenu mixol, czy wystarczy tankować Vervę ? jak uważacie?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc.
Pozdrawiam
Ponieważ przeszukałem forum i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie, podpinam się pod istniejący temat.
Doradźcie mi co zalać do mojej Zafiry 2.0 DTI 2001r przelot 186 000km.
Samochód przywiozłem z Austrii po kolizji. Auto nie wygląda na styrane, przyciski klaksonów na kierownicy są OK (w Oplach lubią pękać po ~200 000km).
-Kompletnie nie wiem co było lane, brak naklejek.
-Waham się pomiędzy 5W40 a 10W40. Mam dobre doświadczenia z olejami Shell'a.
-Nie wiem czy silnik bierze olej czy nie (dopiero kupiłem, naprawiłem i stoi w garażu czekając aż pozałatwiam formalności),
-Chcę nią przejechać ~200 000km.
Jaki olej mi poradzicie? Zrobię na półsyntetyku 200 000? czy zaryzykować i zalać 5W40? Silnik 16V z turbiną powinien mieć dobry olej, dlatego szkoda mi z marszu zalać 10W40.
Druga rzecz:
-czy lać do ON z Orlenu mixol, czy wystarczy tankować Vervę ? jak uważacie?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc.
Pozdrawiam
Wycieków nie zauważyłem, dopiero musze pojeździć i poobserwować ją, ale aby pojeździć Zofia musi mieć nowe płyny i filtry.
A może zalać 10W40 i poobserwować motor przez 5000km, a jak będzie OK to zalać 5W40?
Mam dylemat, bo nie chcę rozszczelnić silnika a z drugiej strony chcę nią sporo polatać.
Co radzicie?
A może zalać 10W40 i poobserwować motor przez 5000km, a jak będzie OK to zalać 5W40?
Mam dylemat, bo nie chcę rozszczelnić silnika a z drugiej strony chcę nią sporo polatać.
Co radzicie?
A dostaje już? moja VB dostawała w tym czasie 1 litr dlatego "pozbyłem się jej"marsuc pisze: czy ma sens wymieniać olej skoro Zośka co 1000 km dostaje sporą dawkę nowego oleju?
teraz nie zauważyłem zużycia oleju (przejechałem niecałe 3 tys km), ale w sumie nie olej jest najważniejszy a filtr i ten raczej powinno sie zmieniać