Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
witam prosze o pomoc , wtrakcie jazdy skazówka obrotomierza spada do zera zapala sie kontrolka chłodzenia i silnika ,auto traci moc jest to Opel Zafira 2.0DI .po przejechaniu paru kilometrow wraca wszystko do normy . czym to moze byc spowodowane? prosze o szybka pomoc
Jeżeli obrotomierz spada do zera to w pierwszej kolejności sprawdź czujnik obrotów wału korbowego,komputer z niego bierze sygnał o obrotach ale nie bardzo widzę związek z zapalającą się kontrolką chłodzenia silnika..Kontrolka auto z kluczykiem Ci się nie zapala
Zdjęcie trudno mi zrobić gdyż musiałbym zdemontować dolną osłonę silnika,ten czujnik znajduje się z przodu nad miską olejową od strony skrzyni biegów,przewód z wtyczką od niego idzie do góry i podłączony jest do gniazda w pobliżu zaworu EGR...Z którego roku jest Twoja Zośka..
Pytam się o rocznik gdyż franek napisał że kontrolka z silnikiem mu się nie świeci,to albo nie ma kontrolki albo źle opisał typ silnika..W tym roczniku funkcję dwóch kontrolek spełnia jedna kontrolka błędu silnika.Możesz odłączyć na chwilę ten czujnik i zobaczysz jak Ci będzie pracował silnik i czy nie zapali Ci się wtedy kontrolka..
witam ponownie
czujnik polozenia wału został wymieniony , po odpaleniu chodzi normalnie po chwili wchodzi na tryb awaryjny , pokazuje blad EGR-a ,który jest dobry , co to moze byc ?
dołączając się do tematu, u mnie gdy zmieniam biegi (ok 2,5 tys obrotów) obrotomierz skacze do ok 3 tys, (nie mam LPG), myślałem, że tak ma być, ale na wszelki wypadek chciałem się zorientować czy coś powinienem z tym zrobić?
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem,naciskasz sprzęgło puszczasz gaz a silnik zostaje na 3tys czy tylko na chwilę i spada,gaz masz na linkę czy jest potencjometr przy pedale gazu..
Tak, naciskam sprzęgło (ok 2,5 tys) puszczam gaz i wskazówka obrotomierza wędruje do góry (ok 3 tys) zamiast w dół, po zmianie biegu spada do 1,5-2 tys...
Nie wiem jaki mam gaz, jak to sprawdzić?
Brus pisze:Tak, naciskam sprzęgło (ok 2,5 tys) puszczam gaz i wskazówka obrotomierza wędruje do góry (ok 3 tys) zamiast w dół, po zmianie biegu spada do 1,5-2 tys...
Nie wiem jaki mam gaz, jak to sprawdzić?
Pytanie pomocnicze: Czy tylko obrotomierz tak "wędruje" czy też słychać, że silnik wchodzi na te obroty ???