[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#181 Post autor: Anony Mous »

tico0 pisze:
Przy okazji w ASO fiata zakupiłem zaślepkę ( 9zł) i została zamontowana na wejściu egr by jego zabezpieczyć, a nie tak jak jest pokazane na obrazku który wstawił Marki czyli za egr....
i to jest właśnie ta wielka tajemnica. Marki mówił żeby dać na wylocie egra zgodnie z tym obrazkiem
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

a inni, tak jak Ty, dają na wlocie, czyli na tym obrazku nad fioletową rurką. Stąd pada pytanie, czy ta zaślepka ma chronić egr'a czy kolektor przez syfem?

tico0

#182 Post autor: tico0 »

kaliope pisze:a inni, tak jak Ty, dają na wlocie, czyli na tym obrazku na fioletową rurką. Stąd pada pytanie, czy ta zaślepka ma chronić egr'a czy kolektor przez syfem?
W tym wypadku wg mnie to chroni ona za równo egr jak i kolektor... skoro jest przed egr ;) a nie za, czyli za miast 1 chroni 2 rzeczy ;) . Czysty egr = czysty kolektor.... tak ja to rozumiem.... może źle ale tak podeszłem do tematu...
Ostatnio zmieniony 29 mar 2011, 12:41 przez tico0, łącznie zmieniany 2 razy.

kubik_CDTi

#183 Post autor: kubik_CDTi »

Dokładnie,nadgorliwi dawali przed i za,ale dajemy przed ;)

szymek

#184 Post autor: szymek »

kaliope pisze:
tico0 pisze:
Przy okazji w ASO fiata zakupiłem zaślepkę ( 9zł) i została zamontowana na wejściu egr by jego zabezpieczyć, a nie tak jak jest pokazane na obrazku który wstawił Marki czyli za egr....
i to jest właśnie ta wielka tajemnica. Marki mówił żeby dać na wylocie egra zgodnie z tym obrazkiem
[url=http://img30.imageshack.us/img30/7528/egrt.th.jpg]Obrazek[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

a inni, tak jak Ty, dają na wlocie, czyli na tym obrazku nad fioletową rurką. Stąd pada pytanie, czy ta zaślepka ma chronić egr'a czy kolektor przez syfem?
witam
kaliope. ja myślę że ta fioletowa rurka będzie się syfić aż się zaklei.czas pokaże ja mam założona zaślepkę za egr, na razie jest ok.

DD

#185 Post autor: DD »

szymekmaj pisze: ja myślę że ta fioletowa rurka będzie się syfić aż się zaklei.czas pokaże ja mam założona zaślepkę za egr, na razie jest ok.
Oczywiście że tak. Na mój techniczy łeb:
Z powodu założenia zaślepki brudów będzie trochę mniej z powodu ograniczenia przekroju przepływu (za to wzrośnie prędkość), ale jednocześnie przed zaślepką spaliny będą sie kotłować i tam będzie osadzał się brud, a za zaślepką spaliny będą za***rniczać szybko ograniczając osadzanie brudu.
Decydując o miejscu założenia zaślepki decydujemy jednocześnie gdzie będzie zbierał się syf (bo i tak będzie, to zależy głównie od jakości paliwa), a tym samym który element chcemy mieć czysty (moim zdaniem w Z19DT to EGR), a który element będziemy w razie potrzeby czyścić (chyba jednak łatwiej tę fioletowa rurkę dolotową).

Anony Mous

#186 Post autor: Anony Mous »

Zadzwoniłem do ASO FIATA, największego w Krakowie
http://www.polinar.fiat.pl/strona-glowna.html

Poprosiłem o połączenie z działem części i chciałem się zapytać czy mają zaślepki do egr'a a pan na to o czym ja mówię?. Więc mu tłumaczę o rozwiązaniu fiatowskim a pan mówi, że nic takiego nie ma ale sprawdzi w kompie w katalogu....i po chwili mówi, że nic takiego nie ma i fiat nie proponuje takich rozwiązań. dobre :)


edit:
Zadzowniłem do kolejnego ASO w Krakowie
http://www.autokrak.fiat.pl/kontakt-3.html
Tym razem słyszeli o tym ale nie mają i nie montują.

Tak więc jak widać, nie jest to jakaś ogólna akcja serwisu Fiata. A jak zapytałem pana czy montować za czy przed egr, pan powiedział, że według uznania....czy chce chronić kolektor czy egr'a :)


edit

Dzwonie do 3 ASO Fiata i pan serwisu mówi, że to jakaś bzdura, że fiat nigdy nie stosował częściowych zaślepek do egr'a. Stosuje sie tylko do Alfy ale tam jest inny program i tam można.

to już nic z tego nie rozumiem


edit
Dzwonie do Warszawy
http://www.abcar.com.pl/strona.php?6812
Pan mówi, że owszem wkładają na życznie klienta, że nie są to wytyczne Fiata, i należy włożyć blaszkę miedzy egr a kolektor, czyli za egr'em, tak jak na naszym obrazku.

norbert_p

#187 Post autor: norbert_p »

Ja dzisiaj ponownie byłem w ASO fiata w Lubinie i też kicha... Proszę poszukać na allegro...
Czy ktoś ma na sprzedaż tą fiatowską zaślepkę? Kupioną u nich. Chętnie odkupię. Mnie interesuje do silnika 120KM.

sebowe

#188 Post autor: sebowe »

Witam
Mnie niestety czyszczenie EGR nie pomogło (może dla tego, ze robił to mechanik, a nie ja własnymi rączkami ;) ). Zdecydowałem się na zakup EGRa i ciągle nie mogę się zdecydować na zaślepkę.
Mam prośbę, jakby doświadczeni zafiromaniacy zerknęli czy ten EGR to zawór do 1,9 cdti 120 KM (Z19DT)? W jakiej cenie są zawory w serwisie opla? Podobno można kupić zawór do Fiatów - są one tańsze - coś takiego pojawiło się w dyskusji? Macie jakieś doświadczenia w tym zakresie- a może jakiś numer części?
dzięki
oto zawór:
http://allegro.pl/nowy-egr-astra-vectra ... 85486.html

Anony Mous

#189 Post autor: Anony Mous »

sebowe pisze:Witam
Mnie niestety czyszczenie EGR nie pomogło (może dla tego, ze robił to mechanik, a nie ja własnymi rączkami ;) ). Zdecydowałem się na zakup EGRa i ciągle nie mogę się zdecydować na zaślepkę.
Mam prośbę, jakby doświadczeni zafiromaniacy zerknęli czy ten EGR to zawór do 1,9 cdti 120 KM (Z19DT)? W jakiej cenie są zawory w serwisie opla? Podobno można kupić zawór do Fiatów - są one tańsze - coś takiego pojawiło się w dyskusji? Macie jakieś doświadczenia w tym zakresie- a może jakiś numer części?
dzięki
oto zawór:
http://allegro.pl/nowy-egr-astra-vectra ... 85486.html
tak, to jest zawór, który potrzebujesz....i rzeczywiście oryginał. A tamtem fachman zapewne wyczyścił go tylko od spodu z sadzy i tyle. Żaden, absolutnie żaden serwis nie czyści tak jak my proponujemy na forum, czyli z rozbrojeniem egr'a na części pierwsze...tzn wyjęcie iglicy i dokładne wyczyszczenie cewki. Wtedy zawór jak nowy....bo w zaworze nie ma się co zepsuć. Kwestia syfu i rdzy na iglicy.

norbert_p

#190 Post autor: norbert_p »

Ja planuję kupno EGRa stąd: http://moto.allegro.pl/zawor-egr-opel-v ... 87690.html

kaliope, czy jest jakaś możliwość uszkodzenia miejsca, gdzie sią podłacza wtyczkę? Bo jeśli np wyczyści się zawór, iglicę itp, a nie ma połączenia elektrycznego to zawór nie będzie działał...

Na allegro znalazłem jeszcze tańszy EGR. Pytanie czy to ten sam co z linka powyżej?

http://moto.allegro.pl/nowy-oryg-zawor- ... 31871.html

Anony Mous

#191 Post autor: Anony Mous »

tak, to ten sam zawór do 8v

Ja nie rozwiercałem jeszcze, to nie powiem. Ostatnio rozwiercał kolega tEREK w 8v

sebowe

#192 Post autor: sebowe »

norbert_p pisze:J
Na allegro znalazłem jeszcze tańszy EGR. Pytanie czy to ten sam co z linka powyżej?

http://moto.allegro.pl/nowy-oryg-zawor- ... 31871.html
Ten sam sprzedawca oferuje również EGR do opli i fiatów http://moto.allegro.pl/nowy-oryg-zawor- ... 73350.html i jest on droższy niż ten z twojego linka. Jeden z nich ma nr 7.22946.33.0 - przeznaczony do fiata, drugi ma nr 7.22946.38.0 - do fiatów i opli - więc jakieś różnice pewno są. Pytanie czy istotne?
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2011, 15:32 przez sebowe, łącznie zmieniany 1 raz.

norbert_p

#193 Post autor: norbert_p »

sebowe pisze:drugi ma nr 7.22946.38.0 - do fiatów i opli - więc jakieś różnice pewno są. Pytanie czy istotne?
Nie bardzo rozumiem... Skoro ten o w/w numerze jest i do fiatów i do opli to nie powinien się niczym różnić od tego z końcówką 33.0... :?

imalas

#194 Post autor: imalas »

Jeśli to oba Pierburg-i oryginały (a nie china), to jest różnica w układzie wtyczki elektrycznej.
W Oplu zawsze jest wciskana wtyczka od dołu, a nie z boku ...tyle! :lol:

norbert_p

#195 Post autor: norbert_p »

Czy położenie tej wtyczki nie można zmienić na tych śrubach? Wtedy też by była od dołu (do opla).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”