[B]Wymiana filtra paliwa- komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#31 Post autor: Anony Mous »

1. A starej uszczelki nie można z powrotem wsadzić? Niby jest wyrobiona?

2. W razie czego można kupić samą uszczelkę w ASO?

tico0

#32 Post autor: tico0 »

kaliope pisze:1. A starej uszczelki nie można z powrotem wsadzić? Niby jest wyrobiona?
To jest tak zwane "dmuchanie na zimne" ;) raz użyte i do kosza.... a tak całkiem serio to chyba ja powrócę do używanej ;) przezornie ją zachowałem przy wymianie filtra :D moja wygląda jak nówka ;)
kaliope pisze:2. W razie czego można kupić samą uszczelkę w ASO?
O to nie pytałem ale znając podejście opla do tematu to będzie podobnie jak szukałem czujnika temp. cieczy chłodzącej ten co siedzi w termostacie - w ASO opla nie występuje osobno jako część tylko razem z termostatem komplecik za grubą kasę :evil: , w fiacie już występuje org.-valeo :) za trzydzieści parę złoty.... lub zwykłym sklepie motoryzacyjnym za 12-15zł podróbka :lol: ale jest a w ASO nie ma :!: Także w przypadku uszczelki filtra pewnie będzie tak samo... razem z filtrem....

Przemcio

#33 Post autor: Przemcio »

kaliope pisze:1. A starej uszczelki nie można z powrotem wsadzić? Niby jest wyrobiona?

2. W razie czego można kupić samą uszczelkę w ASO?
Ad1 Nie !
Ad2 Niestety nie :(
Tak jak napisałem Purfluks jest OK
Napisz do MieHora to powie ci gdzie kupisz w b.dobrej cenie z wysyłką ;)

Anony Mous

#34 Post autor: Anony Mous »

kaliope pisze:
ps. czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego według 'sam naprawiam' w 1.7 cdti trzeba bezwzględnie zalać filtr paliwem z kanistra a w 1.9 nie?
Może dlatego,że 1.9 odpowietrza się automatycznie i po kilkukrotnym przekręceniu kluczykiem pompka sama napełni filtr.

Przemcio

#35 Post autor: Przemcio »

Nie wiem dlaczego jest konieczność uzupełniania paliwa w filtrze tylko w 1.7 ale po zalaniu dopalił na dotyk bez dodatkowego pompowania. Mechanik z ASO powiedział że nie robią odpalania 1.9 na sucho bo mieli przypadki z zapowietrzeniem i twierdzi że pompa nie radziła sobie.

imalas

#36 Post autor: imalas »

Kluczyk do filtra paliwa dla ..... koneserów! :lol: tzn.
BETA Klucz do filtrów oleju napędowego w silnikach Diesla Fiat MultiJet, Lancia, Opel CDTI i Suzuki DDiS za ...... 320zł :czerwona:

Może ktoś chciałby to "produkować" na forum? 100zł dałbym za te cudo! :lol: TUUUUUUUUUU

Nawet Hazet (109mm 6 rowków) jest tańszy! tuuuuuu

U nas ok. 50 Euro za Hazet-a 2168-6

Aston

#37 Post autor: Aston »

Słuchajcie wymieniłem to cudo filt paliwa ale musiałem zdemontować podszybie :x nie wiem może są inne sposoby. Jeśli tak podzielcie się bo wymieniałem go dłużej niż rozrząd :mysli:
A co do samego filtra to z niewiadomych przyczyn był czarny jak węgiel później wstawię fotę tego cudu ...

Szumi

#38 Post autor: Szumi »

manual kolegów z UK
http://www.remaxon.co.uk/forum-vxzoc/fu ... lash=false&

Witam poraz kolejny.
Wymieniłem ostatnio filtr paliwa u mechanika i zacząłem mieć problemy. Podczas jazdy pojawia mi się kontrolka od niskiego stanu oleju i auto zaczęło mi strasznie kopcić, moc jest taka sama, przynajmniej nie zauważyłem różnicy.
Myślałem, że to wina paliwa, jednak nie, bo czuć olej w tej kupie dymu wylatującej z rury wydechowej i zaczynam mieć coraz mniej oleju w silniku.
Czy np. brak odpowietrzenia filtra może prowadzić do takich sytuacji?
pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Szumi, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#39 Post autor: Harry200 »

Tez nie bardzo widzę związek pomiędzy wymianą filtra paliwa a ubywaniem oleju,jeżeli nie masz dużych wycieków to stawiałbym na uszczelnienie w turbosprężarce..

Szumi

#40 Post autor: Szumi »

niby nie powinno być, ale nie odpowietrzenie filtra może prowadzić do być może dalszych zniszczeń. Jednak przed wymianą filtra Zafira mi nie dymiła i olej trzymała jak należy. a teraz przejadę niedługi odcinek i auto strasznie kopci... dodam iż po wymianie filtra paliwa doszło do wycieku z niego ropy, z jakich przyczyn mi nie powiedziano. Tuż po wymianie filtra miałem do zrobienia odcinek 100km i po ok 15km zapaliła mi się kontrolka od niskiego stanu oleju. W końcu auto przy zatrzymaniu strasznie kopciło. Mniej kopci podczas jazdy na wyższych biegach. Także zastanawiam się jaki wpływ może mieć błędne wymienienie filtra paliwa, skoro auto chodziło bez jakichkolwiek problemów.

Orbit

#41 Post autor: Orbit »

Na własnej skórze odczułem Mechanika który za każdym razem jak byłem u niego , robił coś abym szybko wrócił .. prawda wyszła na jaw, gdy wpadł niezadowolony klient i oklepał mechanika , sprawa trafiła do sądu , nic nie sugeruje , ale może coś się dostało do paliwa .

Szumi

#42 Post autor: Szumi »

podobno podczas wymiany sprawdzali czy działa spryskiwacz i strasznie dużo płynu wyleciało? czy np on mógłby coś zrobić z filtrem, gdyby całkowicie przypadkiem się dostał do środka? to było tuż przed zauważeniem, że filtr na wyciek

Szumi

#43 Post autor: Szumi »

w najbliższym czasie wybieram się do serwisu opla już nie do żadnego mechanika, a więc dowiem się, co i jak, dziwne natomiast jest to, że przed nic się takiego nie działo.

aszifo

#44 Post autor: aszifo »

A nie masz tam gdzieś dobrego mechanika od diesli ? Ci Panowie w serwisach niestety czasami mijają się z prawidłową diagnozą, a naprawy wykonywane są ściśle z opracowanymi procedurami, co często powoduje destrukcję portfela klienta. Poza tym..... różnie bywa. No ale faktycznie, dobrze jest zasięgnąć kilku opinii. W każdym razie powodzenia.

Szumi pisze:w najbliższym czasie wybieram się do serwisu opla już nie do żadnego mechanika, a więc dowiem się, co i jak, dziwne natomiast jest to, że przed nic się takiego nie działo.
No, dziwne ale prawdopodobne ze w tym samym prawie czasie coś się jeszcze stało.
A sprawdzałeś chociażby wzrokowo czy wszystko pod maską wokół silnika jest OK, może coś Ci uszkodzili, złamali, rozłączyli, nieprawidłowo zmontowali??? Na podstawie tego o czym piszesz nie bardzo można cokolwiek doradzić :?:
Poza tym widzę że piszesz o zatankowaniu kiepskiego paliwa... może to spowodowało już jakieś uszkodzenia???
Niepotrzebnie zakładałeś nowy temat....
aszifo pisze:A nie masz tam gdzieś dobrego mechanika od diesli ? Ci Panowie w serwisach niestety czasami mijają się z prawidłową diagnozą, a naprawy wykonywane są ściśle z opracowanymi procedurami, co często powoduje destrukcję portfela klienta. Poza tym..... różnie bywa. No ale faktycznie, dobrze jest zasięgnąć kilku opinii.
Też zalecam ostrożność...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez aszifo, łącznie zmieniany 1 raz.

Szumi

#45 Post autor: Szumi »

myślałem początkowo, że jest to paliwo, ale wcześniej też tankowałem z tego samego miejsca i było ok - przejechałem ok 300km i nic nie dymiło. Patrzyłem pod maskę i nie ma żadnych wycieków ani oleju, ani ropy, silnik suchy. Choć nie jestem mechanikiem i nie wiem, który wężyk jest do czego, ale kiedyś oddałem Astre II do naprawy i do dziś chodzi jak zegarek.
Wolę wydać trochę więcej, ale sprawdzą mi możliwe usterki, turbinę, a nawet i filtr DPF, poza tym może dowiem się czegoś ciekawego.
Auto robiłem u mojego stałego mechanika, ale po tym incydencie nie bardzo mu ufam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”